2013-01-06, 00:41
Medlem
lukas75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Vad är din poäng? Ska polisen inte beivra brott enligt dig?
absolut inte men påstående kvarstår...
Citera
2013-01-06, 00:42
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Trist att han hamnade snett

http://www.sportnik.com/group/25420/news/276822

Sorgligt faktiskt. Hela historien är rätt tragisk även om de själva har satt sig i skiten.

En sak som jag har reagerat på i förorterna är den extrema materialismen och just fixeringen vid snabba cash. Allt handlar om pengar och bling bling, det finns inga andra värden. Visst finns det ungdomar som vill studera och ta sig vidare på andra sätt men det är påfallande hur sjukt ytliga många är, som om det inte fanns något annat i livet än glassiga bilar och märkeskläder. Tjejerna är likadana, mannen måste ha pengar och statusprylar, allt annat är ointressant.
Vilket totalt meningslöst skitliv.

Chansen att du skulle ta dig från förorten till ett liv i lyx är dessutom minimal. Det är den minst effektiva vägen och svinnet är enormt. De som kommer till toppskiktet är ytterst få.
De enda jag har mött som blivit riktigt förmögna på kriminell väg är ekobrottslingar som hade det gott ställt från början och de förblir anonyma för allmänheten. De blir inte skjutna utanför en sketen guldsmedsaffär i Södertälje och överkörda av sina kumpaner.
Skitliv verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
Ja eller så kunde man kallat in backup dirr istället för o börja skjuta.

Och vad fan vet du om de har kallat på stöttning eller inte? menar du att man ska ställa sig och prata i radio när det står 3 tungt beväpnade män framför en?

vakna för fan
Citera
Medlem
divinebaals avatar
Vad har polisens Sig-patron för anslagskraft egentligen? Fån 20-30 meter stannar kulan ett par cm in.. stannar bakom ögat. Känns inte som om det är en direkt-träff. Eller har man bytt bort Gold Speer Dot- ammunitionen?

Känns som en hollow-point kula i pannan skulle innebära lite mer skador, om man minns tiden från lumpen när man sköt gris för att läkarna skulle få övning på krigskirurgi.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeNameith
Måste bara reagera lite på den generella tonen i tråden.

Invandring är inte enbart av ondo och vilka är ”Svenskar” egentligen. Om vi kopplar till det geografiska området ”Sverige” var väl samerna de första svenskarna, dök upp i Skandinavien för ca 7 000 år sedan. Är du inte same så är du inte svensk, lite enkel förklaring kanske. Samerna hade ju inte tänkt på att skapa ett ”land”, diskvalificerade av det skälet.
Åter till ”Svensk historia”. Sverige bildades av ättlingar till folk som kom dels från öst och dels från syd, riktiga svenskar. Genom vikingarna spred vi vårt ”vildhavre” över i stort sett hela Europa, så ”alla” levande väster om Uralbergen har troligen vikingablod i sina gener.

Några kända ”Svenskar” i tiden, finns fler;
Kungahuset som är från Frankrike
Alfred Nobel som är från Ryssland
Zlatan Ibramhimovic med ursprung från Balkan
Christoffer Polhem, slussarnas uppfinnare från Tyskland
Gustav Wasa med ursprung i Norge?
Gustaf Eric Pasch, tändstickans uppfinnare från Tjeckien
Gustaf de Laval, från Frankrike ”Sveriges” mest produktive uppfinnare och skapare av Alfa-Laval
Jonas Wennström med rötter i Tjeckien och skapare av ASEA

Vi önskar säkert alla att dessa personer hållit sig ”hemma” och inte kommit till Sverige för att skapa en massa ”onödiga” arbetstillfällen.

Hur många av dem som uttalar sig här på FB är riktiga svenskar och kan bevisa det. För min egen del kan jag åtminstone bevisa att min släkt bott i Sverige sedan mitten av 1400-talet, men svensk är jag inte. Däremot stöttar jag de värderingar som alla invandrare över tiden bidragit med och som är grundvalen för det ”Svenska samhället”, om det är svenskt är jag väl svensk trots allt. Troligen flyttade dom hit för att åstadkomma förändringar, vilket dom också lyckades med. Min tro är att flertalet av dem som kommit hit de senaste decennierna har samma ambition, rötägg finns alltid. Men det finns säkert några som ser det som sin tillfälliga ”retreat”. Glöm inte att närmare 10 % av Sveriges befolkning flydde Sverige i slutet av 1800-talet början av 1900-talet, många med brottsligt förflutet, till ett bättre liv i det förlovade landet USA och Sydamerika.

Frågan som uppstår; Är Svenskar annorlunda?

Det svaret får Ni grunna på.

