2018-09-02, 17:08
Medlem
Vet inte om detta är övernaturligt men.

Jag spelade ett 3d spel typ skjuta saker gubbar å leta saker.

Tyckte det var så kul så jag spela det några dagar intensivt.

Sen när jag tröttnat . Så kunde jag spela samma sorts spel i huvudet när jag blunda.

Det var kul men också abnormalt att jag kunde välja vägar skjuta osv å ingen aning vart eller vad som dök upp. Altså hjärnan skapade ett eget spel .

Efter det spelar jag aldrig mer 3d spel. Iaf inte mycke isf
Senast redigerad av troligengud 2018-09-02 kl. 17:13.
Citera
2018-09-06, 20:10
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud

Sen när jag tröttnat . Så kunde jag spela samma sorts spel i huvudet när jag blunda.

Det var kul men också abnormalt att jag kunde välja vägar skjuta osv å ingen aning vart eller vad som dök upp. Altså hjärnan skapade ett eget spel .

Haha, nej det kan nog inte betraktas som övernaturligt. Snarare ett slående exempel på en fantastisk inlevelseförmåga som du ska värna.
Citera
2018-09-13, 18:45
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud

Jag får väl hålla med Humbug om att det knappast är något övernaturligt. Men min syster var med om samma sak under en period, då hon spelade mycket Tetris. Till slut började hon drömma om hur hon såg de där klossarna falla ner framför hennes ögon.
Citera
2018-09-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag får väl hålla med Humbug om att det knappast är något övernaturligt. Men min syster var med om samma sak under en period, då hon spelade mycket Tetris. Till slut började hon drömma om hur hon såg de där klossarna falla ner framför hennes ögon.
Jag drömde väldigt mycket i Nintendos värld som barn och gubben dog alltid under samma hopp. Musiken till spelet var med. Fullt normalt att blanda in dagarna när man sover.

Jag upplever otroligt mycket som ger mig en känsla av att vilja förstå fysiska lagar. Det konstiga är att om jag ignorerar så är det mindre eller ingenting, börjar jag titta på saker är det som om min värld växer och jag ser alla möjliga sammanhang. Allt går med våld och vaselin, det är inte det jag menar. Jag brukar aldrig lägga saker på minnet eftersom de känns mer under stulits än övernaturliga. Som om det finns saker folk ännu inte förstår som ständigt är i rörelse och fortplantas omkring oss. Det intressanta är alla logiska förklaringar eftersom det är som om de ännu är för begränsade. Som om vi fortfarande befann oss i lågt stadium av förståelse inför naturens lagar.
Citera
2018-09-13, 19:44
Medlem
Jag tänkte dela med mig utav några saker som inte riktigt går att förklara.

Jag och en mycket god vän brukar när vi har lite ledigt att åka tills hans familj stuga på Österlen för att fiska och koppla av några dagar och genom åren har vi råkat ut lite konstiga saker.
Vi är några stycken som sett en tant i huset vilket vi inte förstår eftersom det va hans farfar som byggde huset och denna kvinnan har ingen i släkten en aning om vem hon kan va.

En gång när vi kom tillbaka från fisket och det va mörkt så lös det i vardagsrummet när vi gick uppför stigen och min polare blev lite rädd att någon gjort inbrott eller liknande men 10 m från huset så släcks det igen och vi börjar verkligen tro någon är inne i huset men allt va låst och ingen kunde vi hitta i huset.

Nu förra helgen va vi där igen och denna gången blev jag sjuk och fick kraftig feber så jag sov ganska så hårt..men typ kl 3 på natten vaknar jag av min mobil som min vän ringde som låg 10 m bort i ett annat rum och han hade vaknat med kalla kårar och va helt säker på han hörde någon gå med gummistövlar inne i huset. Det slutade efter någon minut och han försökte bara intala sig själv att det va något att ljud eller inbillat sig men ligger på helspänn och 15 minuter senare hör han det igen och är då han ringer mig och säger någon går inne i huset och han tror han glömde låsa dörren. Vi går upp samtidigt och tänder upp och möts i köket men det va låst och ingen är i huset vad vi kan se iallafall.
Lyckas somna om efter tag och vaknar av att jag hör någon gå på träaltanen precis utanför där jag sov 2 meter från dörren och då va klockan 04:30
Jag for upp och öppnade dörren men ingen där.

