2009-08-25, 14:32
Medlem
alaskapollocs avatar
har väl hänt ett och annat men det starkaste måste ändå vara när jag sov över hos en släkting och vaknar av att en liten pojke står vid fotändan av sängen, gör några snabba rörelser framåt för att sedan försvinna i tomma intet en meter framför ögonen på mig.
Citera
2009-08-26, 00:51
Medlem
proxims avatar
En gång för x antal år sedan när jag var kanske 13-14 bast. Det var vinter så det var väll mörk redan vid 16 tiden. Iaf nog om det jag kom hem och var själv hemma, i vår kök har vi en stor bänk som är mot ett fönster. Om man står och lutar sig mot den bänken så har man ett annan fönster i ryggen ca 10 meter bak. Jag hängde över bänken och kollade i en tidning när det helt plötslig liksom faller en blomma över min vänstra axel ner i tidningen jag läste i. Blomman som föll ner kom från en vas som stod i fönstret som var 10 meter bak. Jag hade inte varit i den änden av lägenheten och absolut inte i den fönster karmen. Det var lite scarry just vid tillfället!
Citera
2009-08-31, 08:19
Bannlyst
Farmor

När jag var rejält sjuk i början av 2006 och låg inne på sjukhus upplevde jag något övernaturligt -eller naturligt. När jag var som sjukast såg jag en gestalt som liknade min döda farmor sitta på en stol jämte mig. Konstigt nog blev jag inte rädd utan upplevde ett lugn. Det hela tog bara någon halvminut. Sedan försvann det.
Citera
2009-09-01, 05:29
Medlem
Var i kompisens stuga på sommaren vid kusten. Två kompisar fick ta gäststugan som låg på andra sidan gården. Jag fick ta övervåningen med han som hade stugan. Han hade sitt rum på ena gaveln av stugan och jag hade mitt rum på andra gaveln, mellan rummen fanns en hall. Bar upp mina grejer sen gjorde vi mat. Det var varmt hela dagen kring 35-40grader, var inte så svalt på kvällen direkt heller..Gick upp på övervåningen vid 22.30-tiden och lade mig längst in mot väggen, det var en dubbel säng. Sov ungefär en timme innan jag blev jag väckt av de två som bodde i gäststugan. Dom var tydligen på krogen, gick på toa också. Gick åter upp igen. Rummet kändes annorlunda, var en tung atmosfär. Lade mig längst ut den här gången då det var så otroligt varmt. Surfade på internet med mobilen då det började kännas obehagligt. Hade lämnat dörren till rummet på glänt och tyckte det lät som att någon knuffade den så jag gick upp å stängde den. Såg en grå dimma eller skepnad kring väggen mot taket som svepte runt. Fick rysningar direkt stoppade då på musik på mobilen. Jag surfade ungefär en timme, tänkte prova sova igen. Var inte trött och så var det för varmt men provade att blunda. Jag han blunda i 2 sekunder när nåt blåste mig i ögat, hörde t.o.m. när luften blåstes ur någons mun. Jag flög upp ur sängen det kändes som att jag ställde mig i någon. Kändes overkligt, rysningarna, skräcken och känslan går inte att beskriva.
Sprang till kompisens rum, såg bara en kläd hög. Står han på balkongen tänkte jag och gick in i hans rum. Då smälldes dörren igen bakom mig, kändes som att hjärtat skulle stanna. Öppnade dörren som var ganska tung. Jag hann bara just ut så smällde den igen sig just bakom mig igen. Var livrädd så jag sprang nerför trappen och ut på gården tittade på klockan. Den var 23.25. Ser kompisen komma i kalsonger, han hade varit å pissat. Berättade vad som hade hänt, men han trodde inte och skämtade bara och sa att det säkert bara var hans döda mormor och skrattade lite. Jag kunde absolut inte gå till övervåningen igen. Tog en promenad och efter gick jag och slog på tv och lade mig på soffan på nedervåningen. Kände direkt obehag bakom mig där trappan låg. Var "iakttagen" hela natten. Dom gånger jag ville sluta ögonen började det genast leva om. Jag hörde skrapljud från det rummet jag hade sovit i innan och stolar flytta sig. Var verkligen obehagligt. Vågade inte somna så jag vakade tills dom andra hade vaknat. Sen på dagen gick jag och hämtade mina saker som jag inte hann få med ner natten innan. Prövade putta igen dörren till kompisens rum, men det gick inte man var tvungen att trycka igen den hårt. Samma sak med balkongdörrarna öppna både nere och uppe. Så det kan inte ha varit drag. Gick mot mitt rum. Det kändes fortfarande väldigt konstigt där uppe. Titta vad klockan på klockan som var en digital väckarklocka, tiden stod på 23.25 och blinkade vilket var den tiden allt hände på natten. Rysningarna ilade i hela kroppen. Sen nästa kväll la jag mig på soffan på nedervåningen med huvudet mot tvn istället för mot trappen och kunde somna direkt. Hörde inte heller nå ljud resten av natten. Men det var konstigt. Vi var där i en vecka men allting skedde på första natten sen hände det inget mer, förutom att jag inte gillade trappan, det var nånting med den och hela övervåningen.
Citera
2009-09-01, 15:29
Bannlyst
Eg har set selveste Jormungandr i keflavik.
Han suste over vannet i omtrent 40 km/h.
Citera
2009-09-03, 01:34
Medlem
Zeromatics avatar
I söndags när jag tittade på "Män som hatar kvinnor" och Mikael (huvudkaraktären) var ute i skogen och joggade, sa jag till min flickvän som satt bredvid: "... nu kommer snart någon försöka skjuta honom och sedan skynda iväg, så att han inte hinner se vem det var.", och direkt efter så hände just det.

Jag hade inte sett filmen innan & var inte påverkad av några droger.
Kan det vara så att jag har förmågan att se in i framtiden, tro?
Citera
2009-09-03, 02:14
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carleman123
Här är vad som hände mig för tre år sedan.
Jag bodde i ett hus som var ihopbyggt med en kyrka(detaljer). Jag o morsan hade köpt helt ny platt-tv(när de fortfarande var sprillans moderna o så) o vi kolla på den i 3 månader o allt var bra.
En kväll så kollade jag på de där programmet på tv4+ om hemsökta hus, jag tror till o med att de va så de hette. O min morsa frågar :" tror du verkligen på allt de där skitsnacket, det där är bara fejk". O då plötsligt stängs tv'n av!!! JAg freakar totalt, men går fram till tv'n för att kolla va de va o så ser jag att den plötsligt börjar ryka. Hela rummet fylls med rök på typ en sekund, men ingen brand?? Jag drar ut sladden ur vägguttaget, men den där lilla lampan, ni vet den lilla röda dioden på tv'n, den släcks inte. Det slutar ryka, men den lampan stängs ändå inte av. Nästa morgon när vi återlämnar tv'n till en butik, så är lampan fortfarande på och då frågar min morsa snubben vid disken:"Har det här någånsin hänt någon, alltså att tv'n börjat ryka utan anledning", o då svarar han :"Ni är de första". Det var lite läbbigt. Sen har jag också haft många framtidsdrömmar. Ni behöver inte tro mig, men ibland drömmer jag om något och sen händer exakt samma händelse i verkligheten. Som t.ex en gång, så drömde jag om att jag stod vid en bro och en kvinna kommer fram till mig och armbågar mig och säger en sak till mig på ryska. Samma år, på sommarlovet åker jag till Venedig och blir armbågad vid den bron som jag såg, av en kvinna som säger samma grej till mig på ryska (ja, jag är ryss)... Freaky?
Fan va värdelöst, blev inte freaked out av det där din fucker.
Citera
2009-09-03, 04:48
Medlem
jag vet inte varför jag skriver detta, men detta var starten på mina kontakter med andevärlden.

Jag satt i bilen med min kompis och vi disskuterade skyddsänglar. Jag sa något i stil med "jag tror inte jag har någon, jag är nog ensam".. det skulle jag inte sagt.
Samma natt i sömnen, hamnade i ensorts fas som inte var sömn, och inte vaken, det är omöjligt att förklara. Har man vart med om det vet man till 100% att man inte var i en dröm. I denna fasen träffade jag min skyddsängel, fick hennes för-mellan-och efternamn. Det hon hette på jorden när hon levde. Ingen som var bekant i mina öron. Iaf så vaknade jag upp, och la mig genast i fosterställning liggandes i sängen "Hon står bakom! Hon står bakom mig!" tänkte jag. Jag vet inte varför denna tanken kom, men jag visste att hon var en meter irfån mig i rummet när jag vaknade. Det kändes i hela kroppen. Jag vågade inte vända mig om.

På kvällen dagen efter berättade jag vad som hänt för morsan. "Vad hette hon sa du?" jag upprepade namnet och hon tappade hakan "Det är din gammelmormor" svarade hon. Mellanamnet och efternamnet är bekräftat av min släkt, dock inte föramnet! Det kan vart ett namn som bara står i papper. Några år efter denna händelsen, och flera andra.. så såg jag ett fotografi på henne. Jag rös i hela ryggraden! Jag kände inte igen ansiktet för i min dröm var hon runt 30 och 90 på fotot, men ögonen var exakt det samma.

Nu förtiden har jag haft mycket sanndrömmar, men den kommunikationen stördes en aning av mina dåliga vanor. Så jag får mycket tecken i vardagen, som guidar mig. Jag kan utveckla det men jag trivs med budskap i drömmar och vardagstecken, jag är inte redo för direkta dialoger. (när jag berättade detta, till min skyddsängel i en dröm, skrattade hon och sa "ja vi vet reglerna =)"
och tyckte det va roligt att jag satte upp regler, som ett barn som styr en förälder.

Jag har fått erfara lite av andevärlden i en av dessa drömfaser. Det var faktiskt här, på jorden. Overjodiskt kanske har någon kommentar till detta?¨
Det var extremt kärleksfullt, så att man bara kunde blunda och njuta av rösterna och livet av andar som "pratade med varandra". Utanför på min gata. Jag vakade och gatan va tom och det var som om någon dratt ett grått täcke över scenariot.
Men i flera veckor efter kunde jag tänka på dom få minuterna och fyllas av glädje.
Underbart, det va lite mina erfarenheter
Citera
2009-09-03, 21:06
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Ja, de vet allt de vill veta om oss efter att ha "hört" var och ens tankar. Det tar för de flesta personer i Andevärlden enbart några sekunder att ta reda på hur man mår i nuläget och allt som man har varit med om.
Hur vet du det?
Citera
2009-09-03, 21:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Vaknade av en enorm smäll i lägenheten, jag bor ensam. Var ett tungt bord som vält vilket jag inte hittar nån förklaring till. Då bodde jag i en etta så när jag slog upp ögonen så såg jag ju bordet så ingen var där. Även vaknat av att något slår mig i ansiktet så pass att jag har ont under hela den dagen, då var jag 10-11 år kanske. Satt en kärring på min säng när jag kom hem en natt då jag var 16..tanten försvann efter några sekunder, var inte full vid tillfället. Haft en hel del sanndrömmar också

Ändå är jag skeptisk mot det övernaturliga
Citera
2009-09-03, 21:48
Medlem
your_kings avatar
För många år sedan, vaknade jag ur en dröm, bara för att upptäcka att jag fortfarande var fast i drömmen.
Svårt att förklara men allting var vitt och jag sprang runt och skrek att jag ville komma till verkligheten igen.
Var livrädd eftersom det inte fanns något, bara vitt överallt.
Sen på något sätt skriker jag så högt att jag vaknar till och då hör jag mitt eget eko i huvudet. Kollade på klockan och såg att jag endast varit borta i någon minut.
Men det kändes som flera minuter.
Vet att jag inte drömde en "vanlig" dröm, jag var helt vid medvetande och minns exakt vad jag kände och det finns inget rädsla i hela världen som slår den rädslan jag hade just då.

Vet ej om det platsar som övernaturligt men det var en skum upplevelse.

Någon annan som "fastnat" i sin dröm? Vanligt?
Citera
2009-09-03, 21:54
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av your_king
För många år sedan, vaknade jag ur en dröm, bara för att upptäcka att jag fortfarande var fast i drömmen.
Svårt att förklara men allting var vitt och jag sprang runt och skrek att jag ville komma till verkligheten igen.
Var livrädd eftersom det inte fanns något, bara vitt överallt.
Sen på något sätt skriker jag så högt att jag vaknar till och då hör jag mitt eget eko i huvudet. Kollade på klockan och såg att jag endast varit borta i någon minut.
Men det kändes som flera minuter.
Vet att jag inte drömde en "vanlig" dröm, jag var helt vid medvetande och minns exakt vad jag kände och det finns inget rädsla i hela världen som slår den rädslan jag hade just då.

Vet ej om det platsar som övernaturligt men det var en skum upplevelse.

Någon annan som "fastnat" i sin dröm? Vanligt?
Det är inget ovanligt fenomen att vara medveten om att drömmer. Inte heller att tidsuppfattningen i drömmen inte är kopplad till verkligheten - varför skulle den det, egentligen? Jag har ofta varit med om att jag snoozat till i några minuter och drömt i vad som känts som timmar.
Hursomhelst, inget övernaturligt såklart. Läs lite om lucid dreaming (har jag för mig att det hette), se filmen Waking Life också vetja

(det vanligaste vad gäller lucid dreaming är väl att folk eftersträvar det för att få kontroll över sina drömmar - men om det sker omedvetet, så att säga, så är det väl möjligt att man "snedtänder", som du verkar ha gjort)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in