2015-12-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softamanrub
Mitt i natten hör jag en flickröst sitta å gråta, nynna, och snyfta och ha sig. Vem i helvete är det? tänkte jag. Kollade alla tvapparater, datorer, radios osv men alltind var avstäng. Och lipandet det bara fortsatte, också hänt hur många gånger som helst.

Säg åt det lilla flickan att mamma väntar om hon går mot ljuset.
Citera
2015-12-23, 13:33
Medlem
varit med om att lampor blinkar titt som tätt, alltid i utvalda situatior, t.ex när något speciellt har hänt.

har kännt en doft av en speciell mat rätt mitt i natten, som påminnde om en speciell person.

var en gång hos en vän, där dörren öppnade sig, och sedan stängde sig, satt och vänta på att någon skulle säga hej, men när ingen hejade så gick jag för att kolla, och det fanns ingen i närheten.
Rätt rolig upplevelse.

att spöken eller andar existerar är jag 100% säker på.

var även med om en annan rolig sak, när jag bråkat lite med min syster, så efter att jag gick hem ifrån henne, sur som fan, så kommer det en pojke på 6-7 år som hamnar mitt framför mig, så säger han hej, och jag svarar, sedan ifrån ingenstans säger han att han har en syster som är jobbig, vilket var precis som tankarna jag gick i, blev så ställd av situationen att jag inte ville svara, efter inget svar ifrån mig så säger han hejdå och cycklar vidare.

har aldrig tidigare sett denna pojken, trots att det är precis där jag bor, önskar idag att jag forsatte att prata med honom.
Citera
2015-12-25, 16:48
Medlem
HEXAs avatar
Lyssnade på Creepypodden igår natt. Senaste avsnittet hade en berättelse som var baserat på ett inlägg från denna tråd. Hoppas på fler i kommande avsnitt!
Citera
2015-12-26, 13:58
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEXA
Lyssnade på Creepypodden igår natt. Senaste avsnittet hade en berättelse som var baserat på ett inlägg från denna tråd. Hoppas på fler i kommande avsnitt!
Creepypodden? :/
Vilken berättelse var det då. Kan vara kul att höra. Det enda skrämmande med dom senaste inläggen är att folk verkar tro att man vill läsa om att en dörr knakar runt 3 på morgonen.

Även om jag är skeptisk till sanningshalten gällande detta område måste jag erkänna att det kan vara intressant att slå ihjäl tid här när det kommer upp lite ruggiga inlägg.
Citera
2015-12-26, 20:29
Medlem
develoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Låter som en häftig upplevelse. Men att få hallucinationer av en drog, är väl knappast något man kan klassa som en övernaturlig upplevelse, eller?

Personligen är jag övertygad om att jag skulle få en negativ upplevelse av att ta en hallucinogen. Det suger.

Det var mina första tankar kring DMT.
Det är en drog.

Dock finns det något som skiljer denna drog mot dem andra.

Dimetyltryptamin är en molekyl som existerar nästan överallt.
I allting som "lever".
Grönt, djur, oss etc.

Vi människor producerar DMT (Dimetyltryptamin) via vår tallskottkörtel (känd inom ALLA religioner som "det 3:e ögat".

Vi producerar alltså ett ämne som du blir hög på.

Snarare din Antenn producerar denna molekyl.

Tallkottkörteln är en "antenn".
Finns mycket bra länkar som beskriver detta.

Egyptierna förstod att tallkottkörtel kunde användas.
Varför tror du dem hade så bra koll på stjärnorna och kunde skapa pyramider?

Självklart beror din dmt produktion av hur väl fungerade din tallskottkörtel är.

Så vad säger allt detta dravel jag nyss drog?

Det är ditt sätt att kommunicera med dig själv, ditt egna jag, din energi/själ/gud/allah/buddah vad man nu använder för uttryck, som i sin tur är all energi som existerar överallt.

