En gång för ett par år sedan när jag var arton så var jag nere i mitt rum i källaren (ingen spooky källare, den är som en nedervåning). Till våningen över går en trappa, ganska lång och smal. Det är den enda trappan/sättet för att ta sig upp till våningen på "markplan".
I huset befann sig: Styvpappa, mamma, lillasyster.
När jag skulle gå upp till övre våningen från mitt rum så går jag ut till trappan där min styvpappa står och sorterar tvätt precis vid botten av trappan. Jag säger "hej" och går upp för trappan där jag möts av min styvpappa IGEN. Han var alltså för 1,4 sekunder sedan vid botten av trappan, men nu stod han framför mig och gjorde mat. Min mamma och lillasyster var också där. Jag skrek och berättade historien för min familj.
Att tillägga är att inga droger/trötthet var inblandade.
:::::::::::::::::::::
En annan gång hemma hos min flickvän så låg vi i hennes säng och snackade. Det var tänt i hela rummet. Plötsligt flyger en 3x3 cm röd lysande "boll" runt i rummet i typ gånghastighet. Sedan försvinner den. Detta har hänt två gånger hemma hos henne. Båda såg denna boll/prick.
Senast redigerad av manganica 2010-07-09 kl. 08:53.
WTF?? Jag får aldrig Deja Vu upplevelser. Det enda jag har varit med om är paranormala upplevelser i mitt gamla hus. För flera år sen.
Oh Btw! Jag kom på en sak (lol)
Jag tänkte att det här med spökliga upplevelser har med att minnet spökar flera år efter händelsen. Och det i sig bygger upp den spökliga upplevelsen (som egentligen var en dröm) .. Ellleer?
Knappast att jag skulle tro det, men vad tror ni?
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-07-09 kl. 08:57.
vi människor e inte ensamma på denna gjord jag har kontakt med andar då o då...brukade känna av dom deras närvaro långt innan jag fått uppleva min gåva minns en gång när jag va liten så ramla en kruka ner från bokhyllan fast jag va själv o det va hur lungt som helst omkring dom brukade herja me mej en gång öppnades kylskåpet o stängdes va asrädd dom gångerna
en del folk kan känna de ja vu,,,har inget o göra me andar dock vet att många me derealisation/depersonalisation kan uppleva det ibland....då man e i ett drömtillstånd typ......
Min berättelse har nog mer med spöken att göra, men ändå.
Det var några år sen nu, men jag satt i alla fall i min syrras rum framför datorn. Min bror brukar alltid jävlas med mig och öppna dörren eller komma in o skrika bara för vi skulle börja bråka. Men en dag när jag satt vid datorn öppnades dörren sakta sakta. (Jag tänkte det var min bror som försökte smyga sig på mig) Datorn stod med sidan intill väggen, och dörren var på samma sida som datorn. Så det var inte så att jag kunde kolla ut i hallen då dörren öppnades.
Men jag antog att det var min bror. Så jag skrek till honom "vafan vill du!?". Fick inget svar så jag ropade en gång till "vad vill du!?". Då helt plötsligt ser jag skuggan av av en hand på dörren. Skuggan syntes kanske i 10 sekunder innan jag blev arg och reser mig upp och tänker köra iväg honom för jag vill vara ifred. Skuggan dras bort, jag skriver på min bror och kollar ut i hallen. Han var inte där. Snabbt sprang jag ner på undervåningen för att slå honom. Men när jag tittar ligger han inbäddad i soffan i tvrummet och sover. Och det skrämde skiten ur mig. Vems fan va handen? Och varför hörde man inte han springa ner för trappan?
Det var dagen efter som jag insåg att lampan som lös upp rummet stod bakom mig, och skuggen syntes framför mig. Det betyder att ett "spöke?" måste ha varit bakom mig.. Ryser fan till när jag tänker på det.
En sak har hänt mig som nog kan räknas som en smula övernaturligt.
Jag var på avgiftning (inga psykadeliska droger, utan opiater och bensodiazepiner) och det var sista natten innan jag skulle få åka hem, jag hade väl sovit rätt dåligt men jag sov iaf den natten. När jag vaknade kom jag ihåg väldigt tydligt en dröm jag hade haft under natten, det handlade om en brand, det var ett övergivet hus vis en tågstation någon mil från där jag är född, detta hus stod i fulla lågor i min dröm.
Tänkte inte så mycket mer på det, skrevs ut från sjukhuset och satte mig på tåget hem, när jag kom fram till stationen som var med i drömmen och där huset skulle stå så pyrde det bara lite från en tom grund, huset hade brunnit ner under natten.
Jag försökte tänka om jag hade sätt det på tv el. något sådant, men det hade jag inte, man skulle aldrig visa något sådant då detta hus var ett övergivet ruckel..
Lite skumt tycker jag det var alltid.
Senast redigerad av MOXXAR 2010-07-11 kl. 23:36.
En sak har hänt mig som nog kan räknas som en smula övernaturligt.
