2013-01-05, 18:46
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttbuck
Kanske refererar till detta
http://www.facebook.com/Guerilleros.Brotherhood

Finns på hans vänlista på facebook

Nån som vet vad det är för gäng? Deras samling av MCn verkar inte imponera iallfall
Finns bild pa ett vapen pa facebooksidan. Det som anvandes?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
är det fastslagit från FB att AK47 är fejk ? Jag bara tänker mig in i situationen - att om jag kallt skulle delta i ett rån med tungt vapen som AK47 för att INTE åka fast - och blir beskjuten - så hade jag inte tvekat att besvara elden ganska kraftfullt, dels för att poliserna inte var tillräckligt skyddade,dels för att "mota bort" dem från skotthåll i samband då mina kumpaner kasta in väskorna i bilen. Men inget av detta gjordes, el ivartfall inte framkommer i sekvenserna, endast "skott" från rånarna kom i första skedet då polisen konfronterade dom, men inget därefter. Jag menar:har man tillräcklig kapacitet att besvara dödande skott - då använder man väl sitt vapen fullt ut såvida vapnet inte är fejk. För i alla andra sekvenser mellan polis och rånare ( som har skarpt vapen) så uppstår det ju ganska tuffa skottväxlingar, i detta fallet fattas det faktiskt.

Om man kikar på en replica gämfört med en riktig så finns det vissa detaljer som skiljer. Tycker mig se iaf en eller kanske 2 av dessa detaljer från bilderna på AK:n.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
Jävla nötter!! Om jag hade varit polis, inte faan hade jag då väntat på att rånarna skulle skjuta först! Hur fan tänker ni??! <rånare med Automatvapen i högsta hugg, skjuta eller skjutas era muppar

Men din dumma jävel det därför du är inte polis. Polisen ska inte skjuta på en gång. Polis riskerade andras liv när de började skjuta. Tänk om deras skott hade träffat bilar/folk som fanns bakom bilen. Tänk om rånarna började också skjuta tillbaka mot polisen med deras Ak 47 , vad skulle hända då ? Polisen i Sverige suger de vill ha bara action. Om jag har fel jag kan tänka minst 10 videoklipp hur grisarna riskerar folks liv med att använda vapen.
Citera
2013-01-05, 18:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Finns bild pa ett vapen pa facebooksidan. Det som anvandes?

Det ser onekligen fake ut.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532042_107193492783500_1141359601_n.jpg
Citera
2013-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Så han lyfte vapnet, satte fingret på avstryckaren, vänd mot bilen, på väg in mot den och blev skjuten i huvudet?

Han lyfte vapnet och samtidigt som polisen sköt vände han sig och var på väg in i bilen som jag ser det. Det är möjligt att jag sett fel men jag uppfattar händelseförloppet som sådant. Har kanske inte sett efter nog många gånger för att fatta rätt. Han faller ju sen ur bilen. Minns inte om man ser hur han faller ur bilen. Backade han in i bilen med vapnet riktat utåt och faller han sen ut med ansiktet först? Nån som har tittat mer noga?
Citera
Medlem
BigKermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Men din dumma jävel det därför du är inte polis. Polisen ska inte skjuta på en gång. Polis riskerade andras liv när de började skjuta. Tänk om deras skott hade träffat bilar/folk som fanns bakom bilen. Tänk om rånarna började också skjuta tillbaka mot polisen med deras Ak 47 , vad skulle hända då ? Polisen i Sverige suger de vill ha bara action. Om jag har fel jag kan tänka minst 10 videoklipp hur grisarna riskerar folks liv med att använda vapen.

Din dumma jävel, klart som fan folks liv riskeras när det ränner runt kriminella från mellanöstern med AK47r.

Inte "ainas" fel smuts.
Citera
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det ser onekligen fake ut.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532042_107193492783500_1141359601_n.jpg

Fake.

http://alritmodetuscaderas.blogspot.se/2009/07/de-narcos-cuernos-de-chivo-y-un-medico.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Precis, det är därför de låter honom hänga halvvägs ut ur bilen och låter honom dras ut genom friktion med marken och bildäcken. Deras medbrottslings välbefinnande låg inte på lika hög prioritering som deras ovilja att åka fast, "vänskap".

Blir väldigt intressant att se om polisens kula faktiskt var så illa som den sägs. In i pannan men stannade vid örat och sen finns både ingångs och utgångshål i nacken? Jaja vad det snackas utan fakta.

Vad vi däremot ser på filmerna är att hans kumpaner kör över honom utan att reagera i flykten.

Vad är det för grisar som bara kör över och lämnar sin skadade vän på platsen?

Verkar ju inte vara så att de har angivit sig själva heller. De borde ju varit rätt så säkra på att de skulle gripas eller har idiotin verkligen nått sådana höjder?
Citera
2013-01-05, 18:53
Medlem
Det enda sättet att se till att ingenting händer vid sådana här rån är att polisen går ut med en policy att de aldrig kommer ingripa överhuvudtaget mot situationer där folk är beväpnade. Denna policy faller ju lite på sin egen orimlighet eller hur?

Detta är en fruktansvärt farlig händelse för tredje man. Det är otroligt farligt när polisen skjuter mot rånarna i centrum. Det jag inte riktigt förstår är folk som klagar på polisen. Att polisen öppnar eld i centrum är en konsekvens av att ett gäng rånare tar sig friheten att stega in med automatvapen och tilltvinga sig det som tillhör någon annan. Det är rånarna som skapar en situation där polisen tvingas att agera.

Actions have reactions.
Citera
2013-01-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki

Polisen ska skydda allmänheten, krävs det en kula i pannan på en hotfull idiot med automatvapen så är det helt rätt!
Citera
2013-01-05, 18:54
Medlem
Så rånarna kommer åka dit för dessa punkter

x Grovt Rån
x Grovt vapen brott
x Grov vårdslöshet i trafiken
x Grov olovlig körning
x Grov skadegörelse
x Skottlosning mot polis

+ 3-4 punkter till

Om pojkarna hade varit smarta i hjärnan så brukar man ta gisslan vid sånna här rån för hadde man tagit gisslan oså så hade det knappast gett mer år i fängelse än vad redan punkterna dom gjort sig skyldig till

Har ett ord att säga

AMATÖRER dom förtjänar långt fängelse straff för deras klantighet
Citera
2013-01-05, 18:54
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Det funderade jag oxå på... Det verkar iallafall vara samma modell,.

Nej, det är fake.

Användes i en bloggpost här redan år 2009:

http://alritmodetuscaderas.blogspot.se/2009/07/de-narcos-cuernos-de-chivo-y-un-medico.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in