Citat:
Ursprungligen postat av Sweat
Jaså inte? Jag har en kompis som blev rånad av en knivbeväpnad tjomme för några år sedan. Det var oerhört traumatiskt för henne, hon fick genomgå en jävla massa psykiatrisk terapi för att ens våga gå ut ensam efter den händelsen. Än idag går hon aldrig ut när det är mörkt, hon undviker kontakt och går på antidepressiva. Jag ska berätta för henne att hon kan vara lugn, för rån gör ju nämligen "ingen skada"...
Idiotiskt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Butiksägaren fick en bruten handled av det här brottet som inte gör någon skada på annan person. För att inte tala om chocken och traumat efter att ha stirrat ett automatvapen i mynningen.
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Polisen som provocerade fram en hotfull situation!? Han kom ju för fan ut med en ak47, väst och rånarluva

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är övertygad om att butiksägaren med bruten arm/hand inte håller med dig.
Jag tycker att ett människoliv är värt mer än värdet av stölden och skadan sked på de inne i butiken. Skadan och det trauma som skett när rånarna var där inne undviks på inget sätt mer för att polisen skall provocera fram en ny farlig situation när rånarna kommer ut ur butiken.
Tar på inget sätt rånarna i försvar, det dom gjort är fruktansvärt dåligt och deras behanding av deras skjutne "kompis" under all värdighet men tycker poliserna skötte sig dåligt dom med.
Sweat: Självklart är det ett trauma men om hotet sker i samband med ett rån så anses det värre än i en annan situation vilket jag anser är dumt.
Och jag är inte dum i huvudet för mina åsikter, det är ni som inte har tolerans för att folk tycker olika och jag har faktiskt en grund för mina åsikter om att rån är ansett som ett för grovt brott. Se på detta:
För rån får du fängelse 1-6 år
Om du istället förskingarar pengar och sedan hotar att skjuta någon någon får du detta
Grov förskingring fängelse max 2år
Olaga hot fängelse max 1år
Förstår ni vad som är snett?
Samma hot, samma värde men maxstraffet blir 3 år lägre...