Jag var på avgiftning (inga psykadeliska droger, utan opiater och bensodiazepiner) och det var sista natten innan jag skulle få åka hem, jag hade väl sovit rätt dåligt men jag sov iaf den natten. När jag vaknade kom jag ihåg väldigt tydligt en dröm jag hade haft under natten, det handlade om en brand, det var ett övergivet hus vis en tågstation någon mil från där jag är född, detta hus stod i fulla lågor i min dröm.
Tänkte inte så mycket mer på det, skrevs ut från sjukhuset och satte mig på tåget hem, när jag kom fram till stationen som var med i drömmen och där huset skulle stå så pyrde det bara lite från en tom grund, huset hade brunnit ner under natten.
Jag försökte tänka om jag hade sätt det på tv el. något sådant, men det hade jag inte, man skulle aldrig visa något sådant då detta hus var ett övergivet ruckel..
Lite skumt tycker jag det var alltid.
Det var inte så att du hörde det på radio eller att någon sa det åt dig under natten och du hade, som jag förstår det, sett huset tidigare?
Jag tänker att om man vet hur huset ser ut och sedan får höra att det brinner så kan man föreställa sig eller drömma om huset hur det ser ut i lågor.
Senast redigerad av Spillra 2010-07-12 kl. 00:12.
Det var inte så att du hörde det på radio eller att någon sa det åt dig under natten och du hade, som jag förstår det, sett huset tidigare?
Jag tänker att om man vet hur huset ser ut och sedan får höra att det brinner så kan man föreställa sig eller drömma om huset hur det ser ut i lågor.
Ja jag hade sett det tidigare, massa gånger, kan förklara lite vad det var för hus, ett fall färdigt ruckel, någon gammal rallar kåk tror jag det var, inget speciellt, inte K-märkt eller något sådant utan bara ett skit hus eller vad man skall kalla det och ingen bodde i det, jag tror inte det var någon aktivitet i det alls. Och med allt detta menar jag att varför skulle man visa det på ex tv 4 nyheterna? Vet att jag inte lyssnade på radio på natten och inte på morgonen heller, tror inte ens de hade en radio där på sjukhuset, men tv hade de, men som sagt varför skulle man visa en sådan nyhet på tv? Ingen bryr väl sig om ett ödehus brinner ner? Ett hus som inte betydde något. Ingen hade sagt att det brann ner heller, hade inte haft kontakt med någon utifrån (vänner el familj) den tiden jag var inlagd på sjukhuset och sjukhuset låg kanske 6 mil från huset så det var ju inte jätte nära.
Men som sagt, jag vet inte, kanske var det så att det endå visades på tv och det var där jag fick det från, men jag tycker jag borde ha kommit ihåg det då.. Och jag minns det som en tydlig dröm så jag tycker det är lite skumt iaf.
Senast redigerad av MOXXAR 2010-07-12 kl. 16:21.
Ja jag hade sett det tidigare, massa gånger, kan förklara lite vad det var för hus, ett fall färdigt ruckel, någon gammal rallar kåk tror jag det var, inget speciellt, inte K-märkt eller något sådant utan bara ett skit hus eller vad man skall kalla det och ingen bodde i det, jag tror inte det var någon aktivitet i det alls. Och med allt detta menar jag att varför skulle man visa det på ex tv 4 nyheterna? Vet att jag inte lyssnade på radio på natten och inte på morgonen heller, tror inte ens de hade en radio där på sjukhuset, men tv hade de, men som sagt varför skulle man visa en sådan nyhet på tv? Ingen bryr väl sig om ett ödehus brinner ner? Ett hus som inte betydde något. Ingen hade sagt att det brann ner heller, hade inte haft kontakt med någon utifrån (vänner el familj) den tiden jag var inlagd på sjukhuset och sjukhuset låg kanske 6 mil från huset så det var ju inte jätte nära.
Men som sagt, jag vet inte, kanske var det så att det endå visades på tv och det var där jag fick det från, men jag tycker jag borde ha kommit ihåg det då.. Och jag minns det som en tydlig dröm så jag tycker det är lite skumt iaf.
Nej, det håller jag med om att de kanske inte skulle visa det på TV, och speciellt inte samma natt som det brinner ner, tidigast morgonen därefter i sådana fall.
Men jag kan tänka mig att lokalradion skulle nämna det eller att någon anställd på sjukhuset får veta det och nämner det i förbifarten.
Jag funderar också på om brandkåren hann till platsen och hurdan kontakt de har med sjukhuset.
Det är teorier som jag skulle titta på innan jag tar till den övernaturliga förklaringen.
En lite skum grej som hände mig en gång var när jag var på semester med min familj på Korsika. Jag var kanske 11-12. Iaf så öppnade min lillasyster ett litet fönster precis innan vi skulle äta eftersom hon tyckte att det var varmt. Jag sa då helt random, nu släppte du in spöken/andar eller nåt liknande. Så sen 1 max 2 minuter senare hade vi börjat äta så ständes TV:n som varit på av helt utan anledning . Jag tyckte mest det var roligt och inte läskigt eftersom klockan var 11 på morgonen eller nåt.
Inget mer hände den gången men jag har varit med om en hel del konstiga saker, tycker det är väldigt intressant och jag är mycket öppen för det, men när det väl händer så är det mest obehagligt men på nåt sätt även roligt eller hur man ska säga.
QUOTE=Agent Cooper]Har redan postat denna i en tidigare tråd men vafan:
Spenderade en sommar när jag var ca 13 i min mormor o morfars sommarstuga långt åt helvete upp i lappland. De bor i en stuga (liten o trång) precis brevid en sjö omringad av skog och höga berg. Vill också meddela att deras stuga är den enda vid denna sjö och saknar desutom el och telefon.
Det var endast jag min mormor och min morfar som var i stugan... trodde vi!
En kväll ca 24:00 ror jag och morfar ut för att lägga nät, medans mormor ligger och sover. Till saken hör att detta var i augusti då det äntligen börjar mörkna uppe i norr. En lätt dimma ligger över sjön i det dunkla mörkret och det är kav lungt. Inte ett ljud, så när som ugglor som hoar. Det är riktigt rått i luften!
Vi ror ut en ganska bra bit från stugan och den lilla sandstrand båten ligger vid, för att lägga näten. Jag ror och sitter med ryggen till, medans morfar lägger i näten med näsan mot stugan. Vi är båda helt tysta helt för att njuta av den totala tystnaden. Plötsligt bryts tystnaden av att morfar säger:
Vem fan är det som står vid stugan?
Efter ett tag hajar jag och vänder mig om.
Nedanför stugan på stranden ser jag en person helt klädd (svårt att se på avstånd) i svart/grått.
Personen står helt stilla nere på stranden och ser ut att titta mot oss.
Morfar drar en busvissling och skriker något i stil med (båda kunde se att detta var inte min mormor):
Vem är du???: På bred norrländska.
Inte ett ljud hörs från mannen i gengäld.
Morfar visslar o skriker lite till, men utan resultat. Vid det här laget var jag riktigt jävla skraj. Med tanke på att detta är rena vildmarken och närmast grannen bor någon mil bort. Så lär det knappast vara någon man känner.
Fort som fan beordrar morfar mig att ro iland. Utan att vända mig om ror jag som en galning mot stranden. Väl framme på land, vänder jag mig om. Ingen där!
Utan ett ord har morfar redan hunnit springa upp till stugan för att se om "personen" gått in (man låser aldrig dörren där).
Jag rusar efter. I sängen ligger mormor och sover lungt. Morfar säger bara lungt, i stil med: Vi fixar med näten imorgon. God natt!
Rädd som en hare lägger jag mig i en säng i ett annat rum för att sova.
Efter en sömnlös natt försöker jag prata med morfar om kvällens bravader. Men han vill liksom inte prata om det... inte än idag har han sagt något om det. Mormor snackar om något liknande som hände honom som barn och därför håller han tyst. Men för min egen del var det det jävla vidrigaste jag varit med om.
Jag kikade även efter fotsteg på stranden. Men fann inte ett avtryck, förutom våra egna.[/quote]
Satt och läste från början och jag vet att detta är långt tillbaka citerat då du postade detta -05 men jag har en liknande historia.
jag var runt 10-11 år.. jag var uppe i stugan i norraste norrland några mil norr om Kiruna vars vi har stuga i fjällen!.
Där finns det en sjö vars det ligger några stugor runt! och berg runt sjön även där.. jag vaknade en sen natt av att nått inte kändes 100% Rätt och när jag öppnade ögonen stod det en man i gammla kläder som samer'na hade när dom levde på den tiden i skogen och på renskötseln! och han såg även ut lite genomskinlig aktig typ grå av nått slag..
Iaf så i all skräck som jag är så nyper jag mig! blundar hårt! och extra kollar ifall jag sover men jag känner fortfarande att jag är vaken av allt nypande, denna man tittar på mig och sen tittar han på våran gammla karta som är hängd uppe i väggen som visar vars det finns andra byar runt om i fjällen, (notera att det är en riktigt gammal karta) efter att han tittade på mig och sen på kartan ser det ut som att han pekar på den..
i all skräck tar jag modet och kliver upp från sängen för att gå över ca 10meter till mina försäldrars säng! när jag börjar gå så gick jag jävligt sakta då jag var så rädd att jag knappt kunde gå och jag försökte även prata med denna man men varje gång jag sa nått så sa han inget... men hela vägen som jag gick till föräldrarnas säng så tittar han på mig hela tiden..
när jag väl lyckades hoppa i föräldrarnas säng så tog det ett tag innan jag somnade och jag har berättat denna historia till min mor och hon sa att jag förmodligen såg min morfar (som dog när min mor var 14år)
Är väll den mest övernaturliga sak jag har vart med om..
jag kan även notera att detta hände under påsken och 10år senare så var jag i stugan igen och skulle sova men jag kunde inte somna på 1-2timmar då jag hela tiden kändes som att det var någon som stod brevid min säng och tittade på mig.. en riktigt äcklig kännsa var det också..
Senast redigerad av Paxoz 2010-07-13 kl. 13:48.