2013-01-06, 22:39
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Ni som skålar, firar och så vidare, ni hade inte vågat skriva så om ni hade era namn och efternamn som konto namn. Åk till sjukhuset och berätta för släkten hur ni ska fira om ni vågar era äckliga fittor.
Svenskar hur modiga som helst bakom skärmen, om ni inte vore rasister ni skulle inte säga att ni firar.
Alla har olika åsikter när det gäller allt osv, det förstår jag men det är ändå ett människoliv vi pratar om just nu era fuckin flashback nördar

Äsch, tagga ner nu, tuffing. Jag är invandrare och glad att jäveln fick en kula i huvudet. Att hota civila med AK47r är ganska ondskefullt och förtjänar sitt rättmätiga straff.
Citera
2013-01-06, 22:40
Medlem
ok som jag har förstått det så sitter 4pers häktade. 2 killar 2 tjejer + har vi killen som fick en kula i pannan som e 99% död. En är släppt då han påstår att han sovit till kl 14.00 på fredagen så han räknas bort

Så det betyder att en av tjejerna e med i själva rånet. Jag tror knappast det då på bilderna o filmerna visar klart o tydligt att det e 4 fullvuxna killar

FARBROR BLÅ har tagit fel personer.

Lyssna gott folk jag säger det först. Alla 4 som sitter inne e oskyldiga.

Detta brott kommer inte klaras upp om polisen inte letar vidare efter dom riktiga skyldiga

tack o hej
Citera
Medlem
Angående spekulationer om 50 KG guld och hur det värderas.

Jag har läst i tråden om 400 kr/G. Var får ni det ifrån? Världsmarknadspriset är på runt 350kr för 24K och 24K finns i princip endast i guldtackor i Sverige, tror knappast att Marios guld hade en massa tackor i sin guldbutik. Lixom, varför? Inte direkt så någon glider in i en guldbutik och köper en tacka guld.

Ponera att det var 50kg 18K(vanligaste halten i smycken i Sverige). Det är en jäääävla massa smycken och jag tror knappast att affären har 50kg guldsmycken i inventarier, speciellt med tanke på deras omsättning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Ni som skålar, firar och så vidare, ni hade inte vågat skriva så om ni hade era namn och efternamn som konto namn. Åk till sjukhuset och berätta för släkten hur ni ska fira om ni vågar era äckliga fittor.
Svenskar hur modiga som helst bakom skärmen, om ni inte vore rasister ni skulle inte säga att ni firar.
Alla har olika åsikter när det gäller allt osv, det förstår jag men det är ändå ett människoliv vi pratar om just nu era fuckin flashback nördar

Är du verkligen säker på det?
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistavargen
– Läkarna har sagt att det inte finns något hopp, säger en anhörig./Aftonbladet

Jag tror inte han kommer vakna upp igen, han kanske ligger i koma ett tag till.

Inga fler framtida rånoffer och en stor belastning för samhället har lämnat oss.
Min sorg är obefintlig och jag tänker främst på tragiken som denne kriminelle åsamkat inte bara sej och sin familj utan även på polisen som tvingades skjuta ut honom. Han/de mår nog inte bra idag.

Mina tankar går till den polis som tvingades utföra detta dåd. Hoppas han får hjälp med att gå vidare efter detta och att de som haft rånaren som förebild tar sej en funderare.

Då kommer det ut nåt gott av att rånaren lämnat oss.
Citera
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Varför skulle han köpa in guld till marknadspris för att få ut samma summa av försäkringsbolaget. Finns inte något att tjäna på det.

Que?
1. Köp in guld
2. Fejka rån, vilket då innebär att du inte förlorar guldet på riktigt
3. Få betalt av försäkringsbolaget, trots att du har guldet kvar

Men några 50 kilo kan det ju inte vara frågan om...
Senast redigerad av Ahvenmaa 2013-01-06 kl. 22:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Möjligen denna du tänker på..
http://www.exponerat.info/muslimer-i-sodertaljeranet-mot-guldbutiken/

Filmen som är upplagd på den sidan innehåller inspelningar som åtminstone var nya för mig, bland annat filmas gm när han skjuts och man ser att hans kamrater inte gjorde ett skit för att hjälpa honom. Den nya inspelningen startar ca: 1minut in i klippet.
Citera
2013-01-06, 22:41
Medlem
Polisen utsatte vanligt folk på gatan för en omotiverad risk, därav omdömeslöst och sannolikt tjänstefel.
Citera
2013-01-06, 22:42
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Någon mer än jag som tvivlat på att de kommer att ha en öppen kista i kyrkan
Jag tänker mer hur man lyckas sminka över ett skotthål i pannan efter en 9 mm kula.

Fast muselimaner kanske inte kör det där med kistor och grejor. De kanske bara tar hem fanskapet och gräver ner det i lägenheten eller nåt. Ingen med kulturell kännedom om hur dessa gör vid begravningar och dylikt?

När jag bodde i Qatar berättade en lokalare att de inte använder kistor. Man sveper in den döde i bomullslakan (allt utom ansiktet) och sänker ner dem direkt i gropen varpå plankor läggs på kroppen innan man gräver igen. Kremering är förbjudet. Men, det finns ju många grenar inom islam så alla gör säkert inte likadant.
Citera
Medlem
39ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Måste ändå säga att jag är imponerad att de lyckades ta honom till sjukhuset och hålla honom "levandes" så här länge! Den ammun som polisen använder svampar sig helt sjukt när den träffar kroppen!

Har lite svårt att tro att han nånsin kommer vakna efter en kula av sorten SPEER Gold Dot,efter en träff i huvudet

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5lspetsammunition
Citera
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
ok som jag har förstått det så sitter 4pers häktade. 2 killar 2 tjejer + har vi killen som fick en kula i pannan som e 99% död. En är släppt då han påstår att han sovit till kl 14.00 på fredagen så han räknas bort

Så det betyder att en av tjejerna e med i själva rånet. Jag tror knappast det då på bilderna o filmerna visar klart o tydligt att det e 4 fullvuxna killar

FARBROR BLÅ har tagit fel personer.

Lyssna gott folk jag säger det först. Alla 4 som sitter inne e oskyldiga.

Detta brott kommer inte klaras upp om polisen inte letar vidare efter dom riktiga skyldiga

tack o hej

Visa mig EN ENDA bild där fyra GM syns tack.

Polisen har hämtat in tot sex pers inkl den skjutna.
Citera
2013-01-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Polisen utsatte vanligt folk på gatan för en omotiverad risk, därav omdömeslöst och sannolikt tjänstefel.

Snarare så att polisen sköt för att rånarna var en risk för allmänheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in