Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du får komma ihåg att Flashback är ett forum för diskussion. Det är inte ett krav att i varje enskild fråga som diskuteras ska man ha en klar åsikt när man ger sig in i diskussion. Verkligheten är ofta allt för komplex för att jag okritiskt och utan förbehåll ska stöda ena parten i en konflikt. Det går att se saker ur olika perspektiv.
Jag har redogjort för varför polisens agerande kan ifrågasättas. Hade den allmänna stämningen i tråden istället varit exempelvis att det var fel av polisen att skjuta, eftersom rånarna själva (vad det verkar) inte hade avlossat något skott så skulle jag naturligtvis argumenterat detta.
Ja.. vi får vara glada för att du inte gödslar tråden med olika Facebook-sidor frågandes: Kan det vara han? Vilket har hänt tidigare.
Du har fört fram din påhittade opartiskhet och försök att hetsa media att granska polisen så det räcker nu.
Det är väl ingen som är så korkad att de inte förstår att Polisen hade alternativ?
Kan komma på hur många scenarier som helst men jag kan däremot inte ens gissa konsekvenserna för olika agerande, det kan såklart inte heller du hur mycket du än vill påskina att det skulle kunna vara så.
Det vi har i handen är däremot vad som hänt, alternativa lösningar och övrigt filosoferande kanske passar bättre i en tråd där man faktiskt diskuterar annat än det brott som begåtts?