2013-01-04, 15:31
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Folk kan ju avslöjat personliga saker här som t.ex. sexuella erfarenheter eller sjukdomar så det kan finnas andra anledningar för vissa att inte vilja bli outade än att de inte kan stå för sina åsikter.

Om man är så dum att man redovisar personliga detaljer på ett forum som FB så är troligen det avslöjandet i sig en större bidragande orsak till att man outas än att någon hackar databasen.
Citera
2013-01-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är din tolkning. Vad jag säger är att om jag eller någon närstående hotas, så kommer jag att försvara mig. Precis som 80% andra "vanliga människor" kommer att göra.
Om det är det som du befarar av det här varför då inte agera mer proaktivt: gör avbön, ta tillbaka och be om ursäkt för allt hatiskt som du skrivit och pensionera ditt konto. Samt ge ett generöst ekonomiskt bistånd till några av landets Moskéer ?
Citera
2013-01-04, 15:34
Medlem
Kh4ns avatar
Som redan sagt så vill de antagligen kontrollera om de kan hitta politiker, med fördel SD:are, bland folk som uttryckt sig, enligt vänstern, lite för tydligt och oacceptabelt. Att hitta högt uppsatta personer inom näringslivet och intressegrupper etc skulle förstås vara en medial bonus.

Om nu folk skruvar på sig obekvämt så rekommenderar jag att då i framtiden ha 1-2 skräpmailar till vilka ni förbinder allt som ni nu vill hålla anonymt. Om man kan göra något mer för att stärka sin anonymitet vet jag ej, men någon får gärna berätta om det finns enkla sätt.
Citera
2013-01-04, 15:35
Medlem
Jag tror det här kan vara nyttigt faktiskt, en knäpp på näsan som säger att bara för att någon säger att här kan du vara helt anonym, så stämmer det nödvändigtvis inte, och framförallt inte för evig tid. Det är värt att tänkas på. Nu tror jag inte att någon databas kommer läcka ut i den här historian, men i realiteten kan faktiskt administrationen själva sälja uppgifterna hur många gånger de än säger att de inte lämnar ut något.

Vårat datoriserade samhälle är sårbart, och man gör alltid bäst i att tänka till en extra gång om man har något man vill skydda.

Citat:
Ursprungligen postat av guliver
Så du är bered att gå i döden för din rätt att anonymt sprida hat på nätet?

Det är alla när de är anonyma på internet
Citera
2013-01-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Om man är så dum att man redovisar personliga detaljer på ett forum som FB så är troligen det avslöjandet i sig en större bidragande orsak till att man outas än att någon hackar databasen.

Man behöver inte ens redovisa detaljer för att det ska gå att få fram vem personen är. Ju fler poster en person gjort desto enklare kan det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Som redan sagt så vill de antagligen kontrollera om de kan hitta politiker, med fördel SD:are, bland folk som uttryckt sig, enligt vänstern, lite för tydligt och oacceptabelt. Att hitta högt uppsatta personer inom näringslivet och intressegrupper etc skulle förstås vara en medial bonus.

Om nu folk skruvar på sig obekvämt så rekommenderar jag att då i framtiden ha 1-2 skräpmailar till vilka ni förbinder allt som ni nu vill hålla anonymt. Om man kan göra något mer för att stärka sin anonymitet vet jag ej, men någon får gärna berätta om det finns enkla sätt.

En bra sak är att använda Tor för att accessa skräp-mailen så den inte kan knytas till dig på nåt vis. Sen om du vill vara extra paranoid kan du använda Tor även på FB, om du inte litar på dom.
Citera
2013-01-04, 15:46
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Eftersom tråden med artikelkommentarer länkas från en extern sida och ämnet är samma så har trådarna sammanfogats.

// Mod
Citera
2013-01-04, 16:03
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Men hallå, det här låter som ett skämt.

Utifrån vad jag läser så låter det närmast medvetet ondskefullt. Det finns väl ingen normal människa som motsätter sig yttrandefrihet och faktumet att anonymitet är viktig? Eller är det här några sorts extremister?

Jag själv är inte anonym med det här kontot. Googlar man runt så kan man väl hitta vem jag är, och det är jag medveten om. Men varför är det intressant? För vem? Och varför? Varför skulle dom vara intresserade av vem som skriver vilket inlägg?

