Citat:
Ursprungligen postat av Tuisto
Partiets representanter i den här tråden illustrerar problemet på ett tydligt sätt. Dan Eriksson sköter sig bra och Straybullet rent av väldigt bra, men de flesta övriga lämnar minst sagt mycket att önska.
Tack för berömmet antar jag. Vilka andra "de flesta övriga" syftar du på? Och hur missköter sig dessa?
Citat:
Hur tror de själva och partiet egentligen att de uppfattas av vanligt folk? Som tillräckligt kompetenta för att ta över landet? Som förtroendeingivande personer?
Känner man att det saknas förtroendeingivande personer i partiet så är ju den uppenbara lösningen att själv engagera sig i partiet och därmed öka dess anseende och förtroendekapital. Eller hur?
Citat:
Alla som läser vad uttalade partianhängare skriver kommer att associera det med SvP, oavsett om det görs "privat" eller inte.
Du har förstås en poäng i att man som sympatisör till SvP, precis som medlem bör tänka på hur man uttrycker sig. Men samtidigt varken önskar eller kan vi censurera våra sympatisörer och medlemmar. Det går helt enkelt inte, och hade det ändå gått så hade det inte varit önskvärt.
Lösningen där ligger istället i att man uppmanar folk som lobbar för partiet att uttrycka sig städat, intelligent och sakligt. Även om jag vet att jag själv slarvar med det ibland.
Citat:
Det borde vara självklart. Här undrar man hur ledningen resonerar när de inte reagerar på att vissa härjar runt i olika sociala medier och framställer SvP som en samlingsplats för konflikthungriga huliganer. Varför?
Jag tycker den uppfattningen är ganska felaktig och inte generell för vår medlemskader eller för våra sympatisörer. Tvärtom skulle jag säga att de allra flesta uttrycker sig väldigt bra och är intelligenta och tänkande individer. Även om bättring såklart alltid behövs om vi ska kunna dominera internet fullständigt.
Citat:
Lyft fram de bästa och plocka bort de värsta.
Hur menar du plocka bort? Utesluta folk som uttrycker sig slarvigt eller bryskt på internet? Det är inte aktuellt av flera anledningar.
Citat:
Det finns trots allt SvP:are som kan tala för sig. Låt dem tala och få tyst på resten. Eller håll tyst på eget bevåg ni som borde känna er träffade.
Som sagt, det är skillnad på officiella evenemang och öppna forum. På officiella evenemang är genom officiella kanaler är det såklart positivt att låta de best talföra och språkligt begåvade komma till tals. Naturligtvis. Men på ett forum som Flashback, eller på Twitter, eller Facebook så går inte detta och partiet har heller ingen önskan att sätta munkavle på sina medlemmar och sympatisörer. Jag hade själv inte velat vara medlem i ett parti som inte hade högt i tak och där ledningen försökte tysta dess medlemmar. Det är helt enkelt inte intressant.
Citat:
Flashback-filuren Mikael "Micke" Skillt är ett tydligt exempel.
Jag vet inte hur mycket av det som du skriver stämmer, men jag vet att Mikael har fått kritik för vissa av sina uttalanden. Åtminstone ett av dem kritiserade jag själv. Nu skriver han dock inte här längre eftersom han är avstängd i ett halvår. Vill man kritisera Mikaels lämplighet som företrädare/ambassadör i SvP så finns det kanaler för sådant. Det är såklart inget som sköts via öppna forum som Flashback, precis som jag inte hade velat att mitt ärende hade avhandlats på Flashback eller på Twitter.
Märkligt uttalande i början på artikeln, i övrigt har jag inga direkta invändningar. Stoppa Pedofilerna är en partipolitiskt obunden organisation/nätverk. Jag vet inte hur turerna gick där riktigt eller var Mikael står idag.
Citat:
Ingen i Norrland har varit mer aktiv i att baktala SvP än Micke som ringt upp flera nationalister här och uppmanat dem att inte ha med partiet att göra.
Det du säger låter väldigt konstigt tycker jag. Eftersom Mikael ju själv är väldigt aktiv i sin avdelning. Jag får det inte att gå ihop.
Citat:
För bara ett år sedan kallade Micke SvP för en "dynghög" och ett parti för "ryggradslösa människor" - och nu är han själv medlem och megafon. Kanske har ryggraden gjort gemensam sak med omdömet och brustit?
Det låter som sagt mycket märkligt, och inte särskilt sympatiskt alls. Men jag har ju ingen möjlighet att avgöra sanningshalten i ditt inlägg. Det förstår du väl?
Citat:
Förr brukade Micke kalla Dan Eriksson för "den fete jäveln" som han längtade efter att få ge "en lavett".
Återigen framstår ju detta som oerhört olämpligt och osympatiskt. Men hur ska jag veta att det du säger faktiskt stämmer?
Citat:
Varför vill någon vara med i ett parti man ägnat så mycket tid åt att kasta skit på?
Det är ju en bra fråga. Själv har jag aldrig hört eller sett att Mikael ska ha kastat skit på partiet, men skulle det stämma så är det ju djupt beklagligt.
Citat:
Däremot hade SvP tydliga alternativ. Hur tänkte ni där?
Medlemskapet i SvP är ju öppet. Det finns alltså inga antagningskrav mer än att man är vit och ställer upp på stadgarna. Jag känner inte Micke personligen, men jag vet att han är väldigt aktiv i Stockholmsavdelningen och gör mycket bra grejer där. Den enda kritik mot Mikael som jag har hört har varit ett par ogenomtänkta uttalanden på Flashback/Twitter och det har också påtalats.
Det andra du drar upp, är helt nytt för mig, och ingenting jag kan bedöma sanningshalten i. Mitt råd till dig om du är uppriktigt bekymrad och oroad är därför att ta kontakt med någon i partistyrelsen.
Jag vill alltså poängtera att det absolut inte är okej att smutskasta partikamrater och ledning och kalla dem för olika okvädningsord. Det är det absolut inte. Vi eftersträvar en god gemenskap som bygger på ömsesidig respekt. Men dina uttalanden utan belägg från ett anonymt och nyregistrerat konto på Flashback väger väldigt lätt. Det förstår du nog?