Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-03-20, 23:19
  #5809
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag är inte insatt i detta med fingrarna men det är riktigt att han omedelbart tog de presumtiva mördarnas parti (det handlar om fallet i Vallentuna där tre killar gav sig på en ensam svensk kille):


https://www.flashback.org/sp40127844

https://www.flashback.org/sp40127746

https://www.flashback.org/sp40127869

En rätt.. speciell inställning måste man medge.


Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Människor av den typen är bara skadliga att ha med i politiska sammanhang.


Sluta gnälla nu. Skillt skriver överhuvudtaget inte någonstans att han stödjer deras handling, utan bara att han tycker bra om personerna som utförde det. Leif GW Persson sa för något avsnitt sedan i Veckans Brott att "vissa mördare" han "träffat" är "rentav väldigt hyggliga människor" eller något i den stilen. Inte fan får det svenska folket - varav typ 90 % är kära i gubben - spel av det? Nej, det är fan bara nationalister som tror att jorden går under för sådana här saker.
Citera
2013-03-20, 23:22
  #5810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag stödjer inte andra med samma åsikter som jag oavsett vad de gör, nej. Är du någon slags relativist, eller?

De kanske hade en glöd men deras taktiska sinne och politiska förståelse måste ha varit nära noll. Att som 50 personer dra igång en terrororganisation och sedan börja utföra våldsdåd av olika slag känns inte direkt som sättet man når ut till folk och sprider en vision på.

Målet och syftet var alltså gott men metoderna var dåliga, eftersom de misslyckades? Om de hade lyckats hade det varit rätt av dem att göra som de gjorde. Det är så det brukar fungera. Det är egentligen samma sak med Hitler. Det är lätt att sitta i efterhand och "ta avstånd" från ditten och datten.

De som gjorde uppror mot England och satte igång det amerikanska frihetskriget var också kriminella och terrorister. Den avgörande skillnaden mellan dem och The Order är att de lyckades.
Citera
2013-03-20, 23:25
  #5811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kan du göra skillnad på att stödja någons metoder och dess mål? Inte? Kan du förstå att man nödvändigtvis inte tycker att allt de gjorde var så bra eller klokt men ändå inte vill att de ska ruttna i fängelset under sina 300-åriga politiska fängelsestraff och därför försöker underlätta det för dem så mycket som möjligt?

Lyssna på intervjun istället så får du ju anledningen förklarad för dig:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Ffeature%3Dplayer_detailpage%26amp%3Bv%3DUJseeCrvS SA%23t%3D3953s

Jag har lyssnat. Och jag tycker att den politiska kortsiktigheten och den brottslighet man ägnade åt sig säger väldigt mycket om medlemmarna oavsett deras glöd och passion. Det ligger faktiskt närmare till hands att tro att dessa personer på något sätt var personlighetsstörda. Jag hade inte stöttat dem personligen.

Det här är inget som skrämmer bort mig från SvP, för övrigt.
Citera
2013-03-20, 23:28
  #5812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Målet och syftet var alltså gott men metoderna var dåliga, eftersom de misslyckades? Om de hade lyckats hade det varit rätt av dem att göra som de gjorde. Det är så det brukar fungera. Det är egentligen samma sak med Hitler. Det är lätt att sitta i efterhand och "ta avstånd" från ditten och datten.

De som gjorde uppror mot England och satte igång det amerikanska frihetskriget var också kriminella och terrorister. Den avgörande skillnaden mellan dem och The Order är att de lyckades.

Nja, The Order ägnade sig alltså åt bankrån och dylikt samt mördade en journalist. Såvitt jag har förstått så byggde Adolf Hitler upp en större rörelse genom att agitera offentligt och knyta kontakter högre upp i samhällsskikten. Dessutom är situationerna i USA på 80-talet och i Tyskland på 1920-talet totalt olika. USA var vid den tiden fortfarande ganska framgångsrikt.

