2013-01-04, 21:27
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Inblandade i detta är piscatus.se och EXPO. De fungerar precis som en privat underättelsetjänst. Det är helt otroligt att detta ens får förekomma i en demokratisk stat. PK-medierna samarbetar tom med dem och försörjer dem. piscatus.se har enorma databaser och samkör allt mot alla. Piscatus har resurser Gestapo och Stasi bara kunde drömma om. - Piscatus säljer sedan informationen till vemsomhelst som betalar, sannolikt även till främmande makt. En främmander makt kan enkelt skaffa sig ett utgivningsbevis och sedan lämna personnummer till piscatus.se som sedan låter sig datorer köra och leta dygnet runt efter personer.

De som styr och kontrollerar allt detta uppfattar sig som goda människor som sitter på all makt och all kontroll, - Gestapo såg sig som goda, KGB såg sig som goda som uppfattade och letade "fienden" överallt. - Rent historiskt är detta en mycket farlig utveckling.

Resarchgruppen (som bottnar i Expo) vill kontrollera allt och alla, därför är de givetvis även ute efter FBs användarkonton. - Sådana människor är ute efter allt. De vill veta allt och kontrollera allt.

Varför startar inte Flashback en liknande tjänst som kartlägger dessa kommunister och deras judiska finansiärer sen jagar livet ur dom och deras anhöriga så dom får fly landet

Det är ju supersionisten Aschberg och hans judiska gelikar som ligger bakom hela skiten
Citera
2013-01-04, 21:28
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Varför startar inte Flashback en liknande tjänst som kartlägger dessa kommunister och deras judiska finansiärer sen jagar livet ur dom och deras anhöriga så dom får fly landet

Det är ju supersionisten Aschberg och hans judiska gelikar som ligger bakom hela skiten

För att flashback är politiskt obundet, vilket även varje sund människa bör vara.
Citera
2013-01-04, 21:29
Medlem
ivemesss avatar
Kan eventuellt vara en uttänkt psykologisk taktik; för att rubba människor som nyttjar Flashback för att få dem att känna sig otrygga i att uttrycka sig politiskt inkorrekt - hellre det än att de genuint ska söka upp människor som skriver här om de bedriver det som nyspråk kallar "näthat" eller "rasism" (diskutera fakta dvs).

Hur som helst skulle inte jag oroa mig ett dugg; precis som när SSU skulle göra en kollektiv räd på Flashback för ett par månader sedan och "stoppa hatet" så var det bara en säck med jävla snack: lär de nog knappast göra så mycket nu heller.

Chill the fuck down people.
Citera
2013-01-04, 21:38
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Oavsett hur allvarligt man bör ta tweeten tycker jag det kan vara värt att diskutera
tillvägagångssättet hos RG/Expo samt FB-användarnas integritetsskydd.

En allmän diskussion är aldrig fel men denna tråd handlar om en tweet som få kan ta på allvar.
Citera
2013-01-04, 21:46
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
En allmän diskussion är aldrig fel men denna tråd handlar om en tweet som få kan ta på allvar.

Man har offentligt gått ut och garanterat ersättning till den som hackar en specifik webbplats.
Ett högst olagligt förfarande och du anser att det inte ska tas på allvar ...
Citera
2013-01-04, 21:55
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane

När en fyllskalle hotar en ordningsvakt utanför krogen till livet för att vederbörande är för
full för att komma in så ligger det nog inte särskilt mycket bakom det men konsekvenserna
för fyllot blir detsamma oavsett hur trovärdigt hans hot har varit.
Citera
2013-01-04, 22:07
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
.....Min bild är att Flashback börjar bli en viktig politisk kraft på allvar. Massmedia har en central roll om man vill påverka ett samhälles framtid. Flashback har ett användarantal som är jämförbart med de största dagstidningarnas upplaga, men har en helt annan öppenhet för samhällskritiska åsikter, och är därför farligt. Detta handlar om makt, vilket är intressant för helt andra personer på en helt annan nivå än några knarkaffärer eller illegal hårdporr....

Helt riktigt. Flashback blir mer och mer uppmärksammat. PK-folket avfärdar FB som näthatarnas Mecka fortfarande i enlighet med den officiella hållningen utåt. Men idag tar de FB på största allvar. Inte nog med SD:s framgångar, vi har (sedan drygt ett år) en radiokanal, Radio1, som tillåter yttringar som passar vänstern rejält illa. Förvisso med Robert Achberg som ett tungt ankare, (och ironiskt nog en stor profil i Expo) men åsikterna som kan höras dagligen i denna prat-radiokanal kommer att försvåra det ytterligare för vänstern att få fram deras budskap. Vänstern tvingas till nya grepp. Mönstret är tydligt.

