2013-01-05, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Hur tänker du nu? Tror du att alla medlemmar registrerar sig på Flashback för att näthata och skriva dumma saker som de inte vågar stå för? Blir man automagiskt rasist, narkoman, hackare eller musiker för att man blir medlem på Flashback?

Trams!

Men är du efterbliven? Vill du nu stå för det du skrivit, då borde du vara helt ok med att bli outad av denna grupp. Om in, nej då får du se till att du registrerat dig anonymt
Citera
2013-01-05, 05:52
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Hur tänker du nu? Tror du att alla medlemmar registrerar sig på Flashback för att näthata och skriva dumma saker som de inte vågar stå för? Blir man automagiskt rasist, narkoman, hackare eller musiker för att man blir medlem på Flashback?

Trams!

Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Men är du efterbliven? Vill du nu stå för det du skrivit, då borde du vara helt ok med att bli outad av denna grupp. Om in, nej då får du se till att du registrerat dig anonymt
Undrar vem som är efterbliven. Läs vad Bangsi skriver innan du pillar på tangentbordet. Stolpskott.
Citera
2013-01-05, 09:58
Medlem
Har flertalet konton på Flashback som används i olika syften. Vill ogärna bli outad och bli dömd för lite sketet narkotika, bara det skulle paja otroligt mycket med tanke på yrkeserfarenhet inom särskild bransch.

Helt sinnessjukt om detta stämmer. Varför i helvete vill man hota yttrandefriheten på det här sättet? Det är skrämmande och vansinnigt.
Senast redigerad av potheadpixi 2013-01-05 kl. 10:01.
Citera
2013-01-05, 10:14
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33

Nej.

Jag tänker inte gå in på detta närmre men om du läser på lite om vad Anonymous är samt grunderna om hur dessa grupper håller på med så inser du hur löjligt det citatet var.
Fast det var inte det han skrev, läs igen vad han skrev.
Även om jag anser mig tillhöra "vänstern" (inte något parti) så är detta inte okej. Jag har förvisso inget att dölja men det känns som om Åsa Linderborg säger emot sig själv (såg hennes namn i ursprungsposten). Var inte hon väldigt mycket emot FRA? Anonymitet var en självklarhet.
Citera
2013-01-05, 10:23
Medlem
Europes avatar
Citat:

Trams!

Fattar du inte att det rimligtvis finns hur många anledningar som helst varför folk inte vill bli outade? Det finns t.ex. uppgiftslämnare som bidrar med viktig information, men det skulle göra stor skada om de blev outade. Det är ingen skillnad från varför journalister håller stenhårt på källskyddet och inte vill outa sina anonyma uppgiftslämnare, eftersom om folk som lämnar ut uppgifter skulle alltid riskera att bli röjda, så skulle de flesta potentiella uppgiftlämnare låta bli att lämna några uppgifter.
Senast redigerad av Europe 2013-01-05 kl. 10:29.
Citera
2013-01-05, 10:37
Medlem
Den gigantiska tråden om den privata vänsterextrema underrättelsetjänsten EXPO finns här:
https://www.flashback.org/t1070048

Expo ljuger och skrämmer upp fackföreningar, skolor, bibliotek. församlingar och tidningar att det finns rasister och faschister överallt och säljer sedan "paket" och "kurser" för 15 000 kr i timmen för att "bota" medlemmarna. - Andra sponsorer är tex Natur och kultur och judiska investmentföretag som köper information och makt genom Expo. Den burduse Aschberg är spindeln i nätet. - Jag har inget mot judar men det skulle underlätta en hel del för dem själva om de inte följde sion vises protokoll så ordagrant själva.

I normala länder slår polis och säkerhetstjänst ner på skattesmitarorganisationer som Expo, - i Sverige får de härja helt fritt och leka stiftelse-STASI. Vi bor onekligen i ett underligt land.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2013-01-05 kl. 10:42.
Citera
2013-01-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Usch vad hemskt om de får tag på min mail Det är inte alls så att jag tagit både mail och användarnamn från 10minutemail... Är däremot folk så dumma att de använt sig av en fullt fungerande email som går att knyta användarens identitet till. ja då förtjänar man att bli uthängd

Dont worry, - vi vet alla vilka det är som jagar och vi äro tusenden. Det är Expo och piscatus har trampat i klaveret. Det är Aschberg & co som jagar dej och han och hans anhang är ju faktiskt ingenting. De har outat sig själva, - Klantskallarna.
Citera
2013-01-05, 11:15
Administrator
admins avatar
Flashback skulle givetvis aldrig sälja forumets databas. Detta vore att dödsförklara hela forumets grundidé. Att ni ska kunna diskutera saker anonymt, och kunna ha åsikter om frågor som vore allt för känsliga att diskutera annars.

Det finns givetvis även många nackdelar med anonymiteten, men vissa frågor skulle helt enkelt aldrig kunna debatteras i ett samhälle annars.

Det spelar ingen roll hur mycket Researchgruppen vill betala. Att sälja ut användarnas anonymitet är inte aktuellt. Oavsett hur många nollor ni lägger till på summan.

När det gäller säkerheten så har forumet alltid haft detta som en högprioriterad fråga. Vi använder "https" istället för "http". (Något som normalt bara banker etc använder). Forumet har en egenutvecklad programvara (som i grunden är byggd på vBulletin, men är betydligt säkrare än vad vBulletin någonsin kommer att bli). Vi kan omöjligt svara för framtiden, men kan berätta att historiskt så har ingen än så länge lyckats med några dataintrång på Flashback, och kommit över någon databas.

Vidare så har forumet idag 124 moderatorer. Dessa är handplockade användare, som idag ser till att forumet fungerar. Det bör dock i sammanhanget sägas att den som blir moderator inte per automatik kan se ip-nummer och användarnas e-post etc. Det finns ingen orsak till att man ska kunna se sådan information.

Forumet har sedan starten haft sammanlagt 362 moderatorer. Det vore alldeles för farligt att låta så många personer ha tillgång till så pass känslig information. Jag skriver detta för att understryka att ni är mindre övervakade än ni tror, och att forumets system är uppbyggt på ett sådant sätt att det ska vara svårt att "komma över" känsliga uppgifter.

Det finns endast ett fåtal personer (som administratörer och tekniker) som rent tekniskt kan komma åt "känsligare" delar av systemet. Men även här finns det mängder av säkerhetsfunktioner inlagda, som jag av säkerhetskäl något ironiskt inte kan gå in närmare på.

Avslutningsvis så kan man inte skapa aktioner i Flashbacks namn. Flashback är åsiktsneutral, och det är inte tillåtet att skapa sådana aktioner i Flashbacks namn.

Flashback förespråkar åsiktsfrihet och yttrandefrihet, vilket betyder att man får vara av åsikten att dessa båda bör avskaffas eller begränsas. Men vill man begränsa yttrandefriheten, så får man också tåla att granskas. Vad är syftet? Att tysta vissa åsikter? Skrämma användarna till tystnad? Är de ens medvetna om konsekvenserna för vissa användare ifall de röjde deras anonymitet? Eller är tanken "bara" att kartlägga "vissa" användare, och utifrån deras politiska åsikter, skapa ett - enligt lagstiftaren - olagligt register.

admin
Citera
2013-01-05, 11:35
Medlem
Ramels avatar
Varning för Researchgruppens hemsida!

Se upp med detta http://research.nu
Datorn hämtar ner spårningscookies, som kan se dina surfvanor och även kolla vilka hemsidor du besöker.

Efter en snabbvirussökning hittade jag detta:

http://imageshack.us/photo/my-images/163/85995347.jpg/
Senast redigerad av Ramel 2013-01-05 kl. 11:38.
Citera
2013-01-05, 11:40
Medlem
Fan vad korkade alla är. Det är ju ett skämt. Ett rätt lyckat troll-inlägg dock
om man vill gå alla nasse och rasseflöjtar i Flashback på nerverna.

Och det är ju smärtsamt pinigt att se att denna tweet blev huvudnyhet på sidan.
Jösses.
Citera
2013-01-05, 11:41
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Instämmer. Jag hoppas kanske inte att identiterna skulle läcka ut, men det skulle i alla fall bli ett rätt stort drama om de gjorde det. Hade säkert kommit fram en del intressant. Tänk om t.ex. kungen sitter och diskuterar sina sexuella problem på FB eller nåt...

Generell regel: Om man leker anonym och det man skriver om inte är värre än att man kan ta det med ett garv om identiteten läcker ut, då är man på rätt nivå. Om man upplever att man kommer att rasa ihop totalt om det blev känt vad man skrivit, då borde man nog hållit truten, även som anonym. Jag vet inte hur avancerat FBs skydd är men jag är rätt säker på att t.ex. Anonymous skulle kunna ta sig om de verkligen ville.

Om nån verkligen verkligen vill åt medlemsdatabasen så måste de kunna presentera tillräckligt starka politiska skäl för att kunna aktivera anonymous, lulsec eller liknande (vilket är rätt otroligt så länge FB fortsätter att vara pro yttrandefrihet, snarare än en underavdelning till SD). Eller så måste man lägga upp betydligt mer än 50kkr om man vill anlita kvalificerad hjälp. Eller så får man hoppas på "tur". (Nån sur f.d. admin t.ex.)

Unna dig själv ett skratt på lördagsförmiddagen och outa dig själv här och nu då!
Citera
2013-01-05, 11:53
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Den gigantiska tråden om den privata vänsterextrema underrättelsetjänsten EXPO finns här:
https://www.flashback.org/t1070048
.................

Backar upp detta med följande helgläsning, se gärna sid 61-67 i de utfiskade dokumenten:
http://img688.imageshack.us/img688/9430/assangebilaga.pdf

Expo flög senast på Svenska Amnesty och "tvingade" dom att ändra stånpunkt, sen hände det saker med en bloggare som la ut länken ovan, nu jagar Expo vissa Assngeanhängare också och som sidekick tyckte man att flashbacks dataloggar skulle vara värda 50k.

Jag fick mig en funderare, Urswich sponsning av Expo, och Ashbergs uppstart av Strix television har en röd tråd, officiellt så skulle det ha varit Stenbeck som hjälpte dom med startkapitalet, men allt mer pekar på en annan "sponsor". Detta bör också förklara att Bosse Schön och andra mytomaner var med från dag 1 när Strix föddes, så lite historiegrävning kan vara på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in