En annan sak som hände i Blekinge med en annan vän som jag åkte iväg och fiskade gädda med varje år och dessa 2 åren på samma ställe.
Vi fiskade kanten på en jätte lång udde som går rätt långt ut och blir väldigt smalt längst ut.
När vi är mitt framför spetsen så kommer en stor ståtlig hjort med stora horn och ställer sig på stenen längst ut och tittar på oss i ca 10-15 sekunder innan han går ner i grönskan igen. Ja vi tyckte det va coolt men inget märkvärdigt.
Nästa år vi skulle dit igen hade jag haft drömmar om denna hjorten vilket jag berättade för min polare på vägen upp och sa tänk om vi ser den på samma ställe igen. Ja det hade varit riktigt sjukt sa han och fiskade av exakt samma kant och exakt samma ställe och då går en hjort upp på samma sten som sist och tittade på oss ett tag sedan försvann ner i grönskan.
Min polare hade väldigt svårt att greppa detta och ville inte prata mycket mer om det men han har varit där ett antal gånger efter detta men aldrig hänt igen.

Ja det va några saker genom åren iallafall.
Senast redigerad av Capteno 2018-09-13 kl. 19:52.
Citera
2018-09-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jo sånt har man ju haft om man åker bil långa sträckor också. Men just att kunna spela tycker jag var sjukt
Citera
2018-09-25, 01:46
Medlem
Presentpappers avatar
Har nyligen haft ett par upplevelser som jag försökt förklara bort som sömnparalyser eller möjligen sömnbrist. Problemet är väl helt enkelt att jag varit så pass medveten under dessa situationer och ej varit fastfryst som i en klassisk sämnparalys att det inte riktigt känns så säkert att detta är förklaringen.

Egentligen kan jag säga att mina möjligen övernaturliga upplevelser den senaste tiden började under slutet på förra året. Jag var under den här perioden tillsammans med en tjej som verkade ha nån form av förmåga att känna av övernaturliga fenomen mer än andra.

Hemma hos henne kändes jag likväl av något som mycket väl kan ha tagits hem med mig senare. Trots att jag inte är tillsammans längre med den här tjejen verkar dessa märkliga fenomen stannat kvar hos mig och visar sig lite då och då.

Men det som verkligen kickade igång de mest märkbara fenomenen var när en nära polare till mig plötsligt dog. Jag kände, och känner fortfarande, en enorm känsla av ansvar över detta då han försökte få tag i mig strax före hans död och han lät väldigt orolig. Dessvärre var jag utomlands under den här perioden och hade helt enkelt ingen möjlighet att svara. När jag kom hem fick jag reda på att han tragiskt nog gått bort. Har därför känt en stor skuld över att jag inte kunde svara när han försökte få tag i mig.

Pga av detta, tror jag iaf, får jag då och då "besök" här hemma. Får en känsla av att jag inte är ensam i lägenheten och även en känsla av att det står en person i hallen och "kollar till mig." Detta har jag även sett med mina egna ögon en natt när jag tyckte mig se svävande orbs och någon form av skepnad stå där. Men pga sömnbrist försöker jag skylla på det och inte tro det är något övernaturligt utan endast synvillor. Har en gång sett ett tydlig skepnad gå i lägenheten men den gången tror jag till hundra procent var en sämnparalys då jag vaknade i natten och såg detta. Men jag är väl inte säker på det heller så ja, vem vet.

Men, det märkliga är att i princip varje gång jag känner av den här närvaron så släcks mina lampor i taket långsamt. (Dimmerlampor.) Även kaffekokaren slås av och på. Detta hörs tydligt pga knappen helt enkelt gör ett relativt högt ljud av dig när kan trycker på/av den.

Jag får en liten känsla av att det kanske är min vän som kommer på besök pga min känsla av sorg att jag inte kunde finnas där för honom på slutet. Allt känns väldigt fridfullt på något vis, det skrämmer mig inte men jag tycker ibland det är lätt obehagligt. Om jag dock säger högt åt det att försvinna gör det även det.
Senast redigerad av Presentpapper 2018-09-25 kl. 01:54.
Citera
2018-10-02, 23:01
Medlem
Okej, har själv upplevt småsaker så som att se skepnader i speglar, bli nedbäddad och annat. Men detta som hände för något år sedan skrämde verkligen skiten ur mig. Jag gjorde mig redo för att sova, det vill säga att jag kollade fb osv. Var inte särskilt trött när jag la ifrån mig telefonen för att sova.
För att inleda: jag kan känna av andar, om de är några jag känner eller familjemedlemmar samt ungefär var i rummet de/denne är. Ibland kan jag till och med ”höra” dem och ”se” dem med mitt inre öga. Oftast så tänker jag att jag fånar mig eller att hjärnan spelar spratt. Enkel och snabb förklaring för mig själv.
Jag har även en dålig vana att lyckas dra med mig andar hem, trots att jag inte menar att ta med dem. Känner inte av det förrens jag öppnar upp mig själv. Med det sagt så får jag fortsätta.
När jag låg i sängen, inte ens i närheten av att sova (hade gått 5 minuter sedan jag la ifrån mig telefonen) så ”hörde” jag någon och det lät som en kvinna. Irriterat så bad jag denne gå ut ur mitt rum då jag försökte sova. Det blev tyst en kort stund innan jag ”hörde” henne säga ’kan hon höra mig..?’. Till svar så muttrade jag att jag kunde och att hon hemskt gärna skulle gå ut. Då började jag bli yr. Hela rummet verkade snurra. Då hörde jag, jävligt högt dessutom, att en liten flicka började gråta. Jag kände inte av två andar i mitt rum så jag är ganska säker på att det var samma kvinna. Jag blev riktigt jävla rädd då. Flög upp ur sängen, sprang ner till min mamma och kröp ner i hennes säng. Känner mig oftast säkrare i närheten av folk och mamma var den enda som var hemma.
Innan natten blev tyst så kände jag hur någon rörde min fot. Efter detta så började jag ha ett gäng jävliga mardrömmar och vakna upp, livrädd, mitt i natten. Jag sov otroligt dåligt och jag kände hur kvinnan som den natten pratade med mig alltid förföljde mig. När jag körde bil, när jag var på stan, när jag var hemma, överallt. Hon var alltid med, klängde sig fast och tog min energi. Tillslut så blev jag såpass desperat att jag bestämde mig för att rensa huset - själv. Första gången jag testade det. I början så kunde jag ”se” kvinnan med mitt inre öga. Hon log hånfullt och sa ’du blir aldrig av med mig’. Efter en låååång stund så lyclades jag bli av med henne och den natten sov jag som en sten.

