Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-20, 21:08
  #10549
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Får man vara lite nyfiken och fråga hur det kommer sig att Rebecka W sökte sig till rörelsen? Det är inte många så unga tjejer som är med i ett så kontroversiellt parti som SvP, och hon har har väl dessutom varit med i några år?
Fråga får du göra, men det är naturligtvis hon själv som väljer om hon vill svara eller inte
Citera
2013-08-20, 22:13
  #10550
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Kompetenta kvinnor kommer, med sin kompetens, dit de vill och förtjänar att vara. En stark kvinnlig gemenskap kan attrahera ja, men ett parti som inte viker sig för vad som är populärt och sneglar på vad andra gör, utan är sunda och starka i sig, attraherar mer.
Fast det stämmer ju tyvärr uppenbarligen inte med verkligheten. Kvinnor, även "kompetenta" sådana, attraheras (tyvärr!) av partier och rörelser som är hyllade och omtyckta av allmänheten och de mäktiga medierna. Annars skulle ju knappast partier som Socialdemokraterna och/eller Moderaterna vara Sveriges två största partier.
Citera
2013-08-21, 10:04
  #10551
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Får man vara lite nyfiken och fråga hur det kommer sig att Rebecka W sökte sig till rörelsen? Det är inte många så unga tjejer som är med i ett så kontroversiellt parti som SvP, och hon har har väl dessutom varit med i några år?

Klart du får vara nyfiken och ställa den frågan. Det är ett ganska enkelt svar jag kommer att ge dig men hoppas att du nöjer dig med det.

Som nationalist kände jag att jag ville vara med och engagera mig för Sverige och vårt folk, jag ville inte bara sitta och se på. Jag har varit engagerad i SvP sedan det bildades, och det var först efter det som jag även började att engagera mig mer och bli aktiv.
Jag fick kontakt med "rörelsen" på egen hand, så det var inte för att jag "dejtade" någon kille eller för att jag var en "groupie" till något annat parti eller organisation.

Hoppas att du är nöjd med ditt svar, skulle du undra över nått mer så får du bara fråga

/ Rebecka Wilfridsdotter
__________________
Senast redigerad av R.S.90 2013-08-21 kl. 10:48.
Citera
2013-08-21, 12:17
  #10552
Medlem
Onkel Kostias avatar
Finns något sätt att uppmärksamma fler svenskar på invandrarnas demografiska krigsföring?

Den som vill tro att invandrarna inte utövar demografiskt krig, får lugnande besked från regeringen, och regeringslojala medier. Enligt dessa behöver vi inte oroa oss för att invandrare kommer hit och föder massor med barn.

Trots dessa lugnande besked, så får vi höra om hur "nyanlända flyktingar" ofta är trångbodda, just på grund av deras absurda mängder barn.
Trångboddheten ges även som förklaring till varför invandrarna ägnar sig åt bus:
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsvenskan intervjuar Haydar Awadi
– Vi som bor här är utländska familjer som har många barn – förstår du? De minsta familjerna är på fem-sex personer och vi bor alla i tvåor och treor. En femtonåring orkar inte sitta hemma i en trång lägenhet med farmor och småsyskon.

Trots att familjerna har skaffat fler barn än dom har plats för, så läggs ansvaret för situationen intet på föräldrarna, utan på myndigheterna:
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsvenskan intervjuar Haydar Awadi
– Problemet är inte killarna, eller deras föräldrar, eller Marwa livs, fast man klagar på att de hänger här. Det som händer nu är stadens fel, säger han.

Kan svensken förmås att våga begrunda, och ifrågasätta, dessa dubbla budskap? Jag ser ingen annan än Svenskarnas parti som skulle kunna uppmärksamma detta problem. Sverigedemokraterna har klargjort att dom inte vill ifrågasätta invandrarnas höga reproduktionstakt. Vågar Svenskarnas parti säga det som Sverigedemokraterna inte vågar säga?
Citera
2013-08-21, 14:24
  #10553
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Fast det stämmer ju tyvärr uppenbarligen inte med verkligheten. Kvinnor, även "kompetenta" sådana, attraheras (tyvärr!) av partier och rörelser som är hyllade och omtyckta av allmänheten och de mäktiga medierna. Annars skulle ju knappast partier som Socialdemokraterna och/eller Moderaterna vara Sveriges två största partier.

Du la kompetent inom citationstecken, tar det som att du inte anser dem kompetenta, kanske rentav inte friska? Varför skulle man då sakna dem? Eller för den delen, spela på deras regler, gjorda i en värld utan verklighetsförankring, för att attrahera dem? Nej, man ska vara ett sunt alternativ, ärlig utan kompromisser så att man får folk att ifrågasätta, tänka till och vakna upp. Såklart det är synd att 'rörelsen' kanske inte attraherar den stora majoriteten av kvinnor. Men då kan en synligt stark kvinnlig gemenskap attrahera, lösningen är därmed inte att kvotera in eller sätta dem på piedestal för beundran för att bevisa att man sannerligen inte hatar kvinnor. Det blir absurt då, och kommer troligen bara attrahera tjejer som söker efter uppmärksamhet. Man ska inte påtvinga fram någonting, blir oftast fel då.
Citera
2013-08-21, 19:09
  #10554
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Kul att det inte är i Stockholm för en gångs skull.
Vem vet det kanske är ännu en fint av SVP som när man sa att förra årets
Vision Europa skulle äga rum i Södertälje och det i själva verket ägde rum i
Stockholm? Så min gissning är att man säger Västra Götaland och håller konferensen
i ...Stockholm.
Citera
2013-08-22, 00:40
  #10555
Medlem
Orkar inte med Disqus så jag skriver här.

Vad är sociala konstruktioner egentligen? var en mycket bra artikel för internetkrigande som tar upp centrala argument och innehåller en källredovisningar. Nytt sånt material har saknats från SvPs sida ett tag och det är bra att denna artikel producerades.
Citera
2013-08-22, 10:03
  #10556
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vem vet det kanske är ännu en fint av SVP som när man sa att förra årets
Vision Europa skulle äga rum i Södertälje och det i själva verket ägde rum i
Stockholm? Så min gissning är att man säger Västra Götaland och håller konferensen
i ...Stockholm.
Fan vad jävligt om de gör så. Men Västra Götaland är ju stort så kan ja vara lite varstans. Skulle inte förvåna mig om det är i en liten skithåla mitt ute i ingenstans.
Citera
2013-08-22, 13:12
  #10557
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Du tänker lite väl kortsiktigt tycker jag. När helvetet brakar loss på riktigt och det inte går att komma med floskler om "utanförskap" och "rasism" från någon sida i åttaklövern så måste svensken se sanningen i vitögat och stå upp för sig och sina barns framtid. Om man får titeln "spädbarnsätande dödsnazzizzizzt" på köpet med det så må det så vara. Titta bara på greklands gyllene gryning. Grekland är totalt kört i botten och folket kan inte längre rösta på populistiska motsvarigheter till svenska SocialMode(k)raterna eller halvmesyrpartier som vårt SD. När alla känner någon som är "nazist" för sin egen överlevnads skull så blir det socialt accepterat.

Jag har dålig koll på Grekland men vad har Gyllene Gryning åstadkommit med sina 20%? Det är väl ingenting parlamentariskt. Det måste bli ännu sämre i Grekland om de ska växa mer. Att det blir i Sverige som i Grekland är inte troligt, inbördeskriget hinner starta innan dess. Därför borde man inte stirra sig blind på vad som händer i Grekland utan hitta en egen svensk väg till framgång.

Precis som svenskar flyttar ifrån områden när man inte känner sig trygg så får man bosättare att flytta när de inte heller känner sig trygga. Man får ta en ort i taget, en kommun i taget tills allt är nedtryckt i Malmöregionen.
Citera
2013-08-22, 15:18
  #10558
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Fan vad jävligt om de gör så. Men Västra Götaland är ju stort så kan ja vara lite varstans. Skulle inte förvåna mig om det är i en liten skithåla mitt ute i ingenstans.
Min gissning är Göteborg...det är det mest sannolika valet...
Citera
2013-08-22, 16:57
  #10559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Jag har dålig koll på Grekland men vad har Gyllene Gryning åstadkommit med sina 20%? Det är väl ingenting parlamentariskt. Det måste bli ännu sämre i Grekland om de ska växa mer. Att det blir i Sverige som i Grekland är inte troligt, inbördeskriget hinner starta innan dess. Därför borde man inte stirra sig blind på vad som händer i Grekland utan hitta en egen svensk väg till framgång.

Precis som svenskar flyttar ifrån områden när man inte känner sig trygg så får man bosättare att flytta när de inte heller känner sig trygga. Man får ta en ort i taget, en kommun i taget tills allt är nedtryckt i Malmöregionen.
Det viktiga, som jag ser det, med den parlamentariska kampen är inte att ta makten genom riksdagsval, utan att använda riksdagen som megafon i det svenska uppvaknandets tjänst. Att få folk att bli etnocentriska, att få folk att inse den ekonomiska sanningen. Att sedan diverse rasblandande miljöpartister och judekramande folk(utbytes)partister inte vaknar upp i alla fall, eller att invällare blir så pass många att de kan blockera parlamentarisk majoritet för SvP innebär inte att den parlamentariska kampen varit förgäves.
Citera
2013-08-22, 17:01
  #10560
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Tapetseringen med klibbbar i Stockholms innerstad är påbörjad men jag har ett klagomål att dom borde varit 2-delade då det är ett himla jobb att få bort baksidan!

Men ett stort plus skall SvP också få för QR-koden som folk kan fota av som leder till ekonomisidan.

YEAH ME!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in