2013-01-06, 23:20
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag är rätt säker på att det bland alla användare finns en del som ibland har uttryckt sig väldigt kontroversiellt, trots att de egentligen inte riktigt har de uppfattningarna. Säkert finns det t.o.m. några som närmast har intagit en karaktärroll som starkt skiljer sig från dennes riktiga person. Det borde väl svida ännu mer om man blir uthängd för att ha väldigt svartvita åsikter och uppfattningar som inte riktigt stämmer överens med de åsikter man har i verkliga livet?

Fast och åt andra sidan, om nu Flashback har kommit att forma en större mängd ynglingar, vore det inte roligt att se vad det totala kaoset som följer av det är att se. /Hellraiser
Citera
2013-01-06, 23:23
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Vad kommer hända oss politiskt obundna flashbackare som uttryckt oss kontroversiellt i andra frågor då?

De får darrande titta på medan fascisterna från AFA, Expo, RG börjar med att rensa upp de politiskt engagerade flashbackarna och be till gud att de inte får tid över att börja rensa upp bland de övriga.

Känns det som om historien går igen?

Sverige är verkligen en perfekt grogrund för en fascistisk stat. Partisk media, symbios mellan staten, företag och föreningar.

Det finns i princip ingen offentlig institution eller person som står upp emot detta.
Citera
2013-01-06, 23:24
Medlem
Frågan är om de inte har gjort en liten PR-miss?

Gemene man, i den mån han känner till Researchgruppen, Expo etc, förknippar dem nog mest med upplysningsarbete "mot nazism och för demokrati". Kanske har man hört något om kopplingar till AFA och någon nazist som fått ett järnrör i skallen, men tänkt att "arga katter får rivet skinn, och den som sig i leken ger...".

Det de gör nu är något helt annat. Öppen åsiktsregistrering och förtäckta hot, riktat mot personer vilkas enda brott är att de fört politiska samtal med likasinnade. Vad ger det för bild av deras verksamhet?

Jag tror att många som ser sig själva som antirasister också är demokratisinnade. Jag är ganska övertygad om att många av dem kommer att få sig en rejäl tankeställare av det här.

Gäller i synnerhet de som själva läser här på Flashback, och får en bredare bild av saken. En del av dem kan tänkas sätta värde på anonymitet för egen del, när de diskuterar politik eller andra frågor.
Citera
2013-01-06, 23:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Tack för dina vänliga synpunkter. Du har noll insyn i vilka moderatorer jag har kontakt med eller om jag haft tidigare konton med moderatoråtkomst. Inlägget är fortfarande inte riktat åt dig och dina hetsiga utspel mot ifrågasättandet av säkerhetsläget vittnar om osäkerhet och ev. anti-vita sympatier.
Jag väljer att fortsätta hävda att du snackar skit och inte vet ett dugg om vad det är du svamlar om, och dessutom påpeka att jag inte fäster någon större vikt vid vem du riktar dig åt. Påstår du något jag anser vara felaktigt så kommer jag att påtala att du har fel.

Och snälle lille du, du kan säkert provocera någon genom att kalla motargument för hetsiga eller osäkra, men alla och envar kan se att du yrar. Och anti-vita sympatier? Väx upp.
Citera
2013-01-06, 23:33
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Frågan är om de inte har gjort en liten PR-miss?

Gemene man, i den mån han känner till Researchgruppen, Expo etc, förknippar dem nog mest med upplysningsarbete "mot nazism och för demokrati". Kanske har man hört något om kopplingar till AFA och någon nazist som fått ett järnrör i skallen, men tänkt att "arga katter får rivet skinn, och den som sig i leken ger...".

Det de gör nu är något helt annat. Öppen åsiktsregistrering och förtäckta hot, riktat mot personer vilkas enda brott är att de fört politiska samtal med likasinnade. Vad ger det för bild av deras verksamhet?

Jag tror att många som ser sig själva som antirasister också är demokratisinnade. Jag är ganska övertygad om att många av dem kommer att få sig en rejäl tankeställare av det här.

Gäller i synnerhet de som själva läser här på Flashback, och får en bredare bild av saken. En del av dem kan tänkas sätta värde på anonymitet för egen del, när de diskuterar politik eller andra frågor.

Håller med. Den offentliga bilden stämmer dåligt med deras egentliga syfte. Deras fiende är inte bara nazister och fullblodsnazister utan alla som inte delar deras politiska "diskurs". Men detta kommer inte att påverka den allmänna opinionen speciellt mycket. Någon länkade till en blogg som visade hur RG registrerade anhängarna till en demonstration för pappors lika rätt till sina barn som mammor. Detta avslöjande har inte gett någon som helst uppmärksamhet.

Folk står och darrar i båsen och ser på när en efter en leds bort längs den offentliga gröna milen och hoppas att det inte är de själva som utses till "folkets fiende" nästa gång.
Citera
2013-01-06, 23:43
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Av allt jag läst i tråden handlar detta om att ett flertal nationalister är rädda för att outas. Det verkar inte gälla andra extremister utan just de extremt nationalistiska. Är det bara de som har något att frukta eller vad? Mvh
Citera
2013-01-06, 23:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Har du det här inlägget i en txt-fil och kopierar in den i tråden med jämna mellanrum för att se ifall någon äntligen börjar hålla med dig? Not gonna happen.
Anledningen till att du har fel är RG:s profilering. De är ute efter högerradikala. Hade IOGT-NTO eller någon radikalkristen organisation legat bakom tweeten så skulle det vara annorlunda, men nu är RG den de är.

