Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-03-21, 06:39
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Onödigt belastade personer är aldrig bra förebild för någon, men saken är ju, folk Bryr sig inte! I alla fall inte någon större grad, särskilt när det gäller en redan "hednisk politik" enligt systemet, såsom nationalism.

Folk vill hellre ha litet handling och mod än att samma gamla psykopatklubb som orsakat problemen med att sitta på arslet. Hur gick det för "järnrörs"-SD, dem ökade också, folk insåg löjligheten i att ensidigt peka till det och rentvå andra partier och litet mod att säga ifrån när de trots allt blivit trakasserade av en kriminell icke-Vit.

Som sagt, lösningar är viktigare än individerna för massorna. När de väl får släktingar, barn och sig själva misshandlade, rånade, våldtagna och mördade, kommer dem fundera om SvP har bättre svar än FP? Dem kommer vilja ha handling och förändring, vilket åttaklövern (SD inkluderat) visar allt mer att dem inte kommer kunna ge.

Även om kriminalitet och huligans beteende inte ska uppmuntras, och i varje fall inte offentligt visas upp är det fel fokus. Fienden är dubbelt så korrupta med grumliga figurer som hatar och hotar, rikta udden ditåt. När organisationer växer och med det meriterat folk, finns det mer utrymme att filtrera.

Tack för era svar. Min uppfattning av NU-läget är att Svp:s politik ligger mig varmast om hjärtat men skulle det vara val om typ en vecka skulle jag nog (stöd)rösta på SD i riksdagvalet och Svp i kommunvalet i landstinget har jag röstat på typ väldigt många partier genom årens lopp så det ligger fortfarande öppet.
Citera
2013-03-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adored
The Order försökte väl utnyttja något missnöje hos bönderna i nordvästra USA under 1980-talet. Det fanns mer tanke än att bara åka runt och råna banker. Det finns för övrigt ett stycke i Mein Kampf där Hitler går igenom synen på legal och illegal kamp och kommer fram till att inget är otänkbart för överlevnad. Efter Ölkällarkuppen valde man dock själva att försöka vinna genom val.

Precis, det är alltid bara en fråga om taktiska och politiska avväganden och en fråga om huruvida det gynnar kampen eller inte. Om man ser på IRA, ETA och liknande organisationer så har ju de nästan inte lyckats med någonting, trots många anhängare, decennier av våld, kriminalitet och terrorism, och trots en hög nivå av organisarat politiskt våld. Samtidigt så måste man våga för att vinna och man måste ibland kämpa mot till synes omöjliga odds. Om man alltid och enbart ska hålla sig inom lagens ramar så är det ju kört innan man ens har börjat eftersom den fientliga makten ofta förbjuder opposition och "fel" åsikter. Om vänsteroppositionen i Nicaragua inte hade brutit mot lagen och inlett väpnad kamp mot Somozas regim så hade de heller aldrig lyckats ta över landet. I El Salvador försökte FMLN göra samma sak men där lyckades de inte nå hela vägen fram.
Citera
2013-03-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Det är lätt att vara efterklok och det är svårt att i efterhand förstå exakt hur någon egentligen tänkte. Men nog var situationen desperat på sitt sätt i USA på den tiden och förmodligen kände The Order-medlemmarna att tiden var på väg att rinna ut och att något måste göras. Att tiden arbetar emot "vita nationalister" stämmer ju också och inga andra taktiker verkar heller ha rönt några större framgångar i USA sedan dess. The Order hade väl också en rätt så väl utarbetad plan där man tänkte bygga upp en "krigskassa" samt pumpa in pengar i lagliga nationalistorganisationer i USA (har jag för mig) och gruppen kom väl också över rätt så mycket pengar på rätt så kort tid(?). Rent matematiskt kanske man kan komma fram till att någon annan taktik hade större chans till framgång, men rent moraliskt är det uppfriskande att se människor som går "all in". Speciellt är det ju inspirerande att veta att vissa ändå varit beredda att offra sina liv för vårt folks överlevnad när de flesta andra är beredda att offra så väldigt lite för detta. Men det är klart att vi själva ska sträva efter att välja den väg som säkrast leder till seger och undvika sådana som gör oss alla till martyrer.

Ja, på 1980-talet var USA fortfarande till stor del ett väldigt vitt samhälle. De svarta fanns ju på vissa ställen såklart men som helhet så var USA väldigt mycket vitare då än idag. Trots att Hollywood ända sedan starten har ägts och styrts av judar och trots att de sedan långt innan 1980-talet inkluderat mycket kulturmarxistisk propaganda för mångkultur, rasblandning och "jämlikhet" i sina filmer så ser man ändå i spelfilmer från den tiden att USA var mycket vitare. I dokumentära filmer och bilder från perioden så är detta ännu mer uppenbart. Det var inte bara en betydligt större andel vita människor i landet utan folk var också mer socialt, kulturellt, moraliskt och mentalt "vita".

