Citat:
Så är det. Eller som Expo skulle ha skrivit: 100% av styrelseledamöterna i SvP är män och 0% är kvinnor. Det är väl också rätt naturligt då männen är kraftigt överrepresenterade i rörelsen och i regel har varit med betydligt längre. De mest lämpade ska leda helt enkelt, och om någon kvinna ska ta sig in i partistyrelsen så får det naturligtvis ske på egna meriter och för att hon är bäst lämpad för uppgiften.
Håller med angående kvotering, men en (eller gärna flera) kvinnor attraherar i sin tur ännu fler kvinnor. O visst är det väl ändå så att det ska vara ett parti för hela folket.
Jag tror faktiskt att du i grund och botten håller med mig. Jag hoppas att SVP kommer att ta tillvara på sina kompetenta kvinnor och ge dem förtroendeuppdrag innan de tröttnar.
Citat:
Dan Eriksson verkar kunnig och kompetent, Stefan Jacobsson verkar lite tam och intetsägande. Men båda passar säker i styrelsen för ett parti med ambitionen att växa. Övriga lirare (oavsett om de grundat partiet eller ej) bör kliva åt sidan för partiets och Sveriges bästa. Aldrig att 1% av Sveriges befolkning kommer att rösta på ett parti med företrädare med ett förflutet i ett nazistparti.
Det låter bra. Det är viktigt att man kommunicerar ut till folk vilka som har ambitionen att företräda dem.
Citat:
För "naziststämpeln" menar du? Jag håller inte med. Så länge SvP förespråkar ett vitt och svenskt Sverige så kommer man ändå att stämplas som dödsnazister av etablissemanget, det är helt oundvikligt. Dessutom ifrågasätter jag rimligheten i att ta bort kompetenta, drivande och duktiga personer för att de var med i NSF.
.
.
Här handlar det inte om "naziststämpeln" utan om faktiska nazister. Folk är inte dumma i huvudet utan förstår skillnaden. Se bara på SD, vad har inte media kallat dem? folk ser igenom deras lögner, men då är det samtidigt viktigt att det är just lögner.