Ja, de är våldsbrottslingar och politiska extremister som sysslar med åsiktsregistrering och samlande av information utan att någon har insyn, som de sedan säljer till intresserade köpare. Men du anser att om de fick tillgång till folks riktiga identitet bakom konton, så är det 100% säkert att de aldrig skulle sälja information om:

1. Folks erkännanden av brottslig verksamhet, som t.ex. droganvändning, i vårt land där makthavare och polismyndigheter prioriterar jagandet av haschrökare och andra droganvändare framför att lösa grova brott som riktas mot enskilda medborgare?

2. Folk som läcker information som de erhåller genom sin yrkesverksamhet, speciellt om det är frågan om statligt anställda, d.v.s. anställda av samma stat som har lagt ut åsiktsregistreringen och förföljandet av, samt våldsutövandet mot, oppositionella på entrepenad till exakt samma människor vi nu diskuterar?

3. Folk som har läckt information om och namngett kriminella, speciellt kriminella som är beredda att betala stora summor för att få tag i informatörer som man sedan kan eliminera fysiskt?

4. Folk som har gjort ovanstående, men dessutom läckt information om våldsbrottslingar inom extremvänstern, kanske t.o.m. en från våldsvänstern som jobbar inom Researchgruppen eller Expo?

Och så vidare med ett otaligt andra punkter. Nej, att bli outad som sverigedemokrat är knappast "värsta scenariot". Vad skulle de egentligen göra mot alla som sympatiserar med SD, vilket över en tiondel av Sveriges vuxna befolkning gör, förutom att försöka gräva skit om någon av de som har en politisk post? Jag har svårt att se hur det hade varit värre om liknande information kom i händerna på en radikalkristen grupp som inte består av grova återfallsbrottslingar och inte är hantlangare till vår DDR-regim. Du inser säkert att det nog krävs lite mer än enbart ditt intygande att dessa kriminella inte skulle på något sätt missbruka uppgifterna mer än du påstår. Har du möjligtvis något konkret som du kan backa upp ditt påstående med?
Citera
2013-01-07, 00:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Tack för dina vänliga synpunkter. Du har noll insyn i vilka moderatorer jag har kontakt med eller om jag haft tidigare konton med moderatoråtkomst. Inlägget är fortfarande inte riktat åt dig och dina hetsiga utspel mot ifrågasättandet av säkerhetsläget vittnar om osäkerhet och ev. anti-vita sympatier.

Haha vad fan fick du det där ifrån nu då? Mäktigt argument, jo men vist

Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Av allt jag läst i tråden handlar detta om att ett flertal nationalister är rädda för att outas. Det verkar inte gälla andra extremister utan just de extremt nationalistiska. Är det bara de som har något att frukta eller vad? Mvh

Har inget med nationalister att göra. Det har att göra med det, att en politiskt äcklig organisation som har stark förankring till vänsterfanatiker försöker komma åt användaruppgifter från ett forum. Dessa personer är redan dömda och allmänt kända för att ta till våld för att tvinga i folk sina åsikter. Precis lika illa hade det varit om någon annan organisation hade försökt detta. Så sluta dilla om nationalister och annat skräp.

Det finns en hel del personer vars vardag och karriär kan drabbas om det som de skrivit på FB kommer ut med namn. En hel del av dessa finnes bland annat i drogforumet, andra politikforumen etc.
Citera
2013-01-07, 00:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Haha vad fan fick du det där ifrån nu då? Mäktigt argument, jo men vist

Har inget med nationalister att göra. Det har att göra med det, att en politiskt äcklig organisation som har stark förankring till vänsterfanatiker försöker komma åt användaruppgifter från ett forum. Dessa personer är redan dömda och allmänt kända för att ta till våld för att tvinga i folk sina åsikter. Precis lika illa hade det varit om någon annan organisation hade försökt detta. Så sluta dilla om nationalister och annat skräp.

Det finns en hel del personer vars vardag och karriär kan drabbas om det som de skrivit på FB kommer ut med namn. En hel del av dessa finnes bland annat i drogforumet, andra politikforumen etc.

Sluta spela Allan. Det är ju för f*n typ 7/10 nationalister som skrivit "rädda" inlägg i tråden så här långt. Hur kom det sig att mitt inlägg fick dig att reagera såhär? Jag förstår precis vad detta kan innebära för flashbacks användare, du behöver verkligen inte förklara för mig. Mvh
Citera
2013-01-07, 00:11
Medlem
OutOfIdeass avatar
Läser man RGs twittrande så låtsas de just nu som att deras dator blivit hackad. I vilket syfte vet jag inte. Man kan bara spekulera.
Citera
2013-01-07, 00:14
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Sluta spela Allan. Det är ju för f*n typ 7/10 nationalister som skrivit "rädda" inlägg i tråden så här långt. Hur kom det sig att mitt inlägg fick dig att reagera såhär? Jag förstår precis vad detta kan innebära för flashbacks användare, du behöver verkligen inte förklara för mig. Mvh

Jag reagerar för att du försöker att göra det hela till något som bara har med nationalister att göra. Orsaken till att nationalister är överrepresenterade i denna tråd kan du säkert räkna ut själv. Du har inte tänkt på det att nationalister och vänsterpack är på varann hela tiden. Att nationalister väljer att visa extra intresse för ämnet har således en väldigt logisk förklaring som inte behöver betyda att de är rädda.
Citera
2013-01-07, 00:24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag reagerar för att du försöker att göra det hela till något som bara har med nationalister att göra. Orsaken till att nationalister är överrepresenterade i denna tråd kan du säkert räkna ut själv. Du har inte tänkt på det att nationalister och vänsterpack är på varann hela tiden. Att nationalister väljer att visa extra intresse för ämnet har således en väldigt logisk förklaring som inte behöver betyda att de är rädda.

Nej. Jag undrade varför så många extrema nationalister uttalar sig men inte många "övriga" extremister.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in