Jäkla lurig tråd det här
Har följande som jag har varit med om eller fått berättat för mig;
" min farmor som tyvärr gick bort för några år sedan berättad att hon i sin ungdom när hon var ute på promenad såg en grå, suddig varelse som såg ut som en gammal gammal dam med slitna kläder som kom ut ur ett skogsparti endast ett 10-tal meter framför henne. Den gråa varelsen skakade någon form av tygstycke och var sen helt plötsligt spårlöst försvunnen. Min farmor var en sådan person som aldrig skulle ljuga eller hitta på en sådan händelse.
" I vår nuvarande bostad, i vilken vi bott sedan hösten 2003, har vi sedan vi flyttade in kännt at vi inte varit ensamma. Det första "bevis" vi fick var en stor tennisboll, en s.k autografboll som är lika stor som en fotboll. Den ligger inne i vårt sovrum och vissa dagar är den helt tömd på luft, andra dagar kan man studsa den.
Vissa kvällar, oftast mellan kl 23 och 00 så upplever både jag och min fru att det blir en temperaturförändring i rummet till flera grader kyligare, samtidigt som det luktar unktet på något sätt som är svårt att beskriva.
Vår lilla kanin beter sig riktigt underligt ibland när vi är i köket. Kaniner brukar varna för fara genom att trumma med bakbenen mot marken, och vissa tillfällen får han totalspel, verkar bli livrädd och smäller på som fan. Ibland smyger han runt, stannar upp och blir totalskraj och verkar följa något med blicken.
Senast, och mest underliga saken, var för ca 1 månad sedan då vi tittade på tv. Vi har 4 krukor med nån jäkla grön växt och på dessa 4 ligger detpå varje växt nån form av vävd boll. Denna boll fastnar i lövverket och ligger kvar om man skakar krukan eller blåser på bollarna fr. 5 cm avstånd. Helt plötsligt flyger denna boll av rejält, ungefär som om man smäcker till den med fingret. Helskummt.
Jämfört med vad andra här beskriver är ju detta peanuts, men ändå.. :