Likadant var det i Sverige under samma period, även om Sverige var ännu mycket vitare då. I Sverige fanns dock inget explicit rasmedvetande att tala om (även om det också i vissa avseenden var större, mer naturligt och spontant då) eftersom svenskar är som en naiv fårskock eller hober som har levt isolerade i Fylke i många generationer.

Citat:
Ursprungligen postat av elmanoo
Jo, in hindsight iaf... Men utan att vara särskilt insatt i perioden så föregicks väl deras initiativ av ett sent 70-tal och tidigt 80-tal där de rasliga resentimenten verkligen legat och pyrt. Tidsandan var en helt annan, och går inte alls att jämföra med dagens apatiska och fullständig hjärntvättade amerikanska klimat. Den s.k "medborgarrättsrörelsens" tvångsassimilering och härjningar var fortfarande färskt i minnet hos en generation vita män som hade motsatt sig den och minns det Amerika som en gång hade varit, och även om man uppenbart måste säga att The Order i slutändan misslyckades, så vet man inte om de potentiellt kunnat blivit gnistan som föranlett någonting mycket, mycket större.

Tycker i vilket fall att Jacobsson närmar sig frågan med en sund och vettig inställning, och att det inte finns någonting alls öht att anmärka på.

Så är det, eller var det. Tidsandan var väldigt annorlunda då och en äldre vit generation som inte hade indoktrinerats sedan födseln med kulturmarxistisk och anti-vit propaganda hade fortfarande ett betydande inflytande i samhället. Någon eller några generationer senare så är hjärntvätten nästan fullbordad.

Kommunisterna i Östeuropa arbetade mycket med omskolning och hjärntvätt av barn och ungdomar i syfte att förändra befolkningens attityder och det var anti-kommunistiska motståndsmän i Östeuropa medvetna om. De visste att de under åren efter andra världskriget inte hade så många år på sig att försöka vända situationen. De visste att allt kanske skulle vara förlorat om kommunisterna fick en generation på sig att hjärntvätta barn och ungdomar. Det var därför många tog till vapen och offrade sina liv i kampen mot bolsjevikockupationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Terrororganisation är en subjektiv syn, jag ser dom som frihetskämpar. I framtiden kanske svp klassas som terrorparti eller liknande, inte gör det dom till sämre personer. Sen så ser jag inget fel på deras metoder, tycker dom var jävligt bra faktiskt. Dom rånade porrbutiker, alltså butiker som sprider massa skit(brukar aldrig vara endast filmer med samlag mellan kvinna och man) och förespråkar moralförfall, sen så rånade dom banker. Behöver jag säga mer? Finns inget värre än banker. Samt mördade dom en judisk "journalist" som mest troligt inte var en journalist utan en judiskjävel som endast spred sin judiska propaganda, likt många judar i svensk kvällspress och många av dessa as i Sverige förtjänar dödsstraff. Så han fick nog vad han förtjänade.

Det var och är naturligtvis juridiskt fel i alla moderna västerländska samhällen och det är ofta även taktiskt/politiskt fel. Ur en moralisk synvinkel finns det dock inte mycket att anmärka på en skara vita män som riskerar allt i kampen för den vita rasens överlevnad och som en del av kampen rånar judiska banker, rånar judiska porrbutiker och tystar judar som sprider anti-vit hatpropaganda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Berg

Citat:
David Lane was a former klansman who later joined the Neo-Nazi Christian Identity group Aryan Nation. He steadfastly denied any involvement in Berg's murder, but neither did he regret that Berg was dead. In an interview presented as part of the History Channel documentary, Nazi America: A Secret History, Lane admitted to calling the show and goading Berg into an exchange and stated: "The only thing I have to say about Alan Berg is, regardless of who did it, he has not mouthed his hate-whitey propaganda from his 50,000-watt zionist pulpit for quite a few years".
Senast redigerad av Varnagel 2013-03-21 kl. 10:28.
Citera
2013-03-21, 14:52
Medlem
kempinhoffs avatar
Hur många medlemmar har SvP och vart är de som mest centrerade? Hur tänker SvP kring kyrkovalet och EU-valet?
Citera
2013-03-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuda
Tack för era svar. Min uppfattning av NU-läget är att Svp:s politik ligger mig varmast om hjärtat men skulle det vara val om typ en vecka skulle jag nog (stöd)rösta på SD i riksdagvalet och Svp i kommunvalet i landstinget har jag röstat på typ väldigt många partier genom årens lopp så det ligger fortfarande öppet.

Visste inte att jag svarade dig, men visst, inga problem.

SvP röst har ju mest genomslag i kommunalpolitiken, men en riksdagsröst är nog mer värd för dem med tanke på alla svenskfientliga och antivita röster ur PK-massorna SD kommer suga till sig. Varje röst för verklig omtanke av Vita folkgrupper blir därför allt viktigare.

