2013-01-05, 05:00
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Borde inte aftonbladet göra en snyft artikel om hur synd det är om det, brukar väl vara rätt standard när det gäller invandrare.
Det kommer snart ska du se, hur var det nu?
"Alla ska med" gäller det även dom med vapen ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Borde inte aftonbladet göra en snyft artikel om hur synd det är om det, brukar väl vara rätt standard när det gäller invandrare.

Vänta en eller två dagar så ska du se.
Citera
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Jag är väldigt osäker huruvida polisen kände till detta på förhand eller inte.
De var på plats väldigt snabbt och dessutom civilklädda. Så typen av poliser och hur snabbt de var där talar väl för att det skulle vara en planerad insats.
Att polishuset ligger 250 meter från brottsplatsen betyder inget? Att poliser äter lunch i centrum förklarar inte deras närvaro?
Citera
2013-01-05, 05:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonytord01
läs mina inlägg och förstå att snuten visste i förväg att ett rån skulle ske.
Konstigt att man imte heller ser att snuten kör efter med en vanlig polisbil.
Men dom tog väl en kopp kaffe medans utvalda snutar fick ta över.
Dom lät dom köra iväg pga att dom vet vilka det ändå var. dom plockade in dom samma dag. hm. läs mina tidigare inlägg om detta fall.

Instämmer till fullo - är för många tillfälligheter inblandade för att det ska vara en slump.

Civilpolis råkar vara där, dessutom rååkar de vara utklädda till byggjobbare(i normalfallet kan jag spotta en civilare i en folksamling 99 gånger av 100) och dessutom råååkar de vara djävligt samspelta och duktiga på skytte vilket tyder starkt på NIS eller NOVA.
Citera
2013-01-05, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Det ligger FORTFARANDE ett polishus cirka en halv minut från rånplatsen, så deras snabba ankomst är inte speciellt märkvärdig.

Återigen så är det ju Kapten Carl Hamilto ggr två vi ser i filmerna, menar du att det sitter rader av Carl Hamilton i våra polishus och dricker kaffe helt random, redoatt rycka ut omedelbart?

Som sagt, en snöbolls chans i helvetet.
Citera
2013-01-05, 05:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Att polishuset ligger 250 meter från brottsplatsen betyder inget? Att poliser äter lunch i centrum förklarar inte deras närvaro?

Förklarar inte den seriösa byggjobbar-utstyrseln med ID06-bricka och allt...
Citera
2013-01-05, 05:03
Medlem
Vasterass avatar
Ser ut som att "AK-47:an" på marken är en replika tycker jag.

- Pipan ser krokig ut.
- Magasinet ser vridet/skevt ut.
- Dålig precision i detaljer.
- Vissa detaljer ser ut att vara gjutna.
- Allmänt oseriöst intryck.

Dock så finns det väldigt mycket fungerande kopior på detta vapen så man kan inte vara helt säker.

Hur som hest riktades något mot polisen som avsågs att, samt ska uppfattas som ett skarpladdat vapen och då är det läge att agera skarpt.

Dessutom billigt och effektivt för samhället att skippa daltandet med grovt kriminella och samtidigt avskräcka mot brott på allvar.
Citera
2013-01-05, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
Återigen så är det ju Kapten Carl Hamilto ggr två vi ser i filmerna, menar du att det sitter rader av Carl Hamilton i våra polishus och dricker kaffe helt random, redoatt rycka ut omedelbart?

Som sagt, en snöbolls chans i helvetet.
Uppenbarligen så gör det det. Fast en konspiration om att polisen kände till rånet i förväg låter väl förmodligen mer troligt i dina öron. Får polisen larm om ett väpnat rån alldeles i närheten så kan du ge dig fan på att de släpper kaffet och åker till platsen.
Citera
2013-01-05, 05:06
Medlem
Apdanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jäkligt märkligt tillvägagångssätt att råna denna affär som ligger mitt i centrum (vad jag kan förstå) mitt på ljusa dagen.

Vafan höll dom på med egentligen?

Fattar det inte heller. Finns ju ett antal guldaffärer inom några hundra meter som verkar ha mycket mer att råna. Kan vara så att de tänkte ta guldfynd mittemot också, men blev avbrutna av polisen. Tror dock att de visste eller hade hört något om att affären hade hade guld för deponering eller liknande.

Gågatan är väldigt trång och går ju förbi polishuset och överhuvud taget är det väldigt trångt i centrum och jag är förvånad att de alls kom undan, var nog bara pga att bilen blev sönderskjuten och de var tvungen att ta en ny. Sen att de inte väntade på att det skulle bli mörkt utan gjorde det mitt på dagen är konstigt. Måste vara större chans att komma undan i mörkret.

Att polisen var där är också lite märkligt, tror iofsg inte att de hade info om rånet eller att det var Nationella Insatsstyrkan. De skulle aldrig låta ett rån pågå med automatvapen på gågatan i centrum vid lunchtid. Är det inte så att de har skyldighet att förhindra brott om det har vetskap att det ska ske?
Citera
2013-01-05, 05:07
Medlem
Quiksilverrs avatar
Som visats på stillbilder i den sammanklippta film från liveleak så ser man tydligt hur flera stora svarta sport bags lyfts ut och in i bagageluckan på bilen, hur stor volym kan vara rimligt att få med sig ut av värdefulla saker ur en guldsmeds butik? känns nästan overkill?

antar att dom rekat stället noga innan ett sådant jobb och hur kom dom då fram till att dom behövde 3st big size bags för en sådan stöt?
Citera
2013-01-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Instämmer till fullo - är för många tillfälligheter inblandade för att det ska vara en slump.

Civilpolis råkar vara där, dessutom rååkar de vara utklädda till byggjobbare(i normalfallet kan jag spotta en civilare i en folksamling 99 gånger av 100) och dessutom råååkar de vara djävligt samspelta och duktiga på skytte vilket tyder starkt på NIS eller NOVA.

Jag är likadan. Lägg märke till killen i beige jackan på sluet när dom kör iväg.
Stor sannolikhet att han höll kontakt med dom, alltså rånarna. han reagerar inte
Jag kan se sånt också.
Jag Kanske varit i den branschen tidigare.
Citera
2013-01-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Fourier
En sak jag inte fattar kring den skjutne gm:s identitet: enligt Ratsit finns det två personer med hans namn (H.G) en är 29 år från Malmö, den andre 48 år från Huddinge. Enligt media ska den skjutne vara 26. Har han skyddad identitet eller? Han har ju tydligen Facebook och hans vänner har skrivit om honom på sina loggar. Men är det verkligen rätt person?

Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Enl hans fb så bor han inte i Sverige...
Han bor i Stockholm enligt hans facebook och det ligger i Sverige. Vill inte verka tjatig men kan det inte vara Huddingekillen på 48 bast som äger kontot. Eller malmökillen som just flyttat upp? Den här Serkan som skrivit ett dramainlägg på sin logg namnger ju inte killen ifråga. Problemet är ju att flera tidningar skriver att den skjutne faktiskt är 26 år och tidigare straffad. De verkar som att de har koll på den saken. Har fel kille hängts ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in