Amen.

Det är lätt att hata och sitta här och vara internettroll och skylla allt på "mångkultur" och "invandring", då man inte fattar bättre. Svårare än så är det egentligen inte.

SD är snart ute, och pojkarna som agerar deras lakejer här i dessa forum får snart hår på snoppen och engagerar sig nog mer inom motorsport inom ett par år.

Brotten är varken fler eller grövre idag än innan invandring och DET är faktan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sojiro
Alla från Södertälje vet att det kryllar med civilare på stan, och pga den organiserade brottsligheten i tälje så har polisen landets bästa poliser i, just det, i Södertälje. Läste nånstans att det är flest poliser i Stälje per capita.

Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Polisen som sköt buset var där på ett spanuppdrag i samma område för ett pågående fall.
Därav deras snabba insats.
GMs lär vara rätt så överraskade!

Källa:
Polis som deltog i insatsen

fotnot;
Har försökt att hitta info om polisen men inte hittat någon, därför delar jag men mig utav detta.

Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Antagligen var dom på plats i s-tälje c för att spana på annan person/verksamhet. Pågår en stor satsning i Tälje mot organiserad brottslighet/kriminalitet.

Den tesen var alldeles riktig. Hade dessa raketforskare bemödat sig att reda på fakta så hade dem insett att det är extremt korkat att genomföra ett rån i den kommun i Sverige som har störst satsning mot organiserad brottslighet. Några av Sveriges absolut duktigaste poliser arbetar heltid i Södertälje kommun för att bekämpa samhällsparasiter.
Tycker poliserna borde få hedersmedalj för sin tappra insats!
Citera
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
nu är dom i norsborg och jagar
helikoptern lyser upp hela centrum
Hörde oxå för ca 1timme runt här i Alby.
Men tror inte det har något med detta o göra.
Citera
2013-01-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Och vad fan vet du om de har kallat på stöttning eller inte? menar du att man ska ställa sig och prata i radio när det står 3 tungt beväpnade män framför en?

vakna för fan

Jag tror nog att "backup" redan var på väg.
Citera
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19kappa75
Tycker polisen gjorde rätt i att skjuta mot rånarna. Varför ska det vara rätt att i Sverige år 2013 gå runt med AK-47r på stan?????
Vad ger dem rätt att hota civilas säkerhet??? Hade dom nu skjutit, vad hade hänt då?
Vi har poliser som ska upprätthålla lagen o ordningen i samhället, då får man faktiskt skylla sig själv om nu man blir skjuten i huvet för att man inte orkar jobba till sig pengar....

Precis, hade rånarna tryckt på avtryckaren så att någon dog hade alla klagat på att poliserna inte gjorde något. Bara att inse, i Sverige älskar folk att skylla på poliserna och aldrig på de kriminella.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av venyl
Absolut.

Men !!!

Det kan aldrig vara motiverat att ta en annans människas liv baserat på att denna har snattat lite
konsumtionsvaror.
Eran argumentation bygger på hämnd och hat. Sådant ägnade vi oss åt på 1200 talet.
Nuförtiden så använder vi hjärnan och inser då lätt att den minsta spillan av liv uppnås om våldet minimeras.

Ja, polisen borde ha spärrat av gatorna och vinkat iväg rånarna istället- Ev kört före med blåljus för att bereda dem fri lejd. Poliserna hade ju kunnat räcka över sina pistoler också, om det nu var så att rånarstackarna bara hade fått tag på en sketen en attrapp. Mer service åt slöddret!
Citera
2013-01-06, 00:45
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Vad har polisens Sig-patron för anslagskraft egentligen? Fån 20-30 meter stannar kulan ett par cm in.. stannar bakom ögat. Känns inte som om det är en direkt-träff. Eller har man bytt bort Gold Speer Dot- ammunitionen?

Känns som en hollow-point kula i pannan skulle innebära lite mer skador, om man minns tiden från lumpen när man sköt gris för att läkarna skulle få övning på krigskirurgi.

Skottet tycks ha gått genom fönsterrutan på höger bakdörr, dörren var öppen och rånaren stod bakom.

Här ser man skotten som gick igenom dörrrutan, jag gissar att det var den övre som sedan fortsatte in i rånarens huvud:
http://lt.se/image_processor/1.1934014.1357308939!/image/466960739.jpg_gen/derivatives/wide/466960739.jpg?maxWidth=1527&maxWidthInline=600&max Height=867&maxHeightInline=650
Citera
2013-01-06, 00:45
Medlem
Sebzors avatar
http://www.christianmagdu.com/en/never-an-absolution-2005/

Där kan man se en trailer till filmen som Evy är med i. Har inte hittat hela filmen någonstanns dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in