Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Jo, folk bryr sig om vilka personer det är som ska föra deras talan och representerar deras åsikter. Om företrädare eller medlemmar i en viss organisation eller rörelse beter, för sig och ser ut på ett visst sätt så kommer det påverka folkets sätt att se på inte bara organisationen, utan även åsikterna som organisationen uttrycker.
Ja, men det finns ju överdrifter också. Just dem om "våldsamt upplopp" som Dan Eriksson förklarade det eller "hets mot folkgrupp" domar brukar bara vara enstaka händelser av udda rättssystem.
Citat:
Det är skillnad på när Erik Almkvist som ser ut och känns som en typiskt svennig kille kallar en kaxig blatte för blatte och beväpnar sig med ett järnrör han hittade på gatan, än att det i "rörelsen" finns mördare och människor som hyllar mördare, klipper fingrar av folk och är mer främmande för svenskar än högljudda blattar på bussen. Nu handlade kanske det mesta i mitt exempel om SMR, men det verkar ju vara så att en hel del människor springer fram och tillbaks mellan de olika organisationerna. Det ser verkligen inte bra ut och det finns ingen anledning att försvara dessa människor.
Nu vet jag inte vad Skillt gjort och sagt, SvP har jag som utomstående inte märkt av några direkt galningar. Och SMR har inte direkt att göra med SvP heller, så?
Citat:
Jo, det lär de kanske göra, men då måste SvP och den svenska nationalismen framstå som just ett seriöst alternativ.
Jo, men det skadar ju inte att göra båda. Jag är helt övertygad om att det växer fram en helt ny nationalistisk folkrörelse(eller åtminstone en riktigt stor samling) på framför allt internet. Folk som inte har haft med någon nationalistisk rörelse att göra tidigare.
Förstås, även om just kulturskifte och ny "zeitgeist" är viktigare att driva i hamn skulle jag mena. Men samtidigt ju värre situationen blir desto mindre kommer det spela någon roll om någon testosteronfylld snubbe skriver dumheter på nätet.
En Björn Söder, passiv-aggressiv typer är nog värre i flesta fall. Men såklart, en viss disciplin bland medlemmar bör alltid finnas.