2021-02-08, 20:25
Medlem
Jag såg en flicka sitta med håret över ansiktet på muren till en kyrkogård en gång. När jag gick närmare för att kolla hur det var fatt drog hon in armen i buskaget och försvann in. Mest sannolikt var detta bara en synillusion, men ändå intressant och just då övertygande.
Citera
2021-02-09, 05:59
Medlem
Jag har alltid upplevt mitt medvetande och sättet jag uppfattar mina sinnen på som övernaturliga, vilket rent av innebär att jag ÄR ett övernaturligt väsen vars centrala medvetande befinner sig utanför alla skapade/simulerade verkligheter. Eftersom ett sådant väsen inte kan skapas eller förstöras så kommer jag med 100% sannolikhet att leva kvar efter döden men är idag utan någon som helst aning om vad som kommer att hända. Rätt så skrämmande och kommer bli betydligt mer skrämmande när jag blir gammal och döden närmar sig. Samtidigt lite spännande, kanske, och då jag har det rätt så bra ställt idag så får jag väl utgå ifrån att allt kommer att vara som det ska även efter döden. Men vem vet, kanske är hela denna verklighet ett experiment för att ta reda på vad jag är.

Kan nämnas att jag skrivit till Svenska kyrkan, Katolska kyrkan, neurologisk institution, vårdcentral, Säpo, Försvarsmakten m.m. i syfte att ta reda på ifall någon känner till min existens men nästan helt utan respons och de som väl svarat verkar inte tro mig.
Citera
2021-02-12, 18:20
Medlem
TwoThousands avatar
Paranormal konung vid början av slut tiden transporteras runt från ett spökhus till ett annat spökhus.
Körde i en allt för hög hastighet måste hinna fram till spökhuset innan anti kristus kommer ikapp mig.
Suttit mottaglig hela natten hörde det finns himmelsk skatt på detta spökhuset så besöker det huset.

Samlade på dessa himmelska skatter för att på domedagen blir skriven i boken utav liv för all evighet.

Säg till människosläktet behöver komma tillbaka till verkligheten det är enligt lag tillåtet vara i Guds gemenskap mitt bland andra människor även ifall i hemligheten.

Varenda gång någon vittnar om sina upplevelser i detta levande helvetet underlättar för oss fånge i mitten utav detta levande helvetet.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-02-12 kl. 18:22.
Citera
2021-02-23, 18:04
Medlem
TwoThousands avatar
Var på väg till affären och under hela vägen ditt talade med den döde och försökte förstå vilken makt som förflyttat alla andra energier runt om att framkommer tydligt och klart vad säger för något.

Har nu under hedersord och med det hedern åtagit mig uppdraget att framföra meddelandet från den avlidne som ska framgå tydligt och på ett sanningshederligt sätt till dess närmaste anhörig.

Varenda gång någon vittnar om sina upplevelser i detta levande helvetet underlättar för oss fånge i mitten utav detta levande helvetet.
Citera
2021-02-23, 18:09
Medlem
2 utomkroppsliga upplevelser.
Citera
2021-02-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
En alldeles utmärkt förklaring som faktiskt är den absolut mest sannolika de allra flesta fall är, den egna fantasin och vilka förväntningar man har.

Även jag har i unga år tyck det varit läskigt att gå ner i källaren på kvällar när man var ensam hemma, för tänk om det skulle vara som det där man sett på Tv, som på nån av de där rysarna mor o far kikade på. Man tyckte det kändes olustigt nerdröp trappen, vågade inte kika in i de mörka öppningarna in till andra källarrum, man visslade och tjoade för sig själv och skyndade sig in i matkällaren och greppade den där flaskan hemkokad saft och pilade uppför trappan i ett huj och stängde källardörren med en smäll bakom sig och pustade ut. Därför att en egna fantasin gått igång och spökena tycktes nära. Men, det är bara ens egen fantasi.

Och detta vet du, hur då?
Citera
2021-02-23, 18:21
Medlem
Citat:
Fast, den mest sannolika förklaringen (i allafall extremt mycket mer sannolik än att det var nåt paranormalt…) är att du helt enkelt inbillade dig, såg i syne, det är inte alls ovanligt att folk ser i syne men ändå är bergsäkra på att de sig det de påstår de såg, men, de såg i syne….

Att din kompis också säger sig ha hört samma sak, kan mycket väl vara att han/hon omedvetet hakar på och säger sig ha hört nåt med, när du säger du tyckte du hörde nåt. Och det är lätt att missta sig och tro man hörde nåt i ett yrvaket tillstånd. Eller, även om man faktiskt hörde nåt, kan lura sig på vad det är och man tror nåt annat än vad det faktiskt var. Och oavsett vilket så kan det likväl finnas helt naturliga förklaringar som är mer sannolika än att det var nåt paranormalt.

Så talar en sant indoktrinerad materialist.

Du, har ingen aning om vilket som är den mest sannolika förklaringen då du inte forskar eller upplevt något, annorlunda, själv. Du bygger ditt resonemang på lärd kunskap, inte faktisk.

Du är typen som när du ser program på tv om det övernaturliga har den förutfattade meningen att det inte stämmer. Och värderar allt du ser och hör därefter. Inte direkt seriöst förhållningssätt. Men det är ändå det du vill framställa dig som att ha.

Så säg inte att det är den mest sannolika du då inte vet det utan baserar det uttalandet på din fixering på den "vanliga" vetenskapen samt på ditt förkastande av övernaturlig vetenskap. För den finns.
Citera
2021-02-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Så talar en sant indoktrinerad materialist.

Du, har ingen aning om vilket som är den mest sannolika förklaringen då du inte forskar eller upplevt något, annorlunda, själv. Du bygger ditt resonemang på lärd kunskap, inte faktisk.

Du är typen som när du ser program på tv om det övernaturliga har den förutfattade meningen att det inte stämmer. Och värderar allt du ser och hör därefter. Inte direkt seriöst förhållningssätt. Men det är ändå det du vill framställa dig som att ha.

Så säg inte att det är den mest sannolika du då inte vet det utan baserar det uttalandet på din fixering på den "vanliga" vetenskapen samt på ditt förkastande av övernaturlig vetenskap. För den finns.

Och vilka faktiska vetenskapliga belägg finns för att det som påstås i programmet faktiskt har hänt, och faktiskt bara kan ha orsakats av just nåt övernaturligt och inte av några andra faktiska saker som den etablerade vetenskapen faktiskt känner till och faktiskt kan förklara och faktiskt demonstrera hur det funkar….?

Har du några sådana bevis som du faktiskt kan visa oss, med seriösa faktiska länkar etc…?
Citera
2021-02-23, 18:54
Medlem
Citat:
Och vilka faktiska vetenskapliga belägg finns för att det som påstås i programmet faktiskt har hänt, och faktiskt bara kan ha orsakats av just nåt övernaturligt och inte av några andra faktiska saker som den etablerade vetenskapen faktiskt känner till och faktiskt kan förklara och faktiskt demonstrera hur det funkar….?

Har du några sådana bevis som du faktiskt kan visa oss, med seriösa faktiska länkar etc…?
.

Vi får väl börja med att klargöra vilket program du hänvisar till? Det står inget om något sådant i trådstarten.

I övrigt så tydliggör din respons det jag i mitt inlägg nämnde. Det finns inga andra teorier, tankar, i din värld annat än de du blivit indoktrinerad med såsom vara sanna.

Du borde gå till biblioteket och låna lite böcker av diverse nobelpristagare, eller titta på "Snillen spekulerar", där framstående och erkända vetenskapsmän sitter och säger i tv att de tror på övernaturliga fenomen. De flesta vetenskapsmän som varit länge i sitt yrke tror på en gudomlig skapelse av något slag. Många av dem har skrivit böcker därom.

Att be mig om länkar och olika sorters fakta bevisar bara din okunnighet i ämnet. Så tröttsamt med människor som uttrycker sig så bestämt som du gjorde i ditt inlägg jag citerade och ändå vara så ovetande. Okunnig.

Det får mig såklart bara att undra hur, de, kan uttala sig så kategoriskt när de är så dåligt insatta.

Du vet alltså inte utan teoretiserar utifrån indoktrinering. Så framställ dig inte som att du vet. Ha lite nyfiken ödmjukhet inför fakta du inte själv har faktisk visshet om.
Citera
2021-02-25, 22:34
Medlem
TwoThousands avatar
Medans folk sitter här i hemligheten mottaglig och kommunicerar med dom döda människor.

Ingen vill gå genom ljuset till domens dag, alla vill vandra runt i hemligheten som ett spöke.
Citera
2021-02-26, 17:11
Medlem
TwoThousands avatar
Har suttit uppe hela natten varit mottaglig kommunicerat med dom döda människor.
Förtryckt folk berättar om när satt mottaglig kommunicera med dom döda människor.

För alla spöken som inte kunde återvända till kroppen för att den förvandlats till aska.
Citera
2021-02-26, 17:15
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Well.

En gång så var jag, mitt ex och en kompis till mig hos en tjejkompis och såg på lite film.
Rökte en jolle också.. iaf.
Sedan så känner jag mig iakttagen, och antagligen min kompis också för vi båda kollar bakåt samtidigt, och där står nån stor snubbe med nått vitt på ansiktet (typ jason om jag minns rätt).
Blev mycket rädd när jag inser att min polare såg precis samma sak.
Efter diverse kontroller att alla fönster o dörrar är låsta så vill jag minnas att vi vågade fortsätta att se på filmen.

En annan gång så kom jag hem nånstans ifrån. Lägger mina kingsize rizla på min bäddade säng när jag ska plocka fram lite godis som jag tänkte mecka ihop.
När jag sedan ska ta mina papper så finns de inte kvar, så jag börjar leta i mitt rum för nånstans måste de vara.
Efter ca 15min finkammande av mitt rum (inkl skaka av täcke, lakan etc) så ligger papprena prydligt på sängen.
Tror inte jag rökte efter det...

Nu kommer någon observant person här se att hashish varit inblandat i åtminstone den första händelsen, men vågar nog påstå att det inte har något med saken att göra.
Om jag ensam skulle sett det så skulle jag kanske tänkt att så var saken.
Kommer ihåg en märklig grej. Jag skulle tända en brasa i kakelugnen med min gaständare, och här kommer det: Manicken fungerade på FÖRSTA försöket! Mysko...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in