Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2013-01-05, 22:42
  #373
Medlem
duqus avatar
Ashberg startade upp Strix 1988 med Per (Pelle) Törnberg, i ursprungsgänget fanns t.ex Bosse Schön och bl.a Mats Örbrink med. På den tiden var snacket att Stenbeck backade upp dom, men det kan man tvivla på idag då dom ganska snabbt blev runt 25-30 pers i jättelokaler i Lumaområdet/Hammarby. På den tiden var Aschberg fattig, samma med Törnberg, och Stenbeck höll hårt i stålarna så frågan är hur dom fick loss kapital för 25-30 pers med en lokal på runt 1800-2000m2 med toppläge, det borde det forskas mer i.

Nu har det gått många år, men huvudaktörerna finns kvar fast i nya grupperingar. Om vi skippar Ashberg här och t.ex tittar på Törnberg så har han sen några månader tillbaka blivit chefen för HBO-Nordic, som är en ny streamingtjänst för tv, denna kille har samma övertygelser som Ashberg, och tittar man då på HBO:s personuppgifts-policy, kan nog de flesta här räkna ut hur lätt denna databas skulle kunna hamna hos vissa element. Örbrink är visst nu på Bonnier och skall enligt utsagor också vara involverad i streaming, så samma sak här, och med Bonnier kan man direkt räkna med utförsäljning av databasmaterial oavsett vad lagen säger.

http://hbonordic.com/cookie-policy
http://www.allabolag.se/5568652845/befattningar

Med den utveckling som nu pågår skulle jag råda de som skriver här att alltid ha en fulmail men också att alltid använda vpn eller en anonymiseringstjänst när ni gästar och skriver på bloggar eller insändare i tidningar och även här. Marknadskrafterna kan redan idag snyggt paketera in er i olika fack, vad kan då det lilla stasi-kontoret på Renstiernasgata 14 inte ställa till med.....
Citera
2013-01-05, 22:59
  #374
Medlem
Malacodas avatar
Tycker det är sorgligt att så fort Flashback kommer på tal i media så generaliseras det ner till hat, rasism och nazism. Det är som att alla som inte nyttjar forumet kikar in tre sekunder och klickar på någon av 'negerhatartrådarna' och läser tre kommentarer då de bildar sig en uppfattning.
Citera
2013-01-05, 23:03
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Situationen är förändrad för många flashbackare. Nu känner vi hatet, nu vet vi ända in i märgen hur mycket de här människorna hatar oss och vill krossa oss. Nu måste vi visa styrka. Vi måste ställa in oss på ett annorlunda liv, men vi måste också inse att det nya livet blir betydligt mer spännande och dramatiskt. Flashbacktiden var bara testperioden, nu ska vi in i kriget. De som funderar på att låta de här jävla kommunistsvinen vinna - dra åt helvete. Nu ska vi visa att det här inte är på skoj. Jag har skaffat mig ett livsuppdrag idag - ALDRIG NÅNSIN I HELVETET SKA DE HÄR SVINEN FÅ VINNA.
Lugna ned dig. Vi talar om en högst marginaliserad vänsterrörelse, de vinner ingenting. I brist på bättre sysselsättning ägnar de sig åt att förfölja lika marginaliserade politiska motståndare, det får väl dem att känna sig viktiga. Alla är förlorare.
Citera
2013-01-05, 23:05
  #376
Medlem
OutOfIdeass avatar
Är det bara jag som Berlusconivibbar av Aschberg?
Extrema politiska ambitioner parat med mediaägande och stora fickor. Låter som att han kan åstadkomma mycket skada. Ganska omöjligt att komma åt honom med demokratiska metoder.

Frågan är om han redan lyckats skaffa hållhakar på politiker etc. genom Researchgruppen som han kan använda för sina politiska syften.

Låter riktigt obehagligt detta. Är glad att jag inte längre bor i bananrepubliken Sverige.
Citera
2013-01-05, 23:30
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Är det bara jag som Berlusconivibbar av Aschberg?
Extrema politiska ambitioner parat med mediaägande och stora fickor. Låter som att han kan åstadkomma mycket skada. Ganska omöjligt att komma åt honom med demokratiska metoder.

Frågan är om han redan lyckats skaffa hållhakar på politiker etc. genom Researchgruppen som han kan använda för sina politiska syften.

