Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
De religiösa muslimerna är ett problem för judens samhälle som vi lever i idag. Polarisering gentemot muslimer är inte alls vad som behövs. Det flyttar fokus från de viktiga frågorna. Dessutom är det mer prioritet att bygga upp det egna och främja den egna identiteten än att exempelvis bekämpa muslimer för att sedan om man lyckas vinna över muslimerna återgå till samma samhälle som vi redan har fast utan muslimer.
Utan folket kommer vi ingenstans. Folket är inte imponerade av våra flyers eller demonstrationer, det är fakta. Hur får vi folket att tänka i våra banor om de inte vill lyssna på oss? Så länge ingen kan presentera en bättre plan så anser jag att folket behöver någon att hata mer än de hatar oss, islamister är inte ute efter att skaffa svenska vänner så de kan mycket väl skapa denna polarisering mellan invandrare och svensk som vi inte klarar av.
Citat:
Du vet ju själv hur svårt det är att sympatisera med någon som man inte riktigt begriper sig på eller hur?
Absolut, men jag vet också hur majoriteten av svenska folket sympatiserar med saker de tror sig begripa. SD har en jävla massa röster från smygrasister som tror att SD ska kasta ut svartskallar på löpande band bara de "mognar till lite". Det finns folk som tror att Moderaterna är invandringskritiska, liksom folk som anser att MP är ett miljöparti.
Så i praktiken spelar det ingen större roll vad man säger, motståndaren kommer ändå att tycka vad han vill om den saken.
Citat:
Samma problem uppstår om man tror att det ska gå att fokusera på islam som endast är en liten del av mångkulturen. Folk kommer att bekämpa islam och sedan tro att problemet är löst. De kommer inte fokusera på huvudfrågan som är vårt folks fortlevnad och suveränitet.
Fast jag är ute efter mer än att utrota islam. Jag vill skapa rasism, hat och misstänksamhet mot svartskallar oavsett om de är muslimer eller inte. Om en jihadist bara kunde bomba ihjäl lite sjuklöverister, gärna deras barn, så får du ett uppsving i polarisering som räcker till zigenarna också. Det är bara att inse fakta. Vi får inte med oss något av dagens samhälle, det måste rivas ner till grunden och svenskar kastas ut på gatan att frysa i sitt eget piss för att nån form av stridsvilja ska uppstå. Svensken måste lära sig att
hata och det gör han inte så länge någon annan tar notan. Så länge han inte har något att hata ser han ingen anledning till att försöka förändra saker heller, vi är ju bara "en liten sekt ute på högerflajjen".
Citat:
Svenska nationalister måste framförallt bli bättre på att skapa mer kultur. Sedan behöver vi levande svenska nationalistiska förebilder. Det är för mycket fokus på allt negativt som folk redan känner till och upplever. Det behövs alternativ till det dagens samhälle som kan ersätta det. Inte att man agerar reaktionära bekämpare av andra influenser som också hotar dagens samhälle. Då arbetar man endast åt dagens samhälle istället för att kämpa för morgondagens samhälle som man vill skapa. Samma sak gäller givetvis detta vurmande för alla utlänningar och andra personer som ska agera kloka gubbar åt svenska nationalister. Bättre låta olika företrädare berätta om hur de skulle vilja att deras framtida Sverige såg ut och låta dem förmedla visioner. Det borde vara Europa som vänder sig till Norden för vägledning och råd inte tvärtom.
Sunda tankar, men vi är inte där än och kommer inte heller dit om folk inte vågar välja sida. En tydligare "vi och dom"-situation gör att folket inte behöver välja, det görs åt dem.
Notera: Jag skriver "vi" men menar inte något specifikt parti eller liknande, bara en kategori människor som har samma slutmål med vår politiska inriktning.