Jag har varit med om andar som jävlats med mig genom att visa sig i speglar, familj som bäddat ner mig, fulladdade telefoner som dör, skepnader som går osv men aldrig något som klamrat sig fast. Efter att jag pratade med en vän om detta så sa hon att det verkade som att denne var en parasit men jag vettefan... Var iallafall en jävligt äcklig period. Någon som har en tanke på vad det var eller varför?
Citera
2018-10-04, 23:22
Avslutad
Här om natten hörde jag fotsteg i huset på ovanvåningen, jag var ensam hemma eftersom föräldarna är bortresta. Ganska obehagligt, finns ingen vettig förklaring till det, eller hur?
Citera
2018-10-09, 03:14
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Här om natten hörde jag fotsteg i huset på ovanvåningen, jag var ensam hemma eftersom föräldarna är bortresta. Ganska obehagligt, finns ingen vettig förklaring till det, eller hur?

Förklaringar utöver just paranormala fenomen skulle kunna vara allt ifrån att det rörde sig om fullt naturliga knarr som uppstår i hus på ett eller annat sätt. Hjärnan jobbar ju ständigt för att hitta förklaringar till vad våra sinnen upplever vilket lätt kan leda till att ljud som inte hjärnan kan känna igen istället registreras som något ljud den känner igen. Till exempel fotsteg.

Men detta ska inte låta som att jag inte tror på dig, tvärtom. Du hörde/kände av en närvaro helt enkelt, mycket möjligt. När olika former av märkliga spökerier sker hemma i min lägenhet brukar jag lugnt och med ro tänka eller rent av säga högt ut bara att jag välkomnar den som är där. Kärlek och tolerans helt enkelt. Det låter ju sjukt flummigt men det får mig i alla fall att inte känna rädsla eller obehag med dessa fenomen.

Jag är vetenskapligt lagd för det mesta men jag tycker det känns ganska ignorant att bara förkasta tanken på att det kanske existerar sådant vi inte är medvetna om.
Senast redigerad av Presentpapper 2018-10-09 kl. 03:18.
Citera
2018-10-14, 14:08
Medlem
jag brukar ta en kvälls promenad nästan varje kväll innan läggdags. brukar gå i ett villa område med stora tomter, rätt fint och fridfullt där samt nära.
för ca ett år sedan så gick jag där en höstkväll och får syn på en helt svart skepnad som uppenbarligen får syn på mig ungefär samtidigt som jag ser den. den "glider/svävar" då rätt in i en vägg och försvinner. påminde om slender man men tänkte mer på minecrafts enderman. blev inte speciellt rädd för att jag först trodde det var någon person innan jag insåg att den försvann in i väggen (finns ingen dörr på huset på den sidan) och började reflektera att den mer gled fram än gick.
kanske var ca 200 meter ifrån mig.
den var tydlig eftersom det fanns gatubelysning.

vad har jag sett? om jag ser den igen bör jag göra något? nu reagerade jag inte så jag vet inte om den vet att jag såg den eller inte.
Citera
2018-10-18, 03:01
Medlem
Presentpappers avatar
För bara ett par dagar sen hörde jag en ganska tydlig suck eller hur man kan beskriva det i min lägenhet. Det var helt enkelt som någon var tätt in till mig och suckade högt. Det var ingen tv eller liknande igång och det lät inte som det kunde vara från en granne. Jag uppfattade det som alldeles bredvid mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in