Här kommer en sidenote:
Är det intressant att fluoride kalkar igen vår tallskottkörtel?
Är det då inte mer intressant att flouride som är indirekt giftigt. Dödligt vid för hög dos.
Hälls i vårt kranvatten och tillsätts i tandkräm?
Senast redigerad av develooper 2015-12-26 kl. 20:52.
Citera
2015-12-27, 00:56
Medlem
HEXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Creepypodden? :/

Creepypodden
Citera
2015-12-27, 09:42
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEXA
Creepypodden
Rätt intressant podd. Historian om tomten var grymt berättad även om jag tvivlar på att det är sant.

Stort tack! Ska igenom några historier medans jag vaknar till liv här.
Citera
2015-12-31, 01:13
Medlem
TheKhurgans avatar
En väldigt märklig grej hände när jag stod och lagade mat för ett par veckor sedan.
Jag stod vid spisen, min äldsta son satt och gjorde läxan vid matbordet (han är 9 år) och på en bänk på andra sidan köket står min laptop (macbook pro 2011). Datorn stod i viloläge, alltså skärmen var släckt och ingen aktivitet pågick, jag lyssnade inte på musik som jag brukar och hade varit hemma i flera timmar utan att röra laptopen.

När jag står vid spisen börjar jag sjunga på låten "King" från skivan "the great divide" med Unida. Jag har gjort det i kanske 15-20 sekunder när datorn plötsligt lyser upp och börjar spela EXAKT den låten från itunes! Jag bara stod och gapade och det gjorde min son också som tittade upp från läseboken. Han kunde ju tydligt höra att det var samma låt jag precis sjungit. Skillnaden var att han tyckte det var coolt och lite roligt och trodde att jag hade satt igång låten, men jag blev fan livrädd.
Har aldrig hänt varken före eller efter. Mig veterligen har INTE apple någon hemlig röststyrningsfunktion som plockar upp vilka toner man nynnar på.

Lite fakta runtomkring är följande:

Apple tv kontrollen (som ju kan användas för att starta itunes) låg orörd på tv bänken, jag har öppen planlösning och det var dessutom det första jag kollade.

Jag har en jävla massa låtar i itunes, vad är oddsen för att just den låten jag nynnar på ska spelas upp, om nu itunes på något magiskt sätt startat av sig självt (vilket det ju som bekant INTE gör)

Då jag är den enda vuxna hemma är det ingen annan som har rört datorn.

Jag hade inte lyssnat på den här skivan på jättelänge, utan kom att tänka på den för att jag läst en notis om Kyuss tidigare på Facebook (Kyuss sångare sjunger även i Unida, därav kopplingen)

Itunes var med 99% säkerhet inte igång sedan innan, då jag mest lyssnar på spotify den här perioden (detta kan jag inte vara helt säker på dock) Det ska oavsett inte börja spela låtar av sig självt.

Jag hade givetvis inte tagit några droger och var spiknykter.

Har någon en rimlig förklaring till detta? Det är ju så fruktansvärt osannolikt att samma låt jag står och sjunger bara börjar spelas 20 sekunder senare när ingen har rört varken dator eller fjärrkontroll.
Vet inte vad jag ska tro, men det var helt klart en väldigt speciell upplevelse.
Citera
2015-12-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
En väldigt märklig grej hände när jag stod och lagade mat för ett par veckor sedan.
Jag stod vid spisen, min äldsta son satt och gjorde läxan vid matbordet (han är 9 år) och på en bänk på andra sidan köket står min laptop (macbook pro 2011). Datorn stod i viloläge, alltså skärmen var släckt och ingen aktivitet pågick, jag lyssnade inte på musik som jag brukar och hade varit hemma i flera timmar utan att röra laptopen.

