2007-12-12, 13:17
Medlem
mega_raptors avatar
Hej. Jag e nybörja här så ta de lugnt, ok??!

tänkte berätta om en otrevlig sak som hände på mitt rum för ca 4 år sen.

Det var tidig morgon kanske 03-30 eller nåt. gardinen var nere och fönstert va öppet. jag vaknade av rullgardinen sögs ut mot fönsters och tyckte då se att en person se mitt i mitt rum någon meter från min säng.

det var ett svagt sken utifrån så man kunde avgöra konturer i rummet (t.e.x. möblerna). jag blundade och tänkte att jag såg i syne. när jag tittade igen såg jag att de verkligen stog en person i rummet!

Det var en dam. Eller tjej. en kvinna iaf. Hon tittade på mig och lutade sig fram så jag såg hennes ljus hår dingla till. jag kunde inte se hennes ansikte, bara konturerna, men hon verkade ha ljust hår iaf. adrenalinen pumpades snabbt runt i min kropp o jag trodde att det var någon som hade gjort inbrott i min lägenhet! allt som sedan hände gick på ca 5-10 sekunder men när jag minns det så känns det som en minut eller mer. Jag sätter mig först upp i sängen. Sedan. när kvinnan står kvar så reser jag mig upp och vrålar: Vem är du? (detta lät som ett urdomsvrål. har aldrig lyckats låta så varken före eller efter, jag gissar att det var adrenalinen som talade måste ha väckt halva huset)

Jag bestämde mig för att jag måste gripa kvinnan och ringa polisen så jag tar ett par bestämda steg mot henne. Då vänder hon sig om, som om hon är rädd och går ett par steg ifrån mig. jag tar då tag henne runt axlarna och upptäcker: att jag står och håller i min golvlampa!

Jag tänkte att jag måste ha blivit galen! Sen gick jag ut i badrummet o tog kallt vatten i huvudet.

Undrar vad det var. Var det ett spöke?

Eller hallusinationer bara?

Det kändes jätteverkligt iaf...
Citera
2007-12-12, 13:23
Medlem
jag_ger_upps avatar
Du var förmodligen bara i landet mellan dröm och verklighet.
Citera
2007-12-12, 13:24
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag_ger_upp
Du var förmodligen bara i landet mellan dröm och verklighet.

nej, jag lovar. jag var klar-vaken! jag vet att man kan drömma att man vaknar, men jag lovar. det var inte så!
Citera
2007-12-12, 13:27
Medlem
jag_ger_upps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_raptor
nej, jag lovar. jag var klar-vaken! jag vet att man kan drömma att man vaknar, men jag lovar. det var inte så!
Du var vaken, men din hjärna hade inte fullt ut hunnit adaptera sig till vakenheten, i det stadiet kan man hallucinera på rätt friskt. Man är både vaken och drömmer samtidigt.
Citera
2007-12-12, 13:29
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Du var vaken, men din hjärna hade inte fullt ut hunnit adaptera sig till vakenheten, i det stadiet kan man hallucinera på rätt friskt. Man är både vaken och drömmer samtidigt.

nej, för jag tänkte verkligen jag är vaken, jag är helt säker!

jag tror faktiskt inte att jag var det. jag gnuggade också mina ögon!

det bodde ju också en kvinna i min lägenhet innan också och hon dog!

kanske hon spökade?
Citera
2007-12-12, 13:33
Medlem
mega_raptors avatar
Jag tänkte ju tillomed att det var inbrott!!!
Citera
2007-12-12, 13:33
Medlem
jag_ger_upps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_raptor
nej, för jag tänkte verkligen jag är vaken, jag är helt säker!

jag tror faktiskt inte att jag var det. jag gnuggade också mina ögon!
Du verkar missförstå vad jag säger. Du var vaken men eftersom att du vaknade så abrupt så hann inte din hjärna vakna totalt. T,ex om någon väcker dig mitt i natten när du drömmer så kan du då se och säga väldigt märkliga saker, du är då vaken men din hjärna har inte hunnit ställa om sig totalt. Din sömn blev avbruten av ditt fönster, eller något konstigt ljud och din hjärna fortsatte att drömma åt dig, trots att du var vaken. Hallucination.

Jag tror personligen inte på spöken då jag är empiriskt (läs vetenskapligt) funtad och gärna vill se mina bevis kunna återskapas innan jag godtar dem.
Citera
2007-12-12, 13:36
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Du var vaken, men din hjärna hade inte fullt ut hunnit adaptera sig till vakenheten...

Vilken hjärna?
Citera
2007-12-12, 13:36
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Du verkar missförstå vad jag säger. Du var vaken men eftersom att du vaknade så abrupt så hann inte din hjärna vakna totalt. T,ex om någon väcker dig mitt i natten när du drömmer så kan du då se och säga väldigt märkliga saker, du är då vaken men din hjärna har inte hunnit ställa om sig totalt. Din sömn blev avbruten av ditt fönster, eller något konstigt ljud och din hjärna fortsatte att drömma åt dig, trots att du var vaken. Hallucination.

edit: Jag tror personligen inte på spöken då jag är empiriskt (läs vetenskapligt) funtad och gärna vill se mina bevis kunna återskapas innan jag godtar dem.

ok, jag förstår hur du menar. men jag varknade inte snabbt faktiskt. det silande ljudet från gardinen som långsamt drogs ut mot fönstret gjorde att jag vaknade mjukt. så jag han tänka lite vaket innan jag såg henne stå där-.
Citera
2007-12-12, 13:37
Medlem
jag_ger_upps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Vilken hjärna?
Den som skulle ha suttit i hans huvud, bra poäng, jag lägger ner det här nu.
Citera
2007-12-12, 13:38
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Vilken hjärna?

Touché!

TS: Har du backtrackat din psykofarmaka; kanske att du hade luckor i medicineringen vid den här tidpunkten?
Citera
2007-12-12, 14:37
Medlem
mega_raptors avatar
varför skriver ni så? jag har ju inte skrivit nåt dumt om er.,

jag skriver bara om vad jag såg. inte mer inte mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in