Se den senaste tidens nya medlemmar här på FB som vällt in senaste kvartalet. Jag vill påstå att en infiltration (i mindre skala) pågår här på FB. Många av de inläggen som görs numera där det "hatas" kommer från vänsterns egna infiltratörer. Dessa hat-inlägg tas som intäkt för vänsterns "riktighet" i debatten på kultursidorna och bloggsfären. Låter måhända nojigt, men titta gärna mer ingående runt i trådarna där det dampas loss rejält.......
Citera
2013-01-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Hur är man det? Jag vet ingenting om detta men jag antar att man behöver en annan databas att jämföra med då?

Ja. Ditt sätt att uttrycka dig språkligt kan liknas vid ett fingeravtryck. Hur flitigt man använder ett visst ord eller uttryckssätt varierar mellan individer, och har man tillgång till en större textmassa kan man känna igen enskilda individer med förvånansvärd precision baserat på en liknande teknik som används i spamfiltren i vissa mailprogram.

Det är inte någon nämnvärd teknisk svårighet att samla in alla inlägg från Flashback, med tillhörande användarnamn. Sedan gör man samma sak med andra publika forum, och kan därmed korsköra användarnamnen. Det kan exempelvis tänkas visa sig att "secret419283XXz" på Flashback är "Sven.Eskil.Sturehage" på Familjeliv...du förstår principen.

Sedan är det bara att lägga pussel. Kanske har man hackat något av dessa forum och har kända identiteter därifrån, kanske använder man text från andra källor. Kan kombineras med andra ID-begrepp, många släpper ifrån sig små bitar av information utan att tänka på det. Kön, ungefärlig ålder, i vilken landsände man bor eller är uppvuxen, vilken utbildning man har etc. Sådana små guldkorn kan snabbt begränsa urvalet med flera storleksordningar, vilket signifikant förenklar den statistiska delen av analysen.

Detta kan i princip genomföras av en ensam person. Naturligtvis blir det mycket enklare om man har möjlighet till storskalig avlyssning. Det förutsätter oftast att man är en stat/säkerhetspolis, eller har tätt samarbete med en statsmakt. Om Expos förbindelser sträcker sig såpass långt eller ej är jag inte rätt person att uttala mig om.
Citera
2013-01-04, 22:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Går man in och kollar researchgruppens twittrande finner iaf jag att målet inte är Flashback i första hand utan de som hjälper Rixstep.com (Assangeärendet), Flashback är mer av typen "jag önskar". Ser alltså ut som Expo nu frontar mot Occupy-rörelsen i Sverige, utvecklingen lär bli mycket intressant...

När jag första gången läste om det här, så var Assange-fallet och till det relaterade trådar på Flashback som jag omedelbart kom att tänka på. Jag mindes från att ha någon gång ströläst den stora Assange-tråden att Martin Fredriksson var involverad i bl.a. Svenska Amnestys agernade i fallet. Förutom själva Assange-fallet, som hade varit något häpnadsväckande om det hade skett i ett land med rättsstatsordning, samt svenska massmedias tystnad och desinformation kring det, som också är ganska väntat i Sverige, så har jag inte kunnat låta bli att fundera över de märkligheter kring informationsspridningen om fallet på nätet (flera nätsidor stängs plötsligt ned samtidigt, den stora tråden verkar utsättas för mer medvetna försök till sabotage o.s.v.).

Men som sagt, jag är inte så insatt i fallet längre, så kanske har jag missförstått saker eller helt enkelt är lite paranoid? Den stora tråden ligger trots allt i konspirationsforumet, där det normalt inte brukar finnas alltför läsvärda trådar (jag anser att det jag har läst av Assangetråden har kanske innehållit en hel del spekulation, men att den innehåller både intressant och anmärkningsvärda fakta också)...