Låter riktigt obehagligt detta. Är glad att jag inte längre bor i bananrepubliken Sverige.

Hur lyckades du koppla ihop Aschberg med ett skämtsamt inlägg på Twitter?
Citera
2013-01-06, 00:10
  #378
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Hur lyckades du koppla ihop Aschberg med ett skämtsamt inlägg på Twitter?


Citerar från topic:
"Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. "
Citera
2013-01-06, 00:13
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Är det bara jag som mår illa av dom här svinen och vad skall dom göra med uppgifterna?

Som jag har förstått det så är det lagligt, så det finns inget vi kan göra ifall Flashback säljer databasen. Det finns två sätt att se på detta, den ena är moraliskt och den andra är ekonomiskt. Skulle Flashback sälja databasen så förlorar sajten all sin trovärdighet och kommer därigenom förlorar sina annonsintäkter och intäkterna från tjänsten som låter användare surfa anonymt. Så rent ekonomiskt sett så är ett bud på 150k löjligt.

Sedan har vi den moraliska delen, och vad de anser därom vet jag inte då jag inte känner någon av ägarna.

Ett tredje sett att se på det är att någon fixar uppgifterna på ett olagligt sätt och får betalt för det.
Citera
2013-01-06, 00:27
  #380
Medlem
hushlittledarlings avatar
Jisses så patraskrasisterna gick i taket. Lågpanneföreningen har verkligen möte. Ni verkar darra av rädsla...

Jisses. Det var ju ett skämt. Ni går igång som jihadister hela högen.

Personligen skulle jag gilla att få ett ansikte på alla dessa rasister. Upp med de på väggen precis så som ni själva eftersträvar när invandrare begår brott. Dock inte när järnrörsligan går igång, då är det mediadrev och det är synd om er... men om en blatte rånar... ja då är "snyfthistorier och det ska döljas ansikten" bla bla.. aldrig nöjda.

Bitterheten spyr bakom sina skärmar.

Vore magiskt att se hur Kent Ekeroth, Björn Söder, Erik Almqvist, Jimmie Åkesson, Skalin och resten av lågpanneföreningens medlemmars inlägg här på FB kom ut. Så att vi verkligen fick se hur de jobbar.

Är det krig så är det. ))
Citera
2013-01-06, 00:28
  #381
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Citerar från topic:
"Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. "

Aschberg är ju moderat. Hur kan han vara vänsterextrem?
Citera
2013-01-06, 00:36
  #382
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Aschberg är ju moderat. Hur kan han vara vänsterextrem?


Och det vet du för det har han sagt?

Sök runt här på forumet och googla lite så har du nog snart ändrat uppfattning.
Citera
2013-01-06, 01:00
  #383
Medlem
Arthur Dents avatar
Flashback är ju en ovärderlig databas över Sveriges dissidenter, skulle den komma ut och missbrukas av extremvänstern till infantila hot och förföljelser vore allt förlorat. Möjligheten att övervaka skulle stannat där och andra sätt att kommunicera och dela världsåskådning hade tagit vid. Självklart spåras individer via Flashback men det ligger i blodhundarnas intresse att de spårades identiteter förhålls hemliga och noggrant bokförs i något register, tills det verkligen står makt på spel.

En medlem fiskade mycket skickligt efter min e-mailadress och fick den, den blev strax därefter hackad och för mig obrukbar, detta är oroväckande men skulden är helt och hållet min, jag gick i en fälla. Än mer oroväckande är att medlemmen numer är moderator med helt andra medel till sitt förfogande om denne vill fiska efter fler identiteter, frågan är väl vilka medel som står moderatorer till buds.
Citera
2013-01-06, 01:04
  #384
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
En medlem fiskade mycket skickligt efter min e-mailadress och fick den, den blev strax därefter hackad och för mig obrukbar, detta är oroväckande men skulden är helt och hållet min, jag gick i en fälla. Än mer oroväckande är att medlemmen numer är moderator med helt andra medel till sitt förfogande om denne vill fiska efter fler identiteter, frågan är väl vilka medel som står moderatorer till buds.
Utveckla gärna. Vill du inte göra det här så skicka gärna Pm. Jag misstänker att jag vet vem du pratar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback