Well, har varit med om 2 "övernaturliga" saker, om man nu ens kan kalla det så.
1. "Anden i glaset"
(jaja "fejk" lr vad det sägs, men jag har ändå lust o berätta nu, detta är min första post ^^)
Det var en vanlig go glad sommardag, runt -96 tror jag, hade sommarlov vilketfall och jag var runt 15 år gammal. Var med min bästa kompis, och 2 tjejjer ifrån våran klass.
Jag kan inte minnas situationen exakt, men jag kan bara återberätta "de spooky" sakerna, lr vad det kan kallas.
Och som många tyckte, var det spännande med Anden i glaset, förutom jag. Jag var just to afraid för det

Men mina kompisar satt inne i ena av tjejjens bastu (tror det var en bastu) med tänt stearinljus och sådant. Jag satt utanför rummet och bara softade och tänkte på "glada situationer".
Ena av tjejjerna där inne frågade någonting om Anden i glaset och fick på något sätt på sig stearinljus på kläderna, och blev "ledsen" över sitt nya linne (eller något). Hennes föräldrar var såklart inte hemma, och hon ville inte att stearinfläcken skulle återstå efter tvätten, så hon ville ringa Via-Direkt och fråga vad man skulle åtgärda för bästa möjliga resultat. Linnet var vitt iallfall.
Ingen visste numret, och Internet fanns knappt (Vi bodde i en liten håla typ).
Tjejjerna bestämde sig för att fråga Anden om numret till VIA, jo såklart fick dem det också, numret fungerade med. Ingen viste sig ha kunnat numret. Jag satt utanför igen som vanligt o bara väntade

. Även min bästa kompis frågade en fråga till Anden. Om han kunde sätta en "kick-flip" på första försöket på sin skateboard (det var tiden då jag o min kompis åkte mycket skateboard, och vi var nybörjare och kunde inte mycket), så skulle de gå ut o röka (eller vad som hellst), så vilket fall satte han den och blev överöver-lycklig.
2. Spådom
Något år senare eller 2, sommarlovet igen.
Samma bästa kompis, fast vi ägnade mer åt datorer vid dessa tider. Quake2 var höjdarspelet och vi "gejmade" dag-in, dag-ut på nätet med mitt heta modem.
Min morbror var och hälsade på familjen, fikade och sådära. Vädret var varmt som attan. Men det roligaste var att han kunde spå. Brukade alltid be han spå mig när han väl var på besök (inte för jag minns så mycket av det).
Min kompis skulle bli spådd först, med vanliga "spelkort"
(det var ej en fullständig lek, han hade plockat bort en del)
(hade gärna velat veta mera om sådana här saker, och hade gärna själv velat kunna).
Han kunde spå att han skulle snart fylla år, inom några få veckor sade han.
Och att min kompis skulle få något "i förskott" (fast han sade det med andra ord förståss), vilket stämde. "Pengar" sade han till kompisen. Väl stämde det också.
Och att han hade av någon form upplevt mycket stressade situationer ganska nyligen, och kunde återberätta det såsom att det bara var psykiskt, vi tolkade det som Quake2, eftersom han sade det till även mig fast lite senare, man måste ju "fragga" motståndarna riktigt fort...)
Så mycket mer minns jag inte av det, tyvärr.
"Min tur"; han tittade ju på min hand först och såg wierd ut (eller något). Pratade om det dära med stress, här ja. Varm var jag också, "hardcore-gamer"?
Så skulle det börjas ge (minns inte hur korten gavs ut).
Några gånger har jag inte fått veta vad "kortena betydt" eftersom "det blev fel" sa han, såg på honom att han ljög, o ibland sade han att jag inte fick veta det, Jag får iallfall upp ett Hjärter Ess efter något försök, så det första jag undrade var ifall kärlek skulle uppstå då?
Minns inte vad han sade om det, men jag tror han inte nekade mig.
Iallfall kom 'den' tjejjen inte långt där efter, mitt första seriösa förhållande
Well, kanske inte så mycket sagt och detta kanske låter fjantigt i en dels ögon. Men det var som en upplevelse för mig som inte "känns vanlig" eller något. Blev så häpen av att min morbror kunde specifiera sig och inte prata en massa gobbel och tjaffs om dessa saker.
Numera är min morbror inte helt frisk längre, önskar han hade varit det så att han kunde spå mig. Hanns sinnes-tillstånd är ...tja något :7
Syftet är iallfal att jag hoppas ni hade "kul" läsning iallfall, för jag tycker det är kul när andra skriver långa utdragna saker.