Edit: Den nämnda tråden:

https://www.flashback.org/t1275257

EDIT2: Nja, när jag tog en hastig blick på det hela, så verkar inte Martin Fredriksson ha större koppling till det än att han skrev ett brev till Amnestys svenska avdelning, eftersom han ingår i samma etablissemang som de som vill sätta dit Assange.
Senast redigerad av Europe 2013-01-04 kl. 23:08. Anledning: Edit
Citera
2013-01-04, 22:44
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Ja. Ditt sätt att uttrycka dig språkligt kan liknas vid ett fingeravtryck. Hur flitigt man använder ett visst ord eller uttryckssätt varierar mellan individer, och har man tillgång till en större textmassa kan man känna igen enskilda individer med förvånansvärd precision baserat på en liknande teknik som används i spamfiltren i vissa mailprogram.

Det är inte någon nämnvärd teknisk svårighet att samla in alla inlägg från Flashback, med tillhörande användarnamn. Sedan gör man samma sak med andra publika forum, och kan därmed korsköra användarnamnen. Det kan exempelvis tänkas visa sig att "secret419283XXz" på Flashback är "Sven.Eskil.Sturehage" på Familjeliv...du förstår principen.

Sedan är det bara att lägga pussel. Kanske har man hackat något av dessa forum och har kända identiteter därifrån, kanske använder man text från andra källor. Kan kombineras med andra ID-begrepp, många släpper ifrån sig små bitar av information utan att tänka på det. Kön, ungefärlig ålder, i vilken landsände man bor eller är uppvuxen, vilken utbildning man har etc. Sådana små guldkorn kan snabbt begränsa urvalet med flera storleksordningar, vilket signifikant förenklar den statistiska delen av analysen.

Detta kan i princip genomföras av en ensam person. Naturligtvis blir det mycket enklare om man har möjlighet till storskalig avlyssning. Det förutsätter oftast att man är en stat/säkerhetspolis, eller har tätt samarbete med en statsmakt. Om Expos förbindelser sträcker sig såpass långt eller ej är jag inte rätt person att uttala mig om.

Det går att spekulera långtgående ja. Men det är näst intill omöjligt att juridiskt sett bortom allt rimligt tvivel binda dig som person vid ett eller fler internetkonton. Inte ens en statisk IP-adress är ett säkert bevis då någon kan ha använt din dator, utgett sig för att vara du osv. För att ha en hållhake som resulterar i avsked eller polisanmälan måste du i princip bli tagen på bar gärning där du sitter och knackar in hemska inlägg. Att polisen beslagtar datorn lär inte hända på Researchgruppens anmodan.
Citera
2013-01-04, 22:50
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Man har offentligt gått ut och garanterat ersättning till den som hackar en specifik webbplats.
Ett högst olagligt förfarande och du anser att det inte ska tas på allvar ...

Det är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
När en fyllskalle hotar en ordningsvakt utanför krogen till livet för att vederbörande är för
full för att komma in så ligger det nog inte särskilt mycket bakom det men konsekvenserna
för fyllot blir detsamma oavsett hur trovärdigt hans hot har varit.

Det är inte samma sak.
Citera
2013-01-04, 22:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Kära 90-talist. Det finns inga "vi"
FB är inte = Sverigedemokraterna. För varje vunnen SDare föds två SD-hatare bara pga jargongen här.
Så snälla, det finns inga "ni" "vi" eller "oss" här på flashback.

Att många SD are huserar på FB är ingen hemlighet. Men ni är ingen legion eller regimkritiker.
Ni är följare av Sveriges tredje största parti.
FB-SD=makten.

Och alla, släpp dessa knas-vänster afaister. De har varken 150.000 eller bollar nog att göra en sådan kupp. Seig Heil Häng Gud Bränn Broar

Fast kupper görs hela tiden.- SD medlemsregister va ute och fladdrade och resulterade i mordhot.
Notera då att SD är harmlösa om man jämför med andra mer striktare åsikter, så sluta minimera riskerna med slödder från extremvänstern som varje dag kartlägger politiska åsikter och lever på det dessutom.
Dom tänker inte i juridisk mening eller har avsikt att göra något lagligt. Åsiktsregistreringar är ett sätt att styra upp och förfölja personer med åsikter som inte är PK:

Om någon inbillar sig att man sitter säkert och inte kan koppla ett IP så tror man fel. Det är en självklarhet att man kan pejla ipnummer och lägga ihop ett och ett vem en användare är om man får tillgång till mail och användarnamn. Sluta sitt på rosa moln och förinta riskerna som faktiskt finns.

Däremot så tror jag forumets ledning kommer att än mer säkra den typen av information, så risken är mindre nu förmodligen då man insett att det finns bud på databasen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-01-04 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in