Som sagt: Tweeten låter som en ondskefull oneliner ifrån någon bad-guy i en Hollywood-film. Jag tror det är ett skämt.
Det finns hur många som helst som uppfattar Flashback som en riktig varböld som skall och bör bekämpas. Detta är individer som företräder extrema politiska ideologier och gillar totalitära regimer. Det finns oerhört starka band mellan massmedia, kultureliten och politiska aktivister inom våldsvänstern. Kampen har skärpts på sistone och inte minst tonläget har skruvats upp. Det räcker att titta på Oisin Cantwell och Åsa Linderborg på Aftonbladet och deras skrivande på sistone. Vi såg alla resultatet av SSU:s kampanj mot "näthatet" och hur den fullkomligt krossades, trots all Jolt-Cola och hämtpizzor man laddat upp med och låtit sig fotograferats med. Det pågår en allt hätskare debatt när det gäller I&I-frågan och tillskyndarna av den svenska extrema särvägen, är på reträtt på alla fronter. Alla kampanjer har gått åt helvete! Alla offensiver krossats under verklighetens larvfötter. Paddan Linderborg på AB sover sannolikt med bettskena vid det här laget. Man har försökt allt när man "granskat skiten" och "tagit fajten", men inte lyckats någonstans. Inte ens järnrör-gate eller nättidningen Realistens koppling till en dömd pedofil har inneburit att man hittat blottor i muren eller sprickor i porten!

Nu prövar man en annan väg.... Nu skall "vanligt folk" skrämmas och intimideras till tystnad och passivitet. Det kanske är så att man hoppas kunna röja en eller annan etablerad politiker med hemligt extrema åsikter. Eller någon kändis som högt profilerad rasist på Flashback, men jag tror att syftet är helt annat. Man vill ge sig på "verklighetens folk", gräsrötterna, väljarbasen. De hitintills obetvingliga debattmotståndare som lite nördigt hittar fram till alla faktauppgifter och information man själv försöker dölja och förvrida för folket. Vältaliga och förbannade "vän av ordning" och "skattebetalare" som aldrig skulle fått en rad publicerad på någon etablerad tidnings debattsida eller insändarsida och som inte ens släpps fram i Ring P1!

Vi är Legion!

Det finns, kanske för första gången, en verklig gräsrotsrörelse av dissidenter i Sverige. Många av oss är somNisse i Hökarängen eller Mannen på Gatan. Vi tillhör ryggraden i samhället. Vi är skattebetalarna med inkomster och lån. Vi är inte benägna att ge oss ut och manifestera på gator och torg. Många är inte ens partimedlemmar eller aktiva inom politiken, men det som förenar oss är att vi har fått nog. Att vi tröttnat på att bräka med om hur fina kläder Kejsaren har, när vi alla sett att han är naken. Han är naken och vi har betalt för silke och purpur!

Det är alltså oss man vill åt! Täppa till truten på! "Tyck vad du vill, bara du tycker som OSS", liksom. "Säg inte emot, för då krossar vi dig"!

Jag påminner bara här om det där fullkomligt vidriga twitterdrevet som drogs igång av kulturkoftorna mot en helt vanlig grabb vars twitterkonto blev hackat av en polare som, på fyllan, postade ett inlägg som kunde uppfattas som rasistiskt! Man kastade sig över den här snubben som en jävla flock hyenor och inte ens när sanningen kommit fram, visade man prov på ånger eller bad om ursäkt! Nä för fan! Man hade "markerat" mot rasismen. Man hade statuerat exempel. Man hade visat hur det går. Snubben fick skylla sig själv som inte höll koll på sina grejer.

Sådär funkar man! Och nu är Flashback frontlinjen!

Ni med pedofila böjelser eller ni som byter recept på meth kan sitta lugnt! Ni som tipsar om var man kan köpa en bra och billig avsugning eller ni som skryter om hur mycket ni snor från er arbetsgivare, är helt safe. Ni som berättar om brott ni begått, avslöjar saker om era sjuka tankar eller perversioner, är det ingen fara med alls!

Men vi som tycker att Sverige tar in för många invandrare, delar ut för många uppehållstillstånd på för klena grunder, ifrågasätter det vettiga i att allt större resurser av det offentliga allokeras åt att betala för åtgärder och uppehälle åt människor som inte gjort annat för att kvalificera sig för vår generella välfärd och trygghet, än att ta sig hit och ljuga någon handläggare full med skit... Vi ska klämmas åt! Piskas till lydnad och tystnad!
Citera
2013-01-04, 16:30
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Ni med pedofila böjelser eller ni som byter recept på meth kan sitta lugnt! Ni som tipsar om var man kan köpa en bra och billig avsugning eller ni som skryter om hur mycket ni snor från er arbetsgivare, är helt safe. Ni som berättar om brott ni begått, avslöjar saker om era sjuka tankar eller perversioner, är det ingen fara med alls!

Men vi som tycker att Sverige tar in för många invandrare, delar ut för många uppehållstillstånd på för klena grunder, ifrågasätter det vettiga i att allt större resurser av det offentliga allokeras åt att betala för åtgärder och uppehälle åt människor som inte gjort annat för att kvalificera sig för vår generella välfärd och trygghet, än att ta sig hit och ljuga någon handläggare full med skit... Vi ska klämmas åt! Piskas till lydnad och tystnad!

Jag tycker att alla dessa grupper är skit, men jag har inga problem med att låta er uttrycka era åsikter. Jag tycker att de flesta av era åsikter är som varbölder på "min" samhällskropp.

Men jag är lika trött som er på det förljugna samhället, hur politiker beteer sig som apor, polis ljuger och domare begår mened eller ännu värre sitter i jäv.

Vi stiftar lagar som är bakåtsträvande, och världen är på väg ner i toaletten.

Men jag tycker, inte som er, att det beror på de muslimer som kommer till Sverige, eller att det finns breivikare eller SD. Det stora problemet är att makten ligger hos den med resurserna, det gillar inte jag, och många med mig.

Jag vill inte skydda fb för er skull, jag vill skydda den för mitt samhälles skull.
Citera
2013-01-04, 16:32
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Skämt eller inte så är saken i sig intressant att diskutera. För vem tror inte att en username/email-dump från Flashback skulle generera mycket pengar (säkert betydligt mer än 50').

Tja, vem som helt kan ju skapa en falsk databasdump och påstå att den är från Flashback.
Nu ligger knappast epostadresserna i samma databas eller ens samma server/land så att hacka flashbacks servrar ger knappast tillgång till några epostadresser. Man lägger liksom inte alla ägg i samma korg..
Citera
2013-01-04, 16:33
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Tror knappast att någon som har tillgång till användares uppgifter skulle göra detta för 50 papp.
Citera
2013-01-04, 16:39
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Visst det finns säkert många av oss som skriver högerextrema tankar här på Fb och som kan bli lidande för detta. Som statsministerns skjälv sade är det ju sånt man får räkna med. Men även han skall ju veta det att i lilla Sverige så har ju på relativt kort tid en stastminister och en utrikesminister dödats. Så inte ens de etablerade lever ju i en helt skyddad värd. Inget hot från min sida utan bara en still tanke som jag vill förmedla. Statsministern tycker att våld mot höger männniskor är ok, men det finns även folk som tycker våld mot vänstermänniskor är ok.

Vill ju även upplysa den där gruppen att på Fb så har ju medlemmarna en förmåga att lista ut det mesta om de flesta och jag tror att den hackare som hade läckt detta hade för eller senare också namngivits. Vart skulle hen sedan fly med sina 50 000 kr?? Det kommer ju även förr eller senare att komma fram vilken det är som har betalt ut dessa 50 000 kr, vart skall hen ta vägen själv sedan då?

Finns säkert de hackare som klarar av denna uppgiften och de brukar ju nöja sig med att bara ha fått äran att kunna bryta sig in i tex Nasa Eller FBI. Men frågan är om de är så pigga på att ha x antal tusen människor efter sig vars liv de har förstört?

Jag vet att många här inne är tangentbordskrigare, men ni skall även veta att här finns x antal människor som inte har speciellt mycket att förlora om dera liv redan är förstörda. Vad skulle hindra dem från att komma efter den gruppen som gett ut en belöning? Ni skall veta att alla här inne inte är fjuniga arga 18 åringar utan det finns även äldre med nätverk som kan bita tillbaka.

Det borde ju vara lika lätt för en duktig hackare här inne på Fb att knäcka adressen till den där twitter sidan och publicera namn och adress på den personen/personerna?

För övrigt så har jag fullt förtroende för modsen och admin här på Fb

Vi kan väl konstatera att efter denna tweet ligger det i Researchgruppens största intresse att Flashbacks databas aldrig läcks självmål m a o.
Citera
2013-01-04, 16:46
Medlem
Besvärjarens avatar
50 000 till den som polisanmäler detta?
Försök till häleri, försök till brott mot personuppgiftslagen mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in