Citat:
Ursprungligen postat av your_king
För många år sedan, vaknade jag ur en dröm, bara för att upptäcka att jag fortfarande var fast i drömmen.
Svårt att förklara men allting var vitt och jag sprang runt och skrek att jag ville komma till verkligheten igen.
Var livrädd eftersom det inte fanns något, bara vitt överallt.
Sen på något sätt skriker jag så högt att jag vaknar till och då hör jag mitt eget eko i huvudet. Kollade på klockan och såg att jag endast varit borta i någon minut.
Men det kändes som flera minuter.
Vet att jag inte drömde en "vanlig" dröm, jag var helt vid medvetande och minns exakt vad jag kände och det finns inget rädsla i hela världen som slår den rädslan jag hade just då.
Vet ej om det platsar som övernaturligt men det var en skum upplevelse.
Någon annan som "fastnat" i sin dröm? Vanligt?
Det är inget ovanligt fenomen att vara medveten om att drömmer. Inte heller att tidsuppfattningen i drömmen inte är kopplad till verkligheten - varför skulle den det, egentligen? Jag har ofta varit med om att jag snoozat till i några minuter och drömt i vad som känts som timmar.
Hursomhelst, inget övernaturligt såklart. Läs lite om lucid dreaming (har jag för mig att det hette), se filmen Waking Life också vetja
(det vanligaste vad gäller lucid dreaming är väl att folk eftersträvar det för att få kontroll över sina drömmar - men om det sker omedvetet, så att säga, så är det väl möjligt att man "snedtänder", som du verkar ha gjort)