2013-01-04, 20:37
Medlem
Inblandade i detta är piscatus.se och EXPO. De fungerar precis som en privat underättelsetjänst. Det är helt otroligt att detta ens får förekomma i en demokratisk stat. PK-medierna samarbetar tom med dem och försörjer dem. piscatus.se har enorma databaser och samkör allt mot alla. Piscatus har resurser Gestapo och Stasi bara kunde drömma om. - Piscatus säljer sedan informationen till vemsomhelst som betalar, sannolikt även till främmande makt. En främmander makt kan enkelt skaffa sig ett utgivningsbevis och sedan lämna personnummer till piscatus.se som sedan låter sig datorer köra och leta dygnet runt efter personer.

De som styr och kontrollerar allt detta uppfattar sig som goda människor som sitter på all makt och all kontroll, - Gestapo såg sig som goda, KGB såg sig som goda som uppfattade och letade "fienden" överallt. - Rent historiskt är detta en mycket farlig utveckling.

Resarchgruppen (som bottnar i Expo) vill kontrollera allt och alla, därför är de givetvis även ute efter FBs användarkonton. - Sådana människor är ute efter allt. De vill veta allt och kontrollera allt.
Citera
2013-01-04, 20:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fjanteri. Vill någon ha min menlösa e-mailadress så var så god. Men VARFÖR är denna rubrik den första jag ser när jag loggar in? Inte sett dess like. Det väcker en viss oro kring hur anonym man här är...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-01-04 kl. 20:44.
Citera
2013-01-04, 20:43
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fjanteri. Vill någon ha min menlösa e-mailadress så var så god. Men VARFÖR är denna rubrik den första jag ser när jag loggar in? Inte sett dess like. Det väcker en viss oro...

Heta ämnen bygger på vilka ämnen som har flest läsare och självklart genererar topic många
klick då det toppar flashback.se
Citera
2013-01-04, 20:45
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Heta ämnen bygger på vilka ämnen som har flest läsare och självklart genererar topic många
klick då det toppar flashback.se
Jo, jag vet. Men aldrig har jag sett en så fet rubrik.
Nytt grepp?
Citera
2013-01-04, 20:47
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag håller med om att det är i första hand så jag tolkar tweeten, men å andra sidan är det rimligt att hävda att det är just vad dessa våldspsykopater och antidemokrater skulle vilja göra om de bara kunde. Det är rimligtvis i allra högsta grad intressant att diskutera kring vad som skulle hända om de lyckades med det, samt i vilken mån det är teoretiskt möjligt att de skulle kunna ske (av nämnda grupp eller av några andra).

Ok, jag förnekar inte att det finns dumma människor som är beredda att göra riktigt dumma saker, men de som tar den tramsiga tweeten på allvar har problem med sig själva.
Citera
2013-01-04, 20:50
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja men om jag outar mig själv här på Flashback och sen utanför Flashback skriver öppet om hur jag vill få tag i databasen så att jag kan outa alla andra medlemmar här - begår jag då något regelbrott?
Nej, det är endast regelbrott begångna på Flashback som renderar avstängning.
Citera
2013-01-04, 20:52
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Ok, jag förnekar inte att det finns dumma människor som är beredda att göra riktigt dumma saker, men de som tar den tramsiga tweeten på allvar har problem med sig själva.

Oavsett hur allvarligt man bör ta tweeten tycker jag det kan vara värt att diskutera
tillvägagångssättet hos RG/Expo samt FB-användarnas integritetsskydd.
Citera
2013-01-04, 20:59
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det finns inte 750.000 flashbackare, det riktigt intressanta med det där registret isf.är ju att det kommer visa att det finns ungefär 50.000 kanske...

Risken finns ju att någon på Bahnhof behöver 50.000kr och helt enkelt "dumpar" databasen till ett USB minne, och säljer.
.

de är 750 000 reggade användare och kanske runt hälften som är flashbackare, dvs är aktiva på forumet de är inte otroligt nuförtiden känns de nästan som att varannan person hänger på fb åtminstonde här i sthlm
Citera
2013-01-04, 21:01
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vi är Legion!
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Och nu är Flashback frontlinjen!

Nä, det är vi verkligen inte. Jag står bannemig inte bakom dina åsikter, och jag är inte någon (förbannad fjortis) legion. Jag tycker om vetenskap, och jag huserar i vetenskapsforat. Vad har jag med det här att göra?
Citera
2013-01-04, 21:03
Medlem
duqus avatar
Följande färska artikel bör ge en tankeställare till det som avhandlats här:

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/sa-regisserades-tillslaget-mot-occupy-wallstreet_7793266.svd

Vad jag minns var det 2 intrång på flashback, 2007 och 2010, vid båda tillfällena var det slarvande mods med dåliga passwords, de som tog sig in kunde då bara läsa outlaws och lite småtjafs. Men det förekom en konflikt med en tekniker som byggde upp FB, h*n fick foten, liksom 2-3 mods sen 2006, så då finns möjligheten att någon gammal backup följde med personen ut och som då har fått fötter. Sen har ju FB byggts ut och flyttats runt, och de backuper som funnits genom åren kan ev ha legat och skräpat på olämpliga ställen.

Går man in och kollar researchgruppens twittrande finner iaf jag att målet inte är Flashback i första hand utan de som hjälper Rixstep.com (Assangeärendet), Flashback är mer av typen "jag önskar". Ser alltså ut som Expo nu frontar mot Occupy-rörelsen i Sverige, utvecklingen lär bli mycket intressant...

Sen något som flera verkar ha missat:
Piscatus AB:s adress är samma som Ashbergs hemadress, och senast i Maj i år hade dom ett uppdrag i att registrera demonstrerande föräldrar, länk nedan:
http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html
Senast redigerad av duqu 2013-01-04 kl. 21:25.
Citera
2013-01-04, 21:03
Medlem
aryan_utophias avatar
Hoppas innerligen att ingen moderator säljer ut listan på användare.
Någon som vet på ett ungefär hur många enskilda användare som är aktiva i snitt på flashback per månad?
Citera
2013-01-04, 21:22
Moderator
Idioti! Självfallet (?) kan inte idioterna "uta" oss. Och vore det så farligt? Det farliga i min värld är att man från Admins tycks skita i vilket, förutom att lägga en rubbe som täcker halva skärmen.

Återigen, jag blev "flashbackare" innan vi fanns på nätet - bulletin. Nu ska vi inte låta oss nedslås: Vänstermän och kvinnor, höger dito. Schmutz ska med schmuttz fördrivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in