2008-10-25, 19:42
Medlem
-memorys avatar
Det var när jag var 10 år o gick hos min dagmamma, så det kommer nog inte hända igen, men tro vad du vill.
Citera
2008-10-26, 13:50
Medlem
Raketsnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -memory
Det var när jag var 10 år o gick hos min dagmamma, så det kommer nog inte hända igen, men tro vad du vill.

Att gå hos sin dagmamma när man är 10 år när man egentligen ska gå i 3:an var något nytt...
Citera
2008-10-26, 15:21
Medlem
-memorys avatar
Men efter skolan
Citera
2008-10-26, 16:44
Moderator
Humbugs avatar
Trams raderat
/Mod
Citera
2008-10-26, 18:28
Bannlyst
Dedär har jag varit med om när man drömmer o ser i framtiden. har sett flera år framåt. drömde att ja gått me nå killar man inte kände alls. så för nåra veckor va ja ute me ett par kompisar, (som ja inte kände när ja drömde) så fick ja den där dejá vu känslan att jag har gått me samma folk o prata om exakt samma grejor. käändes jävligt skumt o lite skrämmande
Citera
2008-10-27, 01:52
Medlem
Jeafs avatar
har varit med om en speciellt läskig sak:leksaker rörde sig å körde runder av sig själva när jag var liten
Citera
2008-10-27, 02:24
Medlem
Sixth-Marchs avatar
Det värsta jag varit med om var när jag gick i sömnen. Första och enda gången hittils.
Jag såg mig själv i drömmen i tredjepersons-prespektiv. Alltså som om jag stod bakom mig själv och tittade på mig.
Hur som helst så gick jag ut ur mitt rum och såg mamma i drömmen när hon ruffsade sig i huvudet (tydligen nyvaken) och stod vid dörröppningen till hennes och pappas sovrum. Jag gick förbi henne i drömmen utan att säga ett ord och nerför trappan. Nu såg jag mig själv framifrån och mamma följde försiktigt efter mig. Jag satte mig ner i köket och bara glodde in i väggen så vaknar jag! Av att mamma tände lampan i köket!
Hon undrade såklart vad i helvete jag gjorde. Svarade att jag gick i sömnen och gick och la mig igen. Var aningen skrajj och förvirrad men jag somnade ganska fort efter jag fått i mig en lite tidig frukost.

Många år sedan nu men minns det så väl! Var antagligen bara vanlig sömngång. Vet ju inte eftersom detta är enda gången jag gått i sömnen. Sitter oftast och garvar när jag tänker tillbaka på denna och liknande saker. Fastän de skrämmer mig.
Vet inte varför men det roar mig som fan.
Citera
2008-10-27, 02:34
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullcontact
Jag och nåra polare hade länge fått höra hur det skulle ha spökat på en gård i närheten där vi bodde, så en natt bestämde vi oss för att dra dit så att vi var där vid kl 00:00 (spöktimmen) och vi var väl där typ 11:45 och gick omkring lite grann och kollade, och så kollade en kompis på sin klocka och sa att nu var den strax 12 och sen så räknade han ner lite tyst för sig sj och nästan precis när han hade räknat ner till tolv så skrek det till som faan och i en av ladugårdarna, det isade till i hela kroppen och så kom det 12 eller 13 katter och sprang livrädda därifrån och ingen av oss vågade gå in och kolla vad det kunde ha varit men vi var säkra på att det inte var någon där, (om han inte var där i två timmar med släckt ljus och var knäpp tyst sen) så fanns det en trapp upp till en vind full med hö som vi tänkte dra upp och kolla lite på, men när vi kom dit så började det att skaka lite lätt i båda räckena som ledde upp så vi blev lite skrajja och drog oss tillbaka, då sen en kompis att det måste ha vart vinden lr nått men alla konstaterade att det var totalt vindstilla och alla svor att dom inte hade rört räcket...

Längsta meningen någonsin
Citera
2008-10-27, 06:48
Medlem
mentozs avatar
När jag var runt 4-5 år så hända något skumt. Morsans kompis hade precis flyttat och vi skulle åka dit och titta hur dom hade. När vi klev ur bilen och vi började gå mot tomten så pekade jag mot ingången/trappen och sa att en hund har bott här. Då sa morsan att jag skulle sluta fantisera eller något i den stilen och jag svarade emot att hunden brukar springa omkring på gården och han brukar ligga på verandan vid trappen.

När vi hade kommit in i huset så frågar mor hennes kompis om det verkligen hade gjort det och det var helt rätt.
Vi har pratat några gånger om detta nu i efterhand och det finns nog ingen logisk förklaring till detta.
Citera
2008-10-27, 20:27
Medlem
Roundcubes avatar
jag kom på en rätt otrevlig sak som skedde när jag var runt 8 år.
är 20 nu men minns det som igår.

