Kom att tänka på en händelse när jag tittade igenom den här tråden.
För några år sedan så hade jag en flickvän som jag brukade sova över hos i hennes föräldrars hus. En kväll strax efter det att vi hade haft sex hemma hos henne, kom vi direkt att prata om hennes farmor som varit död sedan länge. Jag kommer inte ihåg hur vi gled in på samtalsämnet, men hon hade en tid innan berättat om denna farmor som hon inte träffat sedan hon var liten, och som verkade vara en viktig person i hennes liv, så jag tror jag frågade om hon kunde berätta lite mer om henne.
Hon började berätta, men mitt i allt så föll hon i gråt. Jag blev väldigt förvånad men försökte trösta henne. Jag antog att det var mycket känslor efter sexet och att tankarna som kom sedan blev väldigt starka. Nu hände det märkliga. Strax därefter så satte TV:n på sig själv, till bådas förvåning. Behöver inte nämna hur konstigt det kändes, men jag är inte den personen som är vidskeplig.
En tid senare var jag ensam i rummet och då satte TV:n på sig själv igen. En annan gång så hade vi lagat mat och båda såg i ögonvrån hur en stekpanna liksom lyfte och puttades och skramlade till rätt rejält. Jag tyckte detta var väldigt märkligt och undrade om min flickvän hade ställt kastrullen på någonting annat som sedan hade gett vika, men det sa hon att hon inte hade gjort, utan att stekpannan hade stått plant på diskbänken. Vid det här laget tänkte jag (mestadels oseriöst) att det var hennes mormors ande som försökte skicka någon signal. Kanske för att jag var lite otrogen under perioden
Till saken hör att ett medium en gång hade sagt till henne att hon hade en vakande ande bakom henne som beskyddade henne.
Har inte tänkt på detta på flera år (samt en annan märklig sak som har inträffat en annan gång), men nu undrar jag: Vad finns det för naturliga förklaringar bakom att en TV-apparat sätter på sig själv? Hur sannolikt är det att det händer flera gånger? Hon påstod att det aldrig hade hänt innan, bara när jag var där.