2013-01-04, 03:18
Medlem
Falcãos avatar
Vilken panik här utbrutit nu då. FB:s databas har nog varit efterfrågad länge så att den nu helt plötsligt skulle hamna på vift för att någon lagt ut en belöning på ynka 50000 på Twitter känns väl rätt osannolikt.
Citera
2013-01-04, 03:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Vi kan ju starta en stiftelse för insamling/ beskydd av våra användarupgifter.

Av nyfikenhet, hur har du tänkt att vi ska kunna skydda dom? Det är ju inte direkt vi användare som förfogar över flashbacks databaser
Citera
2013-01-04, 03:33
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Av nyfikenhet, hur har du tänkt att vi ska kunna skydda dom? Det är ju inte direkt vi användare som förfogar över flashbacks databaser

Enbart vetskapen om att flashbackstiftelsen finns kommer få folk att avakta eventuell agerande mot oss flashback /användarregister.

om jag skall klargöra så kan pengarna användas till mycket! Fri tolkning
Citera
2013-01-04, 03:49
Medlem
Kodijacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Men vaddå, vad ska dom göra med de 723 407 e-postadresserna och användarnamnen? Vem ska sitta och puzzla ihop dessa med andra användarnamn och e-postadresser från andra register som dom fått tag på (antar SD-maillistor typ) och vem ska sen gå runt och "förstöra" dessa outade personers liv?

Det här kan knappast vara seriöst, osar uppmärksamhetssökeri bara!

Och skulle det vara seriöst, är min gissning att de få personer som har möjlighet att sälja iväg databasen inte direkt säljer ut den för pissbeloppet 50.000:-

Det lär vara väldigt seriöst med tanke på att det är inte första gången Martin Fredriksson kommer över användarregister och använder dom politiskt. När dom kom över Nordisk.nu databas var det flera Sverigedemokrater bl.a. som hängdes ut i massmedia. Martin har tidigare skrytit om hur han skrivit ett skript som samlade in alla inlägg från en användare som han påstår var Hampus Hellekant, vilket också publicerades i bl.a. Aftonbladet. Om det verkligen var Hampus som stod bakom den utpekade användaren bevisades aldrig.

Så det är ganska mycket han kan göra med ett sådant register och då är 50 000 kr inte mycket. Robert Aschberg kan säkert langa upp mer stålar om så skulle krävas.

Edit: Martin Fredriksson har en "öppen" användare här på FB (han nickar samma på flera andra ställen), han borde kunna förklara sig i tråden.
Citera
2013-01-04, 04:13
Medlem
Owes avatar
Kan vi inte sprida tonvis av desinformation!
Om alla skriver att de har databasen och kontaktar dem via mail och post måste det bli svårt att veta om någon verkligen har databasen.
Citera
2013-01-04, 04:16
Medlem
Golonkas avatar
Jag fick nyss ett pm från en användare här som reggade sig 2002 och som gjort tre inlägg sedan dess. Pm hade rubriken "ser dig" och innehöll endast en gammal fulmail som jag använde mig när jag reggade mig här och som jag inte använt sedan dess. Jag har vidare ändrat min kontakt-epost till en annan fulmail på min profil, men den presenterade han inte, utan alltså den ursprungliga emailen från registreringen.

Jag har kollat i min profil och ingenstans finns registreringsmailen angiven. Hur fan förklarar man detta? Och det kan vara värt att tänka på för den som eventuellt använt en "skarp" e-postadress vid registreringen. Med uppgifter som kan härledas till person eller arbetsplats.

Jag ser nu GÄRNA ett uttalande från administrationen rörande denna eventuella glitch i anonymitetsskyddet! Hur funkar säkerheten om och när ett flashbackkonto kan kopplas till en G-mail, rocketmail, hotmail eller motsvarande?
Citera
2013-01-04, 04:17
Medlem
Kerubs avatar
Men fattar ni inte att han driver? Och även om det var seriöst så går det inte att få den informationen så billigt. Ibland hetsar ni upp er alldeles för mycket över icke-frågor.
Citera
2013-01-04, 04:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fick nyss ett pm från en användare här som reggade sig 2002 och som gjort tre inlägg sedan dess. Pm hade rubriken "ser dig" och innehöll endast en gammal fulmail som jag använde mig när jag reggade mig här och som jag inte använt sedan dess. Jag har vidare ändrat min kontakt-epost till en annan fulmail på min profil, men den presenterade han inte, utan alltså den ursprungliga emailen från registreringen.

Jag har kollat i min profil och ingenstans finns registreringsmailen angiven. Hur fan förklarar man detta? Och det kan vara värt att tänka på för den som eventuellt använt en "skarp" e-postadress vid registreringen. Med uppgifter som kan härledas till person eller arbetsplats.

Jag ser nu GÄRNA ett uttalande från administrationen rörande denna eventuella glitch i anonymitetsskyddet! Hur funkar säkerheten om och när ett flashbackkonto kan kopplas till en G-mail, rocketmail, hotmail eller motsvarande?
Rapportera PM'et är väl det bästa tipset jag kan ge dig.

I annat fall vänta ett par timmar tills det ljusnat och fler vaknat.
Citera
2013-01-04, 04:42
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
Men fattar ni inte att han driver? Och även om det var seriöst så går det inte att få den informationen så billigt. Ibland hetsar ni upp er alldeles för mycket över icke-frågor.
Något galet är det ju. Se mitt inlägg ovan. Ponera att någon reggat sig här med mailadressen kalle.borgström@schenker.se som grund. Eller bengt.eriksson@domstolsverket.se! Som jag skrev tidigare: Någon skickade ett pm med den mailadressen jag använde när jag reggade mig och den är INTE synlig på min profilsida.... Och den har enbart använts vid det tillfälle jag reggade en användare här!

Så om det är så jävla enkelt att komma åt en mailadress som kan härledas till någon oförsiktig... Någon som kanske i viss mån ändrat åsikt, framtoning och intresse här över tid och som är både frispråkig och öppenhjärtlig med åsikter som inte är speciellt politiskt korrekta... Anonymitet, my ass i så fall!
Citera
2013-01-04, 04:43
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Rapportera PM'et är väl det bästa tipset jag kan ge dig.

I annat fall vänta ett par timmar tills det ljusnat och fler vaknat.
Kan du se vilken mailadress jag använde när jag skapade Golonka?
Citera
2013-01-04, 04:44
Medlem
Traxdatas avatar
Citat:
Något galet är det ju. Se mitt inlägg ovan. Ponera att någon reggat sig här med mailadressen kalle.borgström@schenker.se som grund. Eller bengt.eriksson@domstolsverket.se! Som jag skrev tidigare: Någon skickade ett pm med den mailadressen jag använde när jag reggade mig och den är INTE synlig på min profilsida.... Och den har enbart använts vid det tillfälle jag reggade en användare här!

Så om det är så jävla enkelt att komma åt en mailadress som kan härledas till någon oförsiktig... Någon som kanske i viss mån ändrat åsikt, framtoning och intresse här över tid och som är både frispråkig och öppenhjärtlig med åsikter som inte är speciellt politiskt korrekta... Anonymitet, my ass i så fall!

Får man fråga vad användaren som avslöjade dig har för nick här?
Intressant också om han läser detta så kan han ju PM:a mig och andra i tråden vad vi har för mejl. 100% att han läser. Knappast 100% att han klarar att upprepa bedriften.
Citera
2013-01-04, 04:48
Medlem
Traxdatas avatar
Citat:
Kan du se vilken mailadress jag använde när jag skapade Golonka?

inte på flashback. inte på google heller efter några halvhjärtade sökkombos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in