The Orders projekt var från början dödfött.

Jag är glad att vi i Sverige har två kloka organisationer i form av SMR och SvP som arbetar långsiktigt på ett helt annat vis.
Citera
2013-03-20, 23:36
  #5813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Nja, The Order ägnade sig alltså åt bankrån och dylikt samt mördade en journalist.

Jag känner till The Order.

Citat:
Såvitt jag har förstått så byggde Adolf Hitler upp en större rörelse genom att agitera offentligt och knyta kontakter högre upp i samhällsskikten.


Ölkällaruppen? Det förekom dessutom en hel del våld från olika sidor på den tiden.

Citat:
Dessutom är situationerna i USA på 80-talet och i Tyskland på 1920-talet totalt olika. USA var vid den tiden fortfarande ganska framgångsrikt.

The Orders projekt var från början dödfött.

Ja, det är ganska uppenbart idag och kanske var det så då också. Kanske hade de anledning att tro att deras väg var den rätta just då.
Citera
2013-03-20, 23:41
  #5814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag känner till The Order.

Ölkällaruppen? Det förekom dessutom en hel del våld från olika sidor på den tiden.

Ja, det är ganska uppenbart idag och kanske var det så då också. Kanske hade de anledning att tro att deras väg var den rätta just då.

Det är skillnad på våld och våld. Nationalsocialisterna hade vid den här tiden över 50 000 medlemmar, genial retoriker till ledare, en allt mer desperat situation i landet samt kommunistpack som höll på. Situationerna var helt olika som sagt, jag tycker inte det går att jämföra. Våld tjänar ett syfte i desperata situationer, grekerna spöar blattar i Grekland. Det gillar folket. Att The Order åker omkring och rånar banker mitt i 80-talets yuppie-USA är en milt sagt konstig strategi.

Jag tycker det för övrigt är väldigt konstigt att min nationalism blir ifrågasatt för att jag inte helhjärtat stödjer The Order.
Citera
2013-03-20, 23:44
  #5815
Medlem
The Order försökte väl utnyttja något missnöje hos bönderna i nordvästra USA under 1980-talet. Det fanns mer tanke än att bara åka runt och råna banker. Det finns för övrigt ett stycke i Mein Kampf där Hitler går igenom synen på legal och illegal kamp och kommer fram till att inget är otänkbart för överlevnad. Efter Ölkällarkuppen valde man dock själva att försöka vinna genom val.
Citera
2013-03-20, 23:44
  #5816
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
The Orders projekt var från början dödfött.
.
Det kan jag väl med tanke på de resurser de hade till sitt förfogande hålla med om.
Citera
2013-03-20, 23:46
  #5817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://expo.se/2013/sd-politiker-judarna-drar-i-tradarna_5778.html

Jag vet att man helst inte ska länka till dyngspridarna Expo men det är riktigt trevligt att fler och fler sverigedemokrater funderar på att söka sig till SvP.
Ja, sällsynt att man bli uppmuntrad av en expo-artikel. Gillade dock inte "kolla om de är nazister först"-delen. Denna eviga skräck för "nazism" börjar gå mig på nerverna. Allting som bara nuddar vid etnisk vit nationalism kommer alltid att betraktas som "nazism", när ska folk fatta?
Citera
2013-03-21, 00:26
  #5818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är skillnad på våld och våld. Nationalsocialisterna hade vid den här tiden över 50 000 medlemmar, genial retoriker till ledare, en allt mer desperat situation i landet samt kommunistpack som höll på. Situationerna var helt olika som sagt, jag tycker inte det går att jämföra. Våld tjänar ett syfte i desperata situationer, grekerna spöar blattar i Grekland. Det gillar folket. Att The Order åker omkring och rånar banker mitt i 80-talets yuppie-USA är en milt sagt konstig strategi.

Jag tycker det för övrigt är väldigt konstigt att min nationalism blir ifrågasatt för att jag inte helhjärtat stödjer The Order.
Det är lätt att vara efterklok och det är svårt att i efterhand förstå exakt hur någon egentligen tänkte. Men nog var situationen desperat på sitt sätt i USA på den tiden och förmodligen kände The Order-medlemmarna att tiden var på väg att rinna ut och att något måste göras. Att tiden arbetar emot "vita nationalister" stämmer ju också och inga andra taktiker verkar heller ha rönt några större framgångar i USA sedan dess. The Order hade väl också en rätt så väl utarbetad plan där man tänkte bygga upp en "krigskassa" samt pumpa in pengar i lagliga nationalistorganisationer i USA (har jag för mig) och gruppen kom väl också över rätt så mycket pengar på rätt så kort tid(?). Rent matematiskt kanske man kan komma fram till att någon annan taktik hade större chans till framgång, men rent moraliskt är det uppfriskande att se människor som går "all in". Speciellt är det ju inspirerande att veta att vissa ändå varit beredda att offra sina liv för vårt folks överlevnad när de flesta andra är beredda att offra så väldigt lite för detta. Men det är klart att vi själva ska sträva efter att välja den väg som säkrast leder till seger och undvika sådana som gör oss alla till martyrer.
Citera
2013-03-21, 00:59
  #5819
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det kan jag väl med tanke på de resurser de hade till sitt förfogande hålla med om.

Jo, in hindsight iaf... Men utan att vara särskilt insatt i perioden så föregicks väl deras initiativ av ett sent 70-tal och tidigt 80-tal där de rasliga resentimenten verkligen legat och pyrt. Tidsandan var en helt annan, och går inte alls att jämföra med dagens apatiska och fullständig hjärntvättade amerikanska klimat. Den s.k "medborgarrättsrörelsens" tvångsassimilering och härjningar var fortfarande färskt i minnet hos en generation vita män som hade motsatt sig den och minns det Amerika som en gång hade varit, och även om man uppenbart måste säga att The Order i slutändan misslyckades, så vet man inte om de potentiellt kunnat blivit gnistan som föranlett någonting mycket, mycket större.

Tycker i vilket fall att Jacobsson närmar sig frågan med en sund och vettig inställning, och att det inte finns någonting alls öht att anmärka på.
Citera
2013-03-21, 01:04
  #5820
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag tror inte man skall hoppas för mycket på uteslutning av Micke Skillt, nuvarande partiledaren engagerade sig trots allt i svenska Free the Order som ekonomiskt ville stötta medlemmarna i terrororganisationen The Order i USA.



http://sv.metapedia.org/w/Free_The_Order_Sverige



http://sv.metapedia.org/wiki/Der_Br%C3%BCder_Schweigen



http://www.svenskarnasparti.se/2011/02/20/stefan-jacobsson-ny-i-svps-partistyrelse/

Nu kommer jag att bli anklagad för att vara ett troll, provokatör eller smutskastare men detta är ju faktiskt fakta. Det kan vara så att Jacobsson har ändrat uppfattning, bra i så fall, men detta är ju knappast en positiv merit.

Terrororganisation är en subjektiv syn, jag ser dom som frihetskämpar. I framtiden kanske svp klassas som terrorparti eller liknande, inte gör det dom till sämre personer. Sen så ser jag inget fel på deras metoder, tycker dom var jävligt bra faktiskt. Dom rånade porrbutiker, alltså butiker som sprider massa skit(brukar aldrig vara endast filmer med samlag mellan kvinna och man) och förespråkar moralförfall, sen så rånade dom banker. Behöver jag säga mer? Finns inget värre än banker. Samt mördade dom en judisk "journalist" som mest troligt inte var en journalist utan en judiskjävel som endast spred sin judiska propaganda, likt många judar i svensk kvällspress och många av dessa as i Sverige förtjänar dödsstraff. Så han fick nog vad han förtjänade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in