Annars kan jag rekommendera en prenumeration på SvP:s nätmedia https://www.realisten.se/

Dem satsar på presstöd, vilket kan hjälpa deras organisation en hel del om det lyckas.
Citera
2013-03-22, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
Hur många medlemmar har SvP och vart är de som mest centrerade? Hur tänker SvP kring kyrkovalet och EU-valet?
Kyrkovalet lär man åtminstone inte ställa upp i, men jag kan inte svära på det. Men det känns ju som något av ett resursslöseri i dagsläget. Visst kan man ställa upp med flera kandidater samma gånger, men ändå. Jag har iaf inte hört något om det.
Citera
2013-03-22, 00:18
Medlem
thelindgrennheros avatar
Jag förstår inte hur folk fortfarande kan ställa SvP mot SD i frågan om det kommande riksdagsvalet. Lever vi på samma kontinent eller?

Varje vecka dyker det upp fler bevis på hur korrumperade SD är, ett slaskparti fyllt endast med karriärister som stegvis kommer längre ifrån det sunda och förnuftiga och sjunker djupare ner i parlamentarismens gyttjepöl.
Kolla bara på alla de senaste uttalande från partistyrelsen, de uteslutningsärenden som rörs konstant. Hur kan man fortfarande tro att det är ett parti värt mer än den övriga judeklövern? Ofta får jag höra folk som med oförklarlig retorik säger " Jag tycker egentligen SVP är bättre (Fast jag e absolut inte nazzzziiisssssstttttt !!!) fast dem kommer ju inte få så många röster så jag taktikröstar på SD istället.."

Spelar ingen roll om SD får 100% röster vid nästa val. De är ett förkastligt parti som skall brinna tsm med de övriga landsförrädarna.
Citera
2013-03-22, 00:20
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kyrkovalet lär man åtminstone inte ställa upp i, men jag kan inte svära på det. Men det känns ju som något av ett resursslöseri i dagsläget. Visst kan man ställa upp med flera kandidater samma gånger, men ändå. Jag har iaf inte hört något om det.

Jag har för mig att ni hade en och annan kristen fundamentalist i partiet, men det kan jag även ha drömt.
Citera
2013-03-22, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jag har för mig att ni hade en och annan kristen fundamentalist i partiet, men det kan jag även ha drömt.
Det finns naturligtvis även kristna i partiet. Jonas är ju ganska öppen med sin tro exempelvis. Sedan finns det väl ett par till. Men det förändrar ju ingenting att kyrkovalet är det absolut minst intressanta valet. Åtminstone i mina ögon. Men visst kan kanske enskilda kandidater komma att ställa upp även där, det är ju möjligt.
Citera
2013-03-22, 00:29
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns naturligtvis även kristna i partiet. Jonas är ju ganska öppen med sin tro exempelvis. Sedan finns det väl ett par till. Men det förändrar ju ingenting att kyrkovalet är det absolut minst intressanta valet. Åtminstone i mina ögon. Men visst kan kanske enskilda kandidater komma att ställa upp även där, det är ju möjligt.

Hade ju inte varit helt fel med ett mandat ändå, tanken är ganska roande att ha SvP i kyrkan av någon anledning. Det är ju inte direkt så att ni har så mycket inflytande eller andra viktiga poster att fylla upp, men jag vet förstås inte vad dessa personer fyller för andra viktiga roller inom partiet.
Citera
2013-03-22, 01:34
Medlem
RelicDeluxes avatar
Hur kommenterar ni Micke Skillts dom för våldsamt upplopp som kom nu i dagarna. Han omger sig led minst sagt tvivelaktiga karaktärer den karln. Fast o andra sidan, once you go SMR....
Citera
2013-03-22, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Hur kommenterar ni Micke Skillts dom för våldsamt upplopp som kom nu i dagarna. Han omger sig led minst sagt tvivelaktiga karaktärer den karln. Fast o andra sidan, once you go SMR....
Som jag förstår det försökte Skillt hjälpa en person som två (civilklädda) poliser höll på att slå med batonger, utan att veta att dessa var just poliser. Om det är korrekt så tycker jag personligen naturligtvis att domen är hellöjlig och att han borde frias. I övrigt är det ingen här på Flashback som sitter och ger "kommentarer" om dylikt, det är upp till partistyrelsen att göra om de skulle känna för det.

Av det lilla jag har läst i tidningar och hört om från olika personer så är åtminstone min personliga uppfattning att Skillt inte har gjort något moraliskt fel, sannolikt heller inget juridiskt. Men det får väl hovrätten avgöra.

Sedan är det ju förstås ett redan välkänt problem att våra medlemmar döms på så mycket lättare och luddigare grunder än vad en miljöpartist eller sosse skulle göra. Visst är det så, och det är ju ett problem i sig.
Senast redigerad av Straybullet 2013-03-22 kl. 02:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in