2013-01-04, 17:08
Medlem
Vad spelar det för roll vilken bil dom körde? Jag tror inte man e så dum och kör en bil som tillhör en när man rånar en bank med skottlossning dessutom. Sen spelar det ingen roll om det e Audi S6 el RS6 då snutarnas volvo e sönder trimmad och går 300 rätt lätt med 0-100 på 4sec
Citera
2013-01-04, 17:08
Medlem
Dynamiks avatar
Credd till polisen som satte en kula i skallen på svinet. Liten glock 17 mot ak47 eller?

Hoppas han överlever och får sitta och dregla som grönsak på något hem åsterstoden av sitt liv!
Citera
2013-01-04, 17:09
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acre
Bara jag som uppmärksammat polisens pricksäkerhet?

1 skott i huvudet på en rånare, minst 2 i fronten+vindrutan av bilen samt minst 3 i sidan av bilen, riktade mot framsätena.
Källa på att det är polisens skott som orsakat huvudskadorna på den döde och inte när rånaren bli påbackad?

Edit. Nu hittade jag det...
Fint siktat av polisen.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Val av vapen och på att de enligt uppgifter inte stressade upp sig nämnvärt över att bli beskjutna. Med "proffs" menar jag "leva på att råna", och inte de typer du ser i Oceans-filmerna.
Ok, där håller jag med dig. Säkerligen digra register redan o välkända. Tror dock på inhemska troligtvis lokala förmågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Om den skjutne rånaren inte blivit överkörd av sin "kompis" kanske han överlevt?

Men han lever ju, inte bekräftat att han dött.
Citera
Medlem
hsebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addoholic
Sidotrösklarna ser ut att vara S6, men inte fronten/grillen. Har för mig den brukar vara mer "uppkäftig" på S/RS-modellerna. Dubbelpipigt bak tyder på V-motor, men kan även vara vilken som helst då vissa skaffar dubbelavgas för syns/"effekts" skull

Den ser ut att ha kromade alternativt borstade aluminium sidospeglar såsom S6 och RS6 har. Karossen är dock inte breddad som en RS6.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Angående rånarturister: är det verkligen en slump att det här sker i Södertälje? Jag har väldigt svårt att tro det. Om man nu kommer från ett annat land och ska råna här, finns det inte 100 bättre mål att välja i så fall? Om man är Södertäljebo däremot, och känner till omgivningarna.. tja varför åka längre bort än man behöver?
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Tror inte polisen laddar en kula i loppet för att sedan fylla på magasinet med ytterligare en bula.

Förut var det ej tillåtet att bära tjänstevapnet laddat med en kula i loppet men förra året ändrades reglerna så det är numera ok dock vet jag inte hur vanligt det är att poliser har vapnet skjutklart, men det har säkert andra bättre koll på

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-ska-fa-bara-skjutklara-vapen
Citera
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Proffs?!
Kan ett rån verkligen gå mer fel än vad detta gjorde?

Exakt.
Finns över huvudtaget inget med detta rånet som tyder på någon större skicklighet från rånarnas sida.
Citera
2013-01-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acre
Bara jag som uppmärksammat polisens pricksäkerhet?

1 skott i huvudet på en rånare, minst 2 i fronten+vindrutan av bilen samt minst 3 i sidan av bilen, riktade mot framsätena.

Jag tror inte det var vanliga polisassistenter. Piketen och NI använder insatskläder som liknar byggbrallor.
Skulle jag gissa på något skulle det vara två polismän från Piketen.
Tiden får utvisa hur det ligger till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Märkligt att de faktiskt rånar just den butiken. Den ligger taskigt till och de ggr jag sett bara haft en massa bling-bling.... Inget av värde direkt. Sen är det ganska krånkligt att både ta sig in eller ut från både butik och innerstan..... Polisen bör nog leta ute på Almnäs då det är ett enda stort råtthål! =)

Har hört nånstans/läst att de skulle råna Elvis' Guld. Ligger intill.
Citera
Medlem
Får man ett skott i pannan ska man väl ha en enorm tur om man överlever.

Liten chans att han är i livet så länge till om han inte redan är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in