När jag står vid spisen börjar jag sjunga på låten "King" från skivan "the great divide" med Unida. Jag har gjort det i kanske 15-20 sekunder när datorn plötsligt lyser upp och börjar spela EXAKT den låten från itunes! Jag bara stod och gapade och det gjorde min son också som tittade upp från läseboken. Han kunde ju tydligt höra att det var samma låt jag precis sjungit. Skillnaden var att han tyckte det var coolt och lite roligt och trodde att jag hade satt igång låten, men jag blev fan livrädd.
Har aldrig hänt varken före eller efter. Mig veterligen har INTE apple någon hemlig röststyrningsfunktion som plockar upp vilka toner man nynnar på.

Lite fakta runtomkring är följande:

Apple tv kontrollen (som ju kan användas för att starta itunes) låg orörd på tv bänken, jag har öppen planlösning och det var dessutom det första jag kollade.

Jag har en jävla massa låtar i itunes, vad är oddsen för att just den låten jag nynnar på ska spelas upp, om nu itunes på något magiskt sätt startat av sig självt (vilket det ju som bekant INTE gör)

Då jag är den enda vuxna hemma är det ingen annan som har rört datorn.

Jag hade inte lyssnat på den här skivan på jättelänge, utan kom att tänka på den för att jag läst en notis om Kyuss tidigare på Facebook (Kyuss sångare sjunger även i Unida, därav kopplingen)

Itunes var med 99% säkerhet inte igång sedan innan, då jag mest lyssnar på spotify den här perioden (detta kan jag inte vara helt säker på dock) Det ska oavsett inte börja spela låtar av sig självt.

Jag hade givetvis inte tagit några droger och var spiknykter.

Har någon en rimlig förklaring till detta? Det är ju så fruktansvärt osannolikt att samma låt jag står och sjunger bara börjar spelas 20 sekunder senare när ingen har rört varken dator eller fjärrkontroll.
Vet inte vad jag ska tro, men det var helt klart en väldigt speciell upplevelse.

Intressant inlägg
du ska inte vara rädd för andar, dom vill en oftast väl, och är stor sannolikhet att det är någon som du kännt som har gått bort som vill få dig att inse att det finns något annat här i världen än det vanliga människor kan se.
Citera
2015-12-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
Intressant inlägg
är stor sannolikhet att det är någon som du kännt som har gått bort som vill få dig att inse att det finns något annat här i världen än det vanliga människor kan se.

Vad kan syftet med denna lektion vara? Att visa att det finns nått annat alltså
Citera
2016-01-01, 10:04
Medlem
Faukess avatar
När jag precis kommit hem till min svägerskan förra hus och skulle hälsa på så var familjens 10-åriga son hemma ensam.
När jag kommit in hörde jag någon som gick med tunga, snabba steg ovanför mig på övervåningen.
Jag tänkte att mamman var hemma och höll stressat på att städa eller nåt, med tanke på hur stegen lät.
-Är mamma där uppe? Frågade jag sonen.
-Nej, jag är själv hemma, svarade han.
-Men vem är det som går omkring där uppe då?
Han kollade upp på mig och såg lite förskräckt ut, så jag sa till honom att jag bara skojade för att inte skrämma honom.

När vi åkte hem så sa min sambo till mig att hon pratat med sin syster kvällen innan och hon har då sagt att det spökar i huset.

Det var inte särskilt läskigt, men ändå oförklarligt.
Min pappa bodde när han var ung på en bondgård med sin familj och där spökade det rejält.
Det hände något varje dag under fem års tid.
Allt ifrån barnskrik under golvet till ljudet av krossat porslin på 50kg från ett vitrinskåp som välte mitt i natten och allt porslin stod mycket prydligt uppställt på golvet framför vitrinskåpet.

Det är lika skrämmande som intressant att höra pappa, farbröder, farmor och farfar berätta om saker som hände där.
Citera
2016-01-01, 19:51
Medlem
Mercinhos avatar
"Divine" tog över mig temporärt.

Man kände verkligen hur liten man är som människa. Speciellt när den "övertar" kontroll för få en att promenera andra vägen för att undvika faran.

higher-self som det skrivs om på Engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in