Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Men hallå, det här låter som ett skämt.
Utifrån vad jag läser så låter det närmast medvetet ondskefullt. Det finns väl ingen normal människa som motsätter sig yttrandefrihet och faktumet att anonymitet är viktig? Eller är det här några sorts extremister?
Jag själv är inte anonym med det här kontot. Googlar man runt så kan man väl hitta vem jag är, och det är jag medveten om. Men varför är det intressant? För vem? Och varför? Varför skulle dom vara intresserade av vem som skriver vilket inlägg?
Som sagt: Tweeten låter som en ondskefull oneliner ifrån någon bad-guy i en Hollywood-film. Jag tror det är ett skämt.
Det finns hur många som helst som uppfattar Flashback som en riktig varböld som skall och bör bekämpas. Detta är individer som företräder extrema politiska ideologier och gillar totalitära regimer. Det finns oerhört starka band mellan massmedia, kultureliten och politiska aktivister inom våldsvänstern. Kampen har skärpts på sistone och inte minst tonläget har skruvats upp. Det räcker att titta på Oisin Cantwell och Åsa Linderborg på Aftonbladet och deras skrivande på sistone. Vi såg alla resultatet av SSU:s kampanj mot "näthatet" och hur den fullkomligt krossades, trots all Jolt-Cola och hämtpizzor man laddat upp med och låtit sig fotograferats med. Det pågår en allt hätskare debatt när det gäller I&I-frågan och tillskyndarna av den svenska extrema särvägen, är på reträtt på alla fronter. Alla kampanjer har gått åt helvete! Alla offensiver krossats under verklighetens larvfötter. Paddan Linderborg på AB sover sannolikt med bettskena vid det här laget. Man har försökt allt när man "granskat skiten" och "tagit fajten", men inte lyckats någonstans. Inte ens järnrör-gate eller nättidningen Realistens koppling till en dömd pedofil har inneburit att man hittat blottor i muren eller sprickor i porten!
Nu prövar man en annan väg.... Nu skall "vanligt folk" skrämmas och intimideras till tystnad och passivitet. Det kanske är så att man hoppas kunna röja en eller annan etablerad politiker med hemligt extrema åsikter. Eller någon kändis som högt profilerad rasist på Flashback, men jag tror att syftet är helt annat. Man vill ge sig på "verklighetens folk", gräsrötterna, väljarbasen. De hitintills obetvingliga debattmotståndare som lite nördigt hittar fram till alla faktauppgifter och information man själv försöker dölja och förvrida för folket. Vältaliga och förbannade "vän av ordning" och "skattebetalare" som aldrig skulle fått en rad publicerad på någon etablerad tidnings debattsida eller insändarsida och som inte ens släpps fram i Ring P1!
Vi är Legion!
Det finns, kanske för första gången, en verklig gräsrotsrörelse av dissidenter i Sverige. Många av oss är somNisse i Hökarängen eller Mannen på Gatan. Vi tillhör ryggraden i samhället. Vi är skattebetalarna med inkomster och lån. Vi är inte benägna att ge oss ut och manifestera på gator och torg. Många är inte ens partimedlemmar eller aktiva inom politiken, men det som förenar oss är att vi har fått nog. Att vi tröttnat på att bräka med om hur fina kläder Kejsaren har, när vi alla sett att han är naken. Han är naken och vi har betalt för silke och purpur!
Det är alltså oss man vill åt! Täppa till truten på! "Tyck vad du vill, bara du tycker som OSS", liksom. "Säg inte emot, för då krossar vi dig"!
Jag påminner bara här om det där fullkomligt vidriga twitterdrevet som drogs igång av kulturkoftorna mot en helt vanlig grabb vars twitterkonto blev hackat av en polare som, på fyllan, postade ett inlägg som kunde uppfattas som rasistiskt! Man kastade sig över den här snubben som en jävla flock hyenor och inte ens när sanningen kommit fram, visade man prov på ånger eller bad om ursäkt! Nä för fan! Man hade "markerat" mot rasismen. Man hade statuerat exempel. Man hade visat hur det går. Snubben fick skylla sig själv som inte höll koll på sina grejer.
Sådär funkar man! Och nu är Flashback frontlinjen!
Ni med pedofila böjelser eller ni som byter recept på meth kan sitta lugnt! Ni som tipsar om var man kan köpa en bra och billig avsugning eller ni som skryter om hur mycket ni snor från er arbetsgivare, är helt safe. Ni som berättar om brott ni begått, avslöjar saker om era sjuka tankar eller perversioner, är det ingen fara med alls!
Men vi som tycker att Sverige tar in för många invandrare, delar ut för många uppehållstillstånd på för klena grunder, ifrågasätter det vettiga i att allt större resurser av det offentliga allokeras åt att betala för åtgärder och uppehälle åt människor som inte gjort annat för att kvalificera sig för vår generella välfärd och trygghet, än att ta sig hit och ljuga någon handläggare full med skit... Vi ska klämmas åt! Piskas till lydnad och tystnad!