Citat:
Ursprungligen postat av
DemosthenesNu
Hänger inte med riktigt, hur framgår det att detta är Researchgruppen, och att de skickar länkar för att registrera IP-adresser?
Flera användare har ju redan gått ut med att de fått nämnda PM utan att vara det minsta invandringsfientliga.
Lite bevis kan vara på sin plats när man kastar ur sig anklagelser.
Å andra sidan hindrade ju inte det Reshearchgruppen från att registrera folk ändå, i förra "härvan" fanns det folk som hade kommenterat på Avpixlat genom att argumentera MOT rasistiska åsikter bland annat... Som ändå hängdes ut.
Själv hängdes jag väl inte ut, men min E-mail registrerades också på deras sida enbart pga att jag hade skrivit 3 kommentarer som tog avstånd till BÅDA (extremare) sidor i en diskussion på Avpixlat, där jag skrev något i stil med att båda sidor är väldigt onyanserade. Skrev absolut ingenting som rimligtvis kan tolkas som främlingsfientligt i alla fall.
Så det räcker ju tydligen att folk kommenterar på fel ställen för dessa typer...
Men nej, det är självklart inget bevis i detta fallet för att de ligger bakom några PM. Men hypotetiskt sätt verkar det ibland inte hindra dom att folk inte har skrivit något främlingsfientligt...