27 692 besökare online
857 168 medlemmar • 45 828 575 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Om Flashback > Flashback

Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
Svara på ämne
Ämnesverktyg
kookamunga
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Så du menar att allt förutom användarnamnen på bilden är fejkat?

Allt förutom användarnamn och regdatum är fake, båda publika uppgifter. Lösenordshasharna liknar inte de vi använder på lång väg.

A for effort.

Linkinparkv23
Medlem
Linkinparkv23s avatar
Jag undrar ifall de har fått tag på uppgifter om Varnagel och Ivanledl(två av forumets största "rasister", "antisemiter" eller vad man nu vill kalla dem), för dessa två herrar har varit försvunna sen 4/5 januari och deras visningsbilder är också borttagna.

Transform
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkinparkv23
Jag undrar ifall de har fått tag på uppgifter om Varnagel och Ivanledl(två av forumets största "rasister", "antisemiter" eller vad man nu vill kalla dem), för dessa två herrar har varit försvunna sen 4/5 januari och deras visningsbilder är också borttagna.
De hängde ut någon som de (sannolikt felaktigt) påstod var IvanLendl iallafall, samtidigt som de diskuterade Flashback-databasen.

Obekväma sanningar

BigFatCone
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Rätt fråga!
1. Fråga mig själv om vad som är viktigast? Mitt svar är: behålla trovärdigheten.
2. Försäkrat mig om hur det ligger till med säkerheten, läckage, infiltratörer etc.
3. När jag har försäkrat mig och samlat dessa uppgifter, då först kan jag agera utifrån detta.

Under tiden gäller det att vara iskall. Inte dra för snabba slutsatser. Allt jag gör som admin, får konsekvenser. Gäller att väga orden på guldvåg. Brainstorma med den egna pålitliga vänkretsen. Rådfråga andra som varit i liknande situation. T.ex fråga personer som varit utsatta för mediedrev. Många gånger får personer i ledande ställning råd av "medieexperter" att gå under jorden, göra sig onåbar. Detta får enbart en enda effekt-det motsatta. En seriös medieexpert ger rådet- lägg alla korten på bordet. Då faller nämligen pk-journalisterna argument och deras teser som ett korthus. Må hända fick pk-media rätt: "personen erkände" men ärendet försvinner fort ur allmänhetens minne. Den utsatta behåller sin trovärdighet .

I detta fall bör man se de som startat detta "Researchgruppen" är en grupp att inte avfärda som nonsens. Om det vore nonsens, ja då är det enkelt att hantera och det kommer att falla av sig självt snart. Man har dessutom mobiliserat en bra plan under tiden. Ren bonus om det är trams.

I det här fallet är det ju inget som har läckt.

KimNeilJung
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Kan inte admin bevisa att de faktiskt inte kommit över databasen på något sätt?
Det är omöjligt att bevisa att något inte existerar.

Admin kan lika lite bevisa att man inte sålt databasen till Boråstapeter för att användas som mönster i deras nya spännande vårkollektion 2013. Först om Boråstapeter släppte en tapet med ett mönster som bevisligen är databasen kan man bevisa att någon kommit över den.

Att det är omöjligt att bevisa att det inte skett är inte heller ett bevis för att det skett. Avsaknaden av motbevis är alltså inte samma sak som bevis för att det skett. (just saying ifall någon skulle börja gå foliehatt runt detta).

-I am being extremely clever up here and there's no one to stand around looking impressed! What's the point in having you all?

Transform
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det är omöjligt att bevisa att något inte existerar.

Admin kan lika lite bevisa att man inte sålt databasen till Boråstapeter för att användas som mönster i deras nya spännande vårkollektion 2013. Först om Boråstapeter släppte en tapet med ett mönster som bevisligen är databasen kan man bevisa att någon kommit över den.

Att det är omöjligt att bevisa att det inte skett är inte heller ett bevis för att det skett. Avsaknaden av motbevis är alltså inte samma sak som bevis för att det skett. (just saying ifall någon skulle börja gå foliehatt runt detta).
Så är det förstås, men hur har de då kunna hänga ut en anonym Flashback-användare, som nu tycks ha lämnat forumet?

Obekväma sanningar

Paijter
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Varnagel och IvanLendl var aldrig anonyma. Med så många poster har de röjt sig själva. Inte mer med det.

BigFatCone
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Så är det förstås, men hur har de då kunna hänga ut en anonym Flashback-användare, som nu tycks ha lämnat forumet?

Att användaren tycks ha lämnat får ju stå för användaren. Däremot är det ju hur enkelt som helst att på extern sida påstå att användare X heter Si Ochsåsson och bor Härgatan i Därstan. Det innebär ju inte för den sakens skull att det är sant.

cunthunter
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att användaren tycks ha lämnat får ju stå för användaren. Däremot är det ju hur enkelt som helst att på extern sida påstå att användare X heter Si Ochsåsson och bor Härgatan i Därstan. Det innebär ju inte för den sakens skull att det är sant.

Nej men ganska jobbigt när flashbackare slutar använda sina nicks efter att antagna fake namn sprids?

skunkensune
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Varnagel har en profilbild. IvanLendl har det inte. Huruvida någon har det eller ej är inte ett bevis för inaktivitet. Sedan antar jag att du är medveten om att en användare kan vara aktiv utan att för den delen skriva på forumet. Gå in på respektive profil så kan du se när de senast var inloggade. Så länge de inte surfar osynligt förstås. Sedan som andra nämnt är man inte mer anonym än man själv gör sig. Däremot kan du vara säker på att R-gruppen inte kommer att få tag på någon databaslista härifrån.

cunthunter
Medlem
cunthunters avatar
Hur funkar det här med senaste inloggning?
På vissa ser man datum och på andra inte?

ojn
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Hur funkar det här med senaste inloggning?
På vissa ser man datum och på andra inte?
Det beror på om de valt att surfa osynligt eller ej.

The mod with the golden
~ snopp ~

Svara på ämne
Topp Dela »