2013-01-05, 18:40
Medlem
Frihet2010s avatar
Någon som vet om H*san var "kapten" för något?

På en av hans vänners (n*bbe yun*dim) logg står det skrivet för 7 tim sen:

Du klarar detta kapten ! ♥

*=a
Citera
2013-01-05, 18:41
Bannlyst
Polisen har ringt till alla med samma efternamn som gärningsmannen. Jag kan hans efternamn om det är någon som undrar.
Citera
2013-01-05, 18:41
Medlem
Hoylers avatar
vissa verkar ju vara dumma i huvudet. de räcker med att rånaren riktar vapnet i riktning mot polisen i fråga för att verkanseld ska vara berättigat. Civila har ett eget ansvar att ta sig därifrån, lika mycket som de borde förstå att de finns bättre platser att vara på än ett väpnat rån.

Polisen först och främst.
Citera
2013-01-05, 18:42
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-City
Han hade dött annars din dumma idiot.

Precis, det är därför de låter honom hänga halvvägs ut ur bilen och låter honom dras ut genom friktion med marken och bildäcken. Deras medbrottslings välbefinnande låg inte på lika hög prioritering som deras ovilja att åka fast, "vänskap".
Citera
2013-01-05, 18:42
Medlem
Det verkar som om en hel del inte förstår att det här var verkligheten, inte ett TV-spel. Jag har blivit hotad med en AK i annat land, då är man liten. Att svamla om att hålla in skott, när man blir hotad med en AK, riktig eller inte, kan bara en idiot komma på. Hur kan man vara så jävla dum i huvudet att man överhuvudtaget funderar på om vapen är på låtsas i skarpt läge? Återigen, det var inget TV-spel.
Citera
2013-01-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Någon som vet om H*san var "kapten" för något?

På en av hans vänners (n*bbe yun*dim) logg står det skrivet för 7 tim sen:

Du klarar detta kapten ! ♥

*=a

Kanske refererar till detta
http://www.facebook.com/Guerilleros.Brotherhood

Finns på hans vänlista på facebook

Nån som vet vad det är för gäng? Deras samling av MCn verkar inte imponera iallfall
Citera
2013-01-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Precis, det är därför de låter honom hänga halvvägs ut ur bilen och låter honom dras ut genom friktion med marken och bildäcken. Deras medbrottslings välbefinnande låg inte på lika hög prioritering som deras ovilja att åka fast, "vänskap".

Vänskap i sådana krestsar är nog på mycket hårda villkor. Bara att läsa på FB om golande hit och dit.
Citera
2013-01-05, 18:44
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Frågan är vad det får för konsekvenser om det visar sig att det inte enbart var ett gäng fristående brottslingar. Hela historien är sjukt märklig med tanke på måltavlan och den hårdbevakade gangsterstaden. Hur tänkte de?
Men det lär väl uppdagas med tiden.

Också faktumet att det råkade finnas ett gäng elitpoliser på plats..
Citera
2013-01-05, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Och därför ska de låta rånare skjuta människor omkring sig? Du förstår inte att det var det han förhindrade, ingen vet om rånaren käkat rohypnol och var allmänt tokig och lyfter han vapnet och sätter fingret på avtryckaren så måste man oskadliggöras. Att det tog illa i huvudet beror nog mest på att rånaren rörde på sig och var på väg in i bilen. Min bedömning i alla fall.

Så han lyfte vapnet, satte fingret på avstryckaren, vänd mot bilen, på väg in mot den och blev skjuten i huvudet?
Citera
2013-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios

Man undrar vart de 40 som väntar på Karolinska ska ta vägen, blir väl marsch emot polisstation medan de boord
Citera
2013-01-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
är det fastslagit från FB att AK47 är fejk ? Jag bara tänker mig in i situationen - att om jag kallt skulle delta i ett rån med tungt vapen som AK47 för att INTE åka fast - och blir beskjuten - så hade jag inte tvekat att besvara elden ganska kraftfullt, dels för att poliserna inte var tillräckligt skyddade,dels för att "mota bort" dem från skotthåll i samband då mina kumpaner kasta in väskorna i bilen. Men inget av detta gjordes, el ivartfall inte framkommer i sekvenserna, endast "skott" från rånarna kom i första skedet då polisen konfronterade dom, men inget därefter. Jag menar:har man tillräcklig kapacitet att besvara dödande skott - då använder man väl sitt vapen fullt ut såvida vapnet inte är fejk. För i alla andra sekvenser mellan polis och rånare ( som har skarpt vapen) så uppstår det ju ganska tuffa skottväxlingar, i detta fallet fattas det faktiskt.

Kan ha att göra med att killen som höll i vapnet fick en kula i pannan...
Citera
2013-01-05, 18:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Tycker synd om polisen som träffade idioten i huvudet bara. Hoppas du kan sova gott, det är inte ditt fel att några snubbar med automatvapen tror sig kunna göra vad fan de vill. Skänker inte en tanke åt den träffade, har du ett automatvapen bland folk förtjänar du ett sskott i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in