2013-01-07, 00:42
Bannlyst
Är ni födda på ett Hbt-möte eller vad fan är det frågan om? Researchgruppen skiter naturligtvis i pedofiler, knarkare och annat avskräde. Det är såklart identiteterna på politiska dissidenter de är ute efter. Och det sim deras uppdragsgivare betalar för.
Citera
2013-01-07, 00:46
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Nej. Jag undrade varför så många extrema nationalister uttalar sig men inte många "övriga" extremister.

Mvh

Researchgruppen är en vänsterextrem organisation vars syfte är att kartlägga högerorienterade dissidenter. Rent teoretiskt är ju drogoldare och dagispedofiler i en värre sits om databasen skulle komma på vift och polisen får tag i den, men det är inte dessa Researchgruppen är ute efter.
Citera
2013-01-07, 00:57
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Nej. Jag undrade varför så många extrema nationalister uttalar sig men inte många "övriga" extremister.

Mvh

Miljöfantaiker och vänsterfanatiker går som bekant hand i hand. Nationalister är den andra gruppen. Fanatiska muslimer pratar inte svenska så vilka har du kvar att ha här och gnälla?
Citera
2013-01-07, 01:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Skärp er nu!

OT raderat och varningar utdelade

// Mod
Citera
2013-01-07, 02:26
Medlem
Intressant tråd, blir dock lite skakis själv när man läser om läckor o sånt vilket jag dock inte tror har hänt från FB sida iaf, troligen som alla andra säger att man slarvat själv.

Dock skickar jag iväg lite tips för dem som är lite extra oroade Finns även tidigare i tråden väldigt bra tips!
Själv har jag Helkrypterad dator med lösenordet i huvet cirka 40+ bosktäver o siffror o andra tecken.
Sen använder jag även ett OS på sidan av Windows "Ipredia OS" (Mer info " http://www.ipredia.org/os ") vilket krypterar all min trafik och mer där till! Extremt bra när man tycker om att ladda hem osv, och inte känner sig tillräckligt anonym. Kan även skicka anonyma mails osv osv, all info finns på hemsidan...
Vpn tunnel är även att rekommendera, Kolla med eran bredbandsleverantör om dem har några +tjänster som är Vpn Tunnlar, Ex Alltele har något som kallas Ighost.

Blir att läsa vidare på detta eftersom när man hör en "läcka" i FB så blir jag förvånad :O
Senast redigerad av Uniqu3 2013-01-07 kl. 02:28.
Citera
2013-01-07, 02:29
Medlem
Gift44s avatar
Är inte speciellt orolig över detta (även om jag skulle dyka upp som tankebrottsling i deras register). Vi vet ju vilka personer detta är och det finns ju register över dem också.
Citera
2013-01-07, 02:34
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Är inte speciellt orolig över detta (även om jag skulle dyka upp som tankebrottsling i deras register). Vi vet ju vilka personer detta är och det finns ju register över dem också.

Precis, inte särskilt svårt att söka upp dessa om de nu skulle få för sig att göra något. Än enklare blir det eftersom de är helt öppna med sina identiteter.

Rent teoretiskt, bara spekulerande nu.
Citera
2013-01-07, 02:37
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Frågan är om de inte har gjort en liten PR-miss?

Gemene man, i den mån han känner till Researchgruppen, Expo etc, förknippar dem nog mest med upplysningsarbete "mot nazism och för demokrati". Kanske har man hört något om kopplingar till AFA och någon nazist som fått ett järnrör i skallen, men tänkt att "arga katter får rivet skinn, och den som sig i leken ger...".

Det de gör nu är något helt annat. Öppen åsiktsregistrering och förtäckta hot, riktat mot personer vilkas enda brott är att de fört politiska samtal med likasinnade. Vad ger det för bild av deras verksamhet?
Jag tror att många som ser sig själva som antirasister också är demokratisinnade. Jag är ganska övertygad om att många av dem kommer att få sig en rejäl tankeställare av det här.

Gäller i synnerhet de som själva läser här på Flashback, och får en bredare bild av saken. En del av dem kan tänkas sätta värde på anonymitet för egen del, när de diskuterar politik eller andra frågor.

Det är bara att tacka och ta emot när de uppenbarar sin egen enfald, obegripligt och olagligt. Är de verkligen att anse som myndiga? Jag har svårt att ta dessa pajaser på allvar.

http://aktivarum.wordpress.com/2012/03/07/pubkvallen-special-mot-allt-at-alla-aschberg-kartlagger-jamstalldister-feministkvinnor-minglar-med-v aldsbrottsdomda-man-wtf/

Martin Fredriksson satt i styrelsen för Piscatus fram till denna artikels publicerande men plockades bort kort där efter.
När han här åsiktsregistrerar föll han/de på eget grepp, handlingarna hamnade nämligen i säpo's registrer pga att riksdagspolitiker deltog.

http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html
Citera
2013-01-07, 03:40
Medlem
surfacings avatar
Jävla trams stup i ett. Vad fan håller ni på med?

Jaja. Ungefär lika hjärndött som att ställa sig helt försvarslös och meta mitt i Amazonfloden; man kan fiska upp precis vilket monster som helst. De bör bekymra sig betydligt mer över att av misstag råka "kartlägga" någon riktig dåre. Visst det är väl en sak om våra ansikten demaskeras, då kommer det skeppet att segla. Men jag har sett deras ansikten också.
Citera
2013-01-07, 07:03
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Miljöfantaiker och vänsterfanatiker går som bekant hand i hand. Nationalister är den andra gruppen. Fanatiska muslimer pratar inte svenska så vilka har du kvar att ha här och gnälla?

Funkar inte de två första du skrev för att de "som bekant går hand i hand"? Jag har läst mycket från extrem-högern. Vad säger andra sidan? Mvh
Citera
2013-01-07, 07:54
Medlem
detaljerdetaljers avatar
Citat:
Av allt jag läst i tråden handlar detta om att ett flertal nationalister är rädda för att outas. Det verkar inte gälla andra extremister utan just de extremt nationalistiska. Är det bara de som har något att frukta eller vad? Mvh

Skulle säga höger-människor och pedofiler. Det sista för att en känd anti-pedo kille jag inte kan outa på grund av 1.06 var i deras twitter-feed och verkade vilja stöda.

Men än en gång, tror inte RG har ett dugg och bara gillar att bli bekräftade i trådar som denna.
Senast redigerad av detaljerdetaljer 2013-01-07 kl. 07:57.
Citera
2013-01-07, 09:51
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Funkar inte de två första du skrev för att de "som bekant går hand i hand"? Jag har läst mycket från extrem-högern. Vad säger andra sidan? Mvh

Vilka räknar du till extremhögern?

Libertarianer, konservativa, nazister, invandringskritiska, nationalister, kapitalister?

AFA och därmed också RG räknar alla dessa som fascister. Lägg sedan till pälshandlare, porrkonsumenter/producenter/distributörer, jämställdister till denna gruppering så inser man vilken skev världsbild dessa extremister har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in