Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Någon form av källa på det skulle vara nyttigt, annars ser jag ingen anledning till att ens reagera på det du skriver.
Förresten, varför reagerar ingen på att poliserna skjuter vilt mitt i stan? Precis som händelsen mitt i centrala Stockholm där polisen sköt in i ett gym. Det är klart att det finns anledning att skjuta men frågan är hur fan dumma regler de har om dem får skjuta överallt? Nej det där känns bara fel. Tänk om någon som gick förbi bakom fick ett av de andra skotten i nyllet?

för att det inte skjuts vilt. Alla skott sitter där de ska sitta. Och till skillnad från vad de flesta verkar tro, så är det just skytte i tät bebyggelse som polisen tränar mest på, då de är mycket väl medvetna att andra personer kan finnas på plats när de tvingas skjuta.
Citat:
Ursprungligen postat av Awake420
Tänk om! Tänk om polisen missat och och en förlupen kula träffat en 6-årig flicka som lekte i parken bredvid. Hade du då talat om vad bra polisen gjorde som sköt mot en rånare beväpnad med ett leksaksvapen?
Tänk först.
din logik fallerar (eller stärks?) av att det går åt båda hållen, så klart. Jävligt dumt om polisen alltid ska chansa på att brottslingarna har replikor. Då kommer mer oskyldiga dö i framtiden, för att polisen tvingas vänta till
efter brottslingarna har börjat skjuta. Och då, min vän. Då är det redan försent.
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Advokaten säger följande:
"– Jag har talat med 26-åringens familj. Det är av vikt om vapnet har varit äkta eller inte. Min uppfattning är att polisen hade avsikt döda min klient. Det verkar, utifrån vad jag läst och sett, inte som det skjuts något varningsskott – han skjuts direkt i huvudet."
-
Han sköts väl för i helvete inte alls direkt i huvudet, det small ju massor innan 26-åringen blev skjuten själv.
Däremot hör man väl inte polisen säga "lägg ner vapnet" eller liknande, det kan man kanske tycka borde ha gjorts?
Njae. Det görs i största möjliga mån. Men i det här fallet höjer rånaren vapnet mot en polis (det syns tydligt i diverse filmer. kolla de från cafét, i synnerhet det där en tjej hörs tala) och samma sekund som han gör det tolkar polisen det som att rånaren är på väg att skjuta. Redan där har rånaren skrivit på sin dödsdom