Det var höst och våran familj, mor och far och jag hade precis kommit upp till stugan.
Vid våran stuga finns det bara en nära granne, och vi har som vana att titta till varandras hus när dem andra inte är där.

Hade vart en del inbrott och sånt några år tidigare.

Okej.. far och jag tar iaf den sedvanliga fredagsturen runt grannens hus för att se så alla fönster och sånt är hela, vi vandrar vandrar runt grannens kåk, och allt ser bra ut.
Sen kommer vi till bakdörren. vi stannar båda upp när vi helt plötsligt hör en radio som går igång, och tittar frågande på varandra. vi går fram till dörren, och farsan knackar ganska hårt på den. Vips så dör radion. alla dörrar är stängda och låsta. alla fönster är också stängda. vi blir ganska förvånade och låtsas gå tillbaka till stugan, men gömmer oss och tittar på huset, vi turas om att sitta hela kvällen, men inte ett livstecken.

Pratar senare med grannen, och dem har inte vart där :S
Citera
2008-10-27, 21:07
Medlem
saturs avatar
Trevlig tråd, jag bor i ett runt 100 År gammalt hus som någon gubbe byggde, när jag var liten så byggde mina föräldrar ut huset, slog ut en vägg och sånt, under tiden de gjorde det så var det en gubbe som kom fram till mig (i mitt hem) och pratade med mig, samtalet gick ungefär såhär:
G: Hejsan, var gör ni för någonting?
J: Mamma och pappa bygger om huset.
G: Så ni är inte trötta på det?
J: nej det tror jag inte
G: Okej (han gick iväg med ett smil på läpparna)
Modern min frågade vem jag pratade med och jag sa att det var han som gick iväg, hon förstod ju ingenting. när jag var runt 15 så hittade min mor blyerts avteckningar på EXAKT samma gubbe som jag talat med, jag kunde inte hålla mig på benen då.

En annan händelse som inte hänt för så länge sedan var då min tjej och jag pratat i telefon, runt 23:00 la vi på och jag la mig, runt 23:30-00:00 så var det någon som gick in i mitt rum, ställde sig vid gaveln av min säng och bara stod där, det konstiga var som att det var som i en dröm(jag såg ur hans ögon nästan) ett par dagar senare så slö pratade jag och min tjej och då tog hon upp en händelse hon hade fått 00:00 att det var någon som gått mot hennes dörr (som då var stängd) och tryckt sig mot den och knackat, det fortsatte i ett par veckor tills hon tröttnade på det, smög med nöd och näppe till dörren och öppnade, hon kom inte ihåg vad som hände förutom att hon vaknat upp på golvet, Spooky
Dra ett PM om någon haft samma upplevelser som det jag och min tjej åkt ut för

när jag var 3 och krockade med bil så var det någon som la ut mig i diket, han som var först till plats ringde polisen och massa skit, kanske inte så paranormalt bara lite psykat att nån la ut mig i diket utan att ringa en ambulans då mina föräldrar var fast kilade och genomborrade av metall ifrån bilen vi krashat med

satt och läste en bok ang PI och paranormala Fenonem och telepati och sånt skit, satt totalt uppslukad i boken, när jag läst klart Telepati kapitlet behövde jag pissa, när jag gick ut ur mitt rum så var det i rummet brevid en boll som släpptes mitt i rummet, jag var totalt ensam hemma, jag kollade in i rummet i hopp att någon jävlades med mig, totalt tomt, jag blev skit rädd och sprang ut ur huset och gick inte in efter ett par timmar
Förlåt för alla felstavningar och skit, må varit med om paranormala saker men inte många svenska lektioner
Senast redigerad av satur 2008-10-27 kl. 21:14.
Citera
2008-11-08, 18:37
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Lite småmystiska saker har hänt mig.

I en lägenhet där jag bodde innan var det mest saker som hände.
Några grejer som kanske kan förklaras var att det mitt i natten hördes knackningar som började lite svagt och sedan blev starkare, som om någon spikade. Detta kunde dock komma lite då och då.

Nu till dem mystiska sakerna.

1. Jag hade gått och lagt mig och släckt i rummet, hade mörkläggningsrullgardin och stängt dörren. Dock mitt i natten vaknade och kollade klockan, samtidigt kom et konstigt ljus upp på väggen och försvann. Kunde aldirg förklara det.

2. En annan kväll när jag skulle sova kom det plötsligt ett ljud från en ventil, det lät som om någon knäppte på en gitarrsträng, 5 gånger, sen blev det tyst.

3. Skulle vila en kväll när jag var trött och la mig i mitt rum, plötsligt hör jag världens smäll från balkongen, så jag springer upp och kollar ut, men det hade inte hänt något, kan inte förklara det på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in