Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-01-26, 00:08
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Återigen visar du att du inte har förstått någonting. Det handlar inte om att "skylla sina problem" på någon annan. Det handlar om att säkra vårt folks överlevnad, frihet och självbestämmande. Det handlar om att vi anser att vårt folk, dess unika särarter och skapelser är värda att bevara och finnas kvar även i framtiden. Det handlar om att vi inte ser något värde av att göra även Sverige till en mångetnisk och multikulturell stoptipp som de det redan finns hundratals av i världen.

Vad är problemet liksom? Vari ligger det fruktansvärda? Varför MÅSTE vi vara för ett mångetniskt Sverige till varje pris?

Enligt din tidigare definition känns det lite som om du försvarar en utdöende art snöleoparder med 100-1000 individer. Hur många svenskar har som sagt ingen rasblandning flera tusen år tillbaka i tiden som du uttryckte det? Väldigt få...

Vad är problemet? Ja Problemet ligger för oss lite mer på mitten skalan av en det politiska spektrat är att vi inte tror på skrämseltaktiken att "det genuint svenska" kommer förstöras bara för att det bor lite invandrare här. Jag är själv emot en ökad invandring, men ser inte att att en fortsatt någorlunda kontrollerad invandring är problematiskt. svp kommer aldrig ta en plats i riksdagen. Hur mycket ni än försöker vända på det. Målgruppen är för liten, de genuina svenskar du pratar om kan på sin höjd räknas på ett fåtal händer. Invandring är och kommer förbli en del av historien. Etnicitet medför inte sjukdomar och lidande, blanraser av hundar lever bättre. (oj, det lät lite aggressivt).

Vad är egentligen det speciella med svenskarna? vårt yttre och att vi klarar av att dricka mjölk upp i åldrarna jämfört med andra folkgrupper. Det är fint men i nästan allas ögon totalt oviktigt att bevara och rasperspektivet köper inte tillräckligt med röster. Där av igen kommer svp aldrig bli annat än fackeltåg med en massa människor som enligt din egen definition av det svenska folket inte skulle passa in i sin egen ideologi.. Mångetnicitet behöver inte vara farligt. Som kentas kända t-shirt. "try it, you might like it".
Citera
2013-01-26, 00:09
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nej det finns inga tydliga och exakta gränser om man ska vara exakt. Det är ju helt uppenbart och något som tidigare tagits upp vad jag vet. Men bara för att det inte finns några exakta tydliga gränser, innebär det inte att vita svenskar inte finns. Det är ren sandlådenivå.

Vad är du ute efter? Att bara för att det inte finns exakta gränser så spelar det ingen roll om vita svenskar blandas bort?
Man skulle kunna dra parallellen till klassklyftor om man vill. Det finns inte alltid exakta gränser för vilken klass varje individ tillhör. Betyder detta att det inte finns några klasser, inga skillnader i ekonomisk standard emellan olika individer i ett samhälle?
Citera
2013-01-26, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaculaDensa
Text
Du anser alltså inte att det gör något om svenskarna ersätts av andra folk och menar heller inte att vi är speciella på något vis eller är något att bevara. Du anser inte heller att det finns några riktiga svenskar. Då vet vi, och vi kan konstatera att SvP som etnonationalistiskt parti inte är någonting för dig. Du kan hålla dig till Folkpartiet eller vad du nu brukar rösta på - gott så.

Var det något annat du ville tjafsa om eller kan vi nöja oss här? Jag spenderar inte timtals i den här tråden för att tjafsa med anti-vita kommunister och annat löske, utan försöker faktiskt fokusera på frågor från människor som är genuint nyfikna.

Är du på allvar nyfiken på rasskillnader mellan exempelvis svarta och vita så finns det trådar för det med, och jag kan, snäll och filantropisk som jag är slänga ihop en liten läs-lista åt dig om det skulle vara så.
Citera
2013-01-26, 00:18
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Man skulle kunna dra parallellen till klassklyftor om man vill. Det finns inte alltid exakta gränser för vilken klass varje individ tillhör. Betyder detta att det inte finns några klasser, inga skillnader i ekonomisk standard emellan olika individer i ett samhälle?

Genetik är mer komplicerad en, en även de mest komplicerade ekonomiska modellerna. Det finns inte något riktigt bra jämförande exempel.

och angående varför jag hela tiden frågar om gränser och tydliga linjer:
Det är helt omöjligt för mig och alla andra förstå vad det är ni egentligen vill. Bevara sverige vitt? nja, inte riktigt sant eller hur... Bevara svenska traditioner... Ja, fast det gör vi ju redan genom att bara existera här uppe, dessutom introduceras nya traditioner hela tiden, och de flesta ser inget fel i det. Historien upprepar sig.
I slutändan vill jag ha en exakt uppdelning av vad som är det svenska folket enligt er, mest för att jag tror att de flesta medlemmarna av ert parti helt enkelt inte vet vad de tror på eller varför. Jag tror de flestas bild av Svp är att det är ett gäng arga ungdomar som styrs av vad äldre medlemmar säger till är sanningen. Lite som en sekt helt enkelt. Utan en exakt definition grundad på fullgod vetenskap är nationalismen helt enkelt bara en tom ideologi för folk som vill söka gemenskap. Lite mer en religion än en funktionell politisk ideologi helt enkelt.
Citera
2013-01-26, 00:18
Medlem
Citat:
Vad är egentligen det speciella med svenskarna?
Måste det vara något speciellt med svenskarna för att det ska vara värt att bevara? Är det så du menar? Till skillnad från personer som du finns det människor som uppskattar den sanna mångfalden på jorden. Tror det är få seriösa nationalister som skulle vilja att övriga folkgrupper skulle försvinna, det vore väldigt tråkigt.
Citera
2013-01-26, 00:24
Bannlyst
Citat:

Det är helt omöjligt för mig och alla andra förstå vad det är ni egentligen vill.

Detta vill vi:
http://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/
http://www.svenskarnasparti.se/vidareutveckling-av-de-politiska-punkterna/

Vi vill skapa ett svenskt, vitt, harmoniskt och välmående Sverige helt enkelt där vårt folk kan leva i fred, frodas och utvecklas utan att behöva konkurrera med etniska främlingar om land och resurser. Det hela handlar såklart och gruppevolutionära strategier och kollektiv överlevnad och det är anledningen till att alla folk någonsin och någonstans har velat och behövt ett landområde som sitt eget.

Citat:
I slutändan vill jag ha en exakt uppdelning av vad som är det svenska folket enligt er, mest för att jag tror att de flesta medlemmarna av ert parti helt enkelt inte vet vad de tror på eller varför.
Här har vi det här igen, du vill ha en EXAKT uppdelning, och eftersom det alltid kommer finnas gränsfall så kommer du aldrig nöja dig. Jag har sagt det här hundra gånger och jag kan säga det hundra till. Sverige ska bebos av vita européer och ättlingar till sådana. Vad är det du behöver specificeras i dagsläget och varför?

Citat:
Fast är ju just därför jag är här. För alla "nyfikna" där ute. De behöver en vettig röst och inte den propagandamaskinen som flashback har blivit för era ideér. man skulle snart kunna byta namn från flashback.org till svp.org
Jaså, det är därför du är här säger du? Nåja, fråga på då, så ska jag svara efter bästa förmåga.
Citera
2013-01-26, 00:30
Medlem
Citat:
Fast är ju just därför jag är här. För alla "nyfikna" där ute. De behöver en vettig röst och inte den propagandamaskinen som flashback har blivit för era ideér. man skulle snart kunna byta namn från flashback.org till svp.org
Kul att du kallar dig själv för vettig när du själv har använt dig av ett flertal härskartekniker och tagit ned diskussionen på sandlådenivå. Är du här för att du faktiskt vill diskutera, snälla höj nivån på dina inlägg. Det är inte kul att bemöta någon som förlöjligar, osynliggör och allmänt går in med en väldigt bestämd och nedvärderande attityd.
Citera
2013-01-26, 00:34
Medlem
MaculaDensas avatar
uppskattad diskussion så här inåt natten. dock drar jag mig tillbaka för ikväll.
tack för all information, jag gillar att försöka förstå andra personers åsikter, dessutom känner jag mig än mer än tidigare säker på att Svp är ett parti som aldrig kommer ta sig någonstans i just Sverige. (ironi på hög nivå) Det känns tryggt.( Även om jag som har dokumenterad släktforskning tillbaka till år 987 i Sverige kommer klara mig om ni nu av någon osannolikhet anledning tar makten om 30år.)
Citera
2013-01-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
( Även om jag som har dokumenterad släktforskning tillbaka till år 987 i Sverige kommer klara mig om ni nu av någon osannolikhet anledning tar makten om 30år.)
Beskriv gärna mer i detalj hur denna släktforskning gått till lite mer praktiskt, jag är säker på att många av oss är nyfikna. Det är bra konstigt, det faktum att etnomasochister, svenskförnekare och antinationalister av olika slag alltid är pursvenska ända bak till Gustav Vasa, men du nöjde dig alltså inte ens med det utan gick 500 år extra bakåt för säkerhets skull.

987, det var då Erik Segersäll härskade va? Skoj.
Senast redigerad av Straybullet 2013-01-26 kl. 00:41.
Citera
2013-01-26, 00:44
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Beskriv gärna mer i detalj hur denna släktforskning gått till lite mer praktiskt, jag är säker på att många av oss är nyfikna. Det är bra konstigt, det faktum att etnomasochister, svenskförnekare och antinationalister av olika slag alltid är pursvenska ända bak till Gustav Vasa, men du nöjde dig alltså inte ens med det utan gick 500 år extra bakåt för säkerhets skull.

987, det var då Erik Segersäll härskade va? Skoj.

min gammelfarfars gamla släktforskning som gått i arv. avslutas med en munk i något kloster. år987. strunt samma om det var Sverige då, ligger geografiskt korrekt till, inom sv nuvarande gränser.
(han hade dock ett utländskt klingande namn dock... munken alltså. mycket illa.)
Citera
2013-01-26, 01:10
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Genetik är mer komplicerad en, en även de mest komplicerade ekonomiska modellerna. Det finns inte något riktigt bra jämförande exempel.
Och det vet du som...insatt i genetik och ekonomi?
Citat:
Det är helt omöjligt för mig och alla andra förstå vad det är ni egentligen vill.
Nu är jag inte medlem i partiet men däremot nationalist i övrigt. SvPs övergripande mål är ett etniskt homogent vitt svenskt Sverige och det sympatiserar jag förstås med.
Citat:
Bevara sverige vitt? nja, inte riktigt sant eller hur...
Vad är inte sant med det?
Citat:
Bevara svenska traditioner... Ja, fast det gör vi ju redan genom att bara existera här uppe, dessutom introduceras nya traditioner hela tiden, och de flesta ser inget fel i det. Historien upprepar sig.
Om 99% av Sveriges befolkning är svenskar så bevaras svenska traditioner per automatik, om 99% av Sveriges befolkning är afrikaner och asiater så utrotas de svenska traditionerna per automatik. Det viktiga är bara att svenskarna har ett land för sig själva där de kan leva i enlighet med sin kultur på sina egna villkor.
Citat:
I slutändan vill jag ha en exakt uppdelning av vad som är det svenska folket enligt er, mest för att jag tror att de flesta medlemmarna av ert parti helt enkelt inte vet vad de tror på eller varför.
Jag skulle tro att nationalister tror på det de ser i verkligheten, något som många svenskar blivit vilseledda till att inte tro. De ska tro att det inte finns genetiska skillnader trots att alla kan se dem med sina egna ögon, de ska tro att skillnaderna i kognitiva förmågor, temperament och allmänt beteende inte har något med genetik att göra trots att det inte finns några andra förklaringar, de ska tro att svenskarna inte har en unik kultur för att det finns utländska kulturinfluenser men acceptera att andra folkgrupper har en unik kultur trots att dessa präglats av utländska kulturinfluenser likaså, samtidigt som svensk kultur finns men är barbarisk enligt Reinfeldt, töntig enligt Sahlin men enligt nästan alla politiker och journalister så är den svenska kulturen rasistisk, etc.

Såhär ser den populationsgenetiska strukturen ut i Europa:
http://dienekes.blogspot.se/2008/11/european-population-structure-with-300k.html
http://dienekes.blogspot.se/2008/08/500k-snp-europe-wide-study-of-genetic.html
http://www.gnxp.com/blog/2008/08/european-population-substructurefinns.php

Med ett visst överlappande med främst norrmän, danskar och tyskar så existerar svenskar som en unik biologisk grupp.

Vill du ha ett litet mer lättsmält format från en tidning ägd av den uttalat antirasistiska Bonnier-familjen:
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/svenskar-genetiskt-narmast-nordtyskar

Såhär ser det ut när det kommer till hela mänskligheten:
http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/2008/02/85-of-genetic-variation-is-within-groups/#.UQMW_VeNBoo
Citat:
Jag tror de flestas bild av Svp är att det är ett gäng arga ungdomar som styrs av vad äldre medlemmar säger till är sanningen. Lite som en sekt helt enkelt. Utan en exakt definition grundad på fullgod vetenskap är nationalismen helt enkelt bara en tom ideologi för folk som vill söka gemenskap. Lite mer en religion än en funktionell politisk ideologi helt enkelt.
Hur gammal är du om jag får fråga? De flestas bild av SvP kan nog med gott fog sägas vara den bild som de etablerade massmedierna och de etablerade politikerna ger, och den bilden är en mycket hatisk sådan då nationalism, vit etnisk homogenitet och svensk traditionell kultur är något de avskyr.

Får jag fråga dig en sak till sak? Hur kommer det sig att människor överallt i världen kan segregera sig efter ras och etnicitet så enkelt och effektivt, om det nu inte finns någon ras eller några etniciteter? Hur kan det komma sig att sydsvenskan som är en tidning ägd av den judiska antirasistiska Bonnier-familjen kan skriva om denna etniska segregering som så enkelt kan observeras, om det inte existerar etniciteter eller raser?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna/
http://www.sydsvenskan.se/malmo/sa-tycker-utflyttarna-om-invandrare/

Nationalism som är etnisk homogenitet i politisk form verkar inte vara en tom ideologi för gemenskap för nästan alla svenskar, som aktivt gör valet att bosätta sig etniskt homogent direkt det kommer för många etniska främlingar. Menar du kanske att dessa svenskar flyttar och bosätter sig etniskt homogent pga något som inte finns och av inga skäl överhuvudtaget?
Citera
2013-01-26, 01:18
Medlem
Citat:
Mångetnicitet behöver inte vara farligt. Som kentas kända t-shirt. "try it, you might like it".

Det är bevisat i både historien och nutid att det faktiskt är farligt, negativt och destruktivt på flera olika sätt. I stort sett alla mångetniska nationer och regioner på jorden präglas av stora problem, kaos, misär, otrygghet, brottslighet, korruption och våld. Det finns inget mångetniskt samhälle som kommer i närheten av att vara lika bra som de vita nordeuropeiska nationerna var när de var etniskt homogena för några decennier sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in