2013-01-06, 00:37
Medlem
Polishelikopter mitt ovanför norsborg centrum just nu
Citera
2013-01-06, 00:38
Medlem
Razzles avatar
Det var ett jävla tjat om DÖD och SKJUTIT IHJÄL, etc
Brottslingen är ju för f-n inte död ens!

P.S någon Sebastian Stakset undrade vilka som vill vara med och skramla till present till skytten
Senast redigerad av Razzle 2013-01-06 kl. 00:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Men om inte polisen hade skjutit hade ju inte en av rånarna legat på sjukhuset med ett skott i pannan, vilket hade varit tråkigt.

Men varför skulle det vara tråkigt? Jag tänker inte försvara gärningsmannen på något sätt men tycker det hade varit intressant att få veta hur du tänker och resonerar så att säga.
Citera
Medlem
zupdawgs avatar
Någon som är bekant/vän med Hasan som vet hur det ligger till med grabben? Personligen tror jag inte han överlever men..

Angående skottet i pannan förstår jag absolut att om han nu riktade sin automatkarbin mot polisen (äkta eller inte) agerade polisen helt korrekt eftersom de måste utgå ifrån att det värsta kan hända, inte fan kunde de veta ifall ak47/ak74an var äkta eller inte.. "Hörru Hasan, är ditt gevär äkta eller inte? Var snäll och säg annars måste vi skjuta dig i skallen, så var snäll och säg, hörrö!"

Men jag hoppas ändå att han överlever, inte fan är det värt att dö för ett grovt bankrån inte, hellre en 5-6 (?) år på kåken än död, även om det är högst tveksamt att han ens överlever..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Håller med dig. Sen förstår jag inte varför polischefen säger att poliserna gjorde rätt som skjöt. Tjänstefel enligt lagen.

Du kan inte bara slänga ur dig såna saker, du har helt och hållet fel. Du har inte läst någon lag som användandet av skjutvapen men ändå tycker du att du kan slänga ur dig att det är tjänstefel enligt lagen?

Det är helt korrekt agerat enligt lagen. Polisen har till och med rätt att skjuta om någon som begått ett grovt rån springer därifrån utan vapen i handen. Detta görs såklart aldrig men enligt skjutkungörelsen har dom rätt till det.
Citera
2013-01-06, 00:39
Medlem
Polishelikoptervflyger lågt över norsborg med strålkastare nu!
Helikoptern står stilla o lyser ner på nått!!!!
Citera
Medlem
Khayyams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukas75
Det är väldigt lite du får välja i ditt liv...

Vad är din poäng? Ska polisen inte beivra brott enligt dig?
Citera
Medlem
Hellre kåken än bottenträsket?

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Trist att han hamnade snett

http://www.sportnik.com/group/25420/news/276822
Citera
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eekamouse
Enligt flera vittnesmål så avfyrade polisen först sina vapen. Ingenstans i världen väljer poliser att äventyra omgivningens säkerhet förutom i Sverige vilket vi har sett prov på några gånger nu. Naturligtvis kommer man att göra allt för att rättfärdiga deras handlande men vilken person som helst med sunt förnuft förstår att dom begått tjänstefel. Hittills har vi varit relativt förskonade från långa utdragna skottväxlingar mellan polis och rånare men det kommer troligtvis att ändras efter detta. Relativt få poliser har blivit dödade i tjänst i Sverige och jag tror tyvärr det kommer att bli ändring på det efter detta mord.
Snälla nån - mord är när någon med uppsåt att döda en människa dödar någon inte att polisen skjuter en beväpnad rånare som har satt butikspersonal i dödsfara. Detta helt i enlighet med svensk lag.
Citera
2013-01-06, 00:40
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venyl
Absolut.

Men !!!

Det kan aldrig vara motiverat att ta en annans människas liv baserat på att denna har snattat lite
konsumtionsvaror.
Eran argumentation bygger på hämnd och hat. Sådant ägnade vi oss åt på 1200 talet.
Nuförtiden så använder vi hjärnan och inser då lätt att den minsta spillan av liv uppnås om våldet minimeras.

Är du dum på riktigt? GM blev inte skjuten för att han rånat en guldbutik. (Eller snattat konsumtionsvaror som du väljer att utrycka dig) Han blev skjuten för att han var dum nog att göra detta tungt beväpnad och dessutom riktade vapnet mot polisen.
Citera
2013-01-06, 00:40
Medlem
Om vapnet inte var äkta var det ju riktigt korkat att rikta det mot polisen.
Citera
2013-01-06, 00:41
Medlem
Harry_s avatar
nu är dom i norsborg och jagar
helikoptern lyser upp hela centrum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem