Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-03-20, 22:26
  #5797
Medlem
mrphonks avatar
Jag gillar Daniel Spansks krönika om kvällens Uppdrag Granskning. Den är så där rakt på som Spansk alltid är.

https://www.realisten.se/2013/03/20/svenskar-blir-utan-jobb-dar-akerierna-tvingas-anstalla-utlandska-chaufforer/

Citat:
EU:s regelverk gör det möjligt för lastbilschaufförer från låglöneländer att köra i Sverige. I kvällens Uppdrag granskning togs problemen upp som de utländska förarna ställs inför. Men de svenska chaufförerna då? De som blir utan jobb bryr sig Svt inte om. Daniel Spansk, själv lastbilschaufför skriver här efter att ha sett programmet.
Citera
2013-03-20, 22:41
  #5798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Människor av den typen är bara skadliga att ha med i politiska sammanhang.

Jag tror inte man skall hoppas för mycket på uteslutning av Micke Skillt, nuvarande partiledaren engagerade sig trots allt i svenska Free the Order som ekonomiskt ville stötta medlemmarna i terrororganisationen The Order i USA.

Citat:
Free The Order Sverige var ett numera nedlagt projekt som startades sommaren 2007 med tillstånd från det amerikanska Free The Order. Syftet med projektet är att hjälpa de fängslade medlemmarna ur Der Brüder Schweigen, till stor del med hjälp av fonden Adoptera en Broder.

http://sv.metapedia.org/w/Free_The_Order_Sverige

Citat:
Brüder Schweigen eller The Order, var en nationalistisk organisation som ville etablera ett område för vita i nordvästra USA.

I början på 1980-talet etablerades Brüder Schweigen, även kallat The Silent Brotherhood (det tigande brödraskapet), eller The Order som FBI kallade organisationen för. Ledare var Robert Jay Matthews. Man arbetade både lagligt och olagligt. The Order rånade porrbutiker och banker. De genomförde ett av de större rånen i USA´s historia då de rånade en värdetransport och kom över nästan fyra miljoner dollar. Pengarna tros ha skänkts till diverse nationalistiska organisationer. Medlemmar ur organisationen blev även dömda för mordet på den judiske radioprataren Alan Berg.
...
I mitten på 1980-talet greps och åtalades över 70 personer som hade någon form av anknytning till Brödraskapet. Ledaren, Robert Jay Matthews, brändes till döds av FBI-agenter vid en långvarig eldstrid på Whidbey Island. Då agenterna inte kunde skjuta ihjäl honom vid tillgripandet satte de eld på huset. Matthews fortsatte att skjuta ut genom husets fönster trots att huset var övertänt. Robert Matthews kropp hittades sönderbränd i ett badkar där han sökt skydd undan värmen. Detta efter att en i Brödraskapet, Thomas Martinez, förått de övriga och berättat allt för FBI. Idag sitter fortfarande flera "bröder" i fängelse och avtjänar långa straff.

http://sv.metapedia.org/wiki/Der_Br%C3%BCder_Schweigen

Citat:
Stefan Jacobsson har sin ålder till trots ett långt politiskt engagemang. Han har både varit engagerad i en patriotisk organisation och senare bland annat arbetat inom nätverket Fria Nationalister, Salemfonden, Free the Order-Sverige och varit skribent på nättidningen Info14. I valet ställde han upp på riksdagslistan för Svenskarnas parti.

http://www.svenskarnasparti.se/2011/02/20/stefan-jacobsson-ny-i-svps-partistyrelse/

Nu kommer jag att bli anklagad för att vara ett troll, provokatör eller smutskastare men detta är ju faktiskt fakta. Det kan vara så att Jacobsson har ändrat uppfattning, bra i så fall, men detta är ju knappast en positiv merit.
Citera
2013-03-20, 22:48
  #5799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikfuk
Jag är lite nyfiken på var och när Skillt har uttryckt att det är i sin ordning att göra sånt? Finns det faktiska citat så vill jag gärna se dem.

Det känns verkligen inte seriöst, det håller jag med dig om Tuisto.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikael Skillt
erfarenhet av grovt våld & vad det gör mot psyket. Han jag klippte fingret av, gråter än på natten, är 10 år sen

https://twitter.com/MikaelSkillt/status/191579486427422721

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Nu kommer jag att bli anklagad för att vara ett troll, provokatör eller smutskastare men detta är ju faktiskt fakta. Det kan vara så att Jacobsson har ändrat uppfattning, bra i så fall, men detta är ju knappast en positiv merit.

Han har inte ändrat uppfattning. Han satt och försvarade sitt engagemang i Free The Order Sverige när han medverkade i Radio Framåt, ivrigt påhejad av Söderman som tyckte att detta var något väldigt positivt.
Citera
2013-03-20, 22:50
  #5800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://expo.se/2013/sd-politiker-judarna-drar-i-tradarna_5778.html

Jag vet att man helst inte ska länka till dyngspridarna Expo men det är riktigt trevligt att fler och fler sverigedemokrater funderar på att söka sig till SvP.

Mycket trevligt

För övrigt har han ju rätt i det han säger.

Citat:
Den sverigedemokratiska kommunpolitiken i Upplands-Bro Mikael Höglund hävdar att judar styr USA och Vita Huset. Han påstår dessutom att Sverigedemokraternas muslimhat beror på att riksdagsledamoten Kent Ekeroth skulle vara jude. Nu funderar han på att ansluta sig till nazistiska Svenskarnas parti.

Klockren analys av SD.
Citera
2013-03-20, 22:51
  #5801
Medlem
mrphonks avatar
Europeisch,

Angående hans engagemang FTO Sverige så kommenterade Jacobsson det i Radio Framåt.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UJseeCrvSSA#t=39 53s (framspolat till den delen).
Citera
2013-03-20, 22:57
  #5802
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Text
Jag är rätt säker på att en intervju nyligen publicerades där Stefan pratar lite om varför han valde att engagera sig i Free The Order. Någon som har den får gärna länka.

Personligen kan jag förstå om man inte stödjer metoderna, däremot är det ju ändå självklart för mig som nationalist att sympatisera med deras mål och försöka underlätta för dessa herrar och de politiska och vulgärt långa straff de fick. Ska vi låta dessa personer ruttna i fängelse och ta avstånd från dem bara för att vi nödvändigtvis inte kan ställa oss bakom deras metoder?

Det får väl var och en avgöra antar jag, men för mig är det åtminstone otänkbart.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Europeisch,

Angående hans engagemang FTO Sverige så kommenterade Jacobsson det i Radio Framåt.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UJseeCrvSSA#t=39 53s (framspolat till den delen).
Jättebra förklarat, och något jag tror att de flesta kan skriva under på.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-03-20 kl. 23:00.
Citera
2013-03-20, 23:07
  #5803
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag tror inte man skall hoppas för mycket på uteslutning av Micke Skillt, nuvarande partiledaren engagerade sig trots allt i svenska Free the Order som ekonomiskt ville stötta medlemmarna i terrororganisationen The Order i USA.



http://sv.metapedia.org/w/Free_The_Order_Sverige



http://sv.metapedia.org/wiki/Der_Br%C3%BCder_Schweigen



http://www.svenskarnasparti.se/2011/02/20/stefan-jacobsson-ny-i-svps-partistyrelse/

Nu kommer jag att bli anklagad för att vara ett troll, provokatör eller smutskastare men detta är ju faktiskt fakta. Det kan vara så att Jacobsson har ändrat uppfattning, bra i så fall, men detta är ju knappast en positiv merit.
Men va? Är du sjuk i huvudet eller något? Låtsas inte du vara någon slags nationalist?

Varför skulle det vara positivt att ha ändrat uppfattning ...
... från: a) att en väpnad grupp som kämpar för vita människors överlevnad ska stödjas;
... till: b) att aktuell organisation är dålig, "våldsbejakande", politiskt inkorrekt och att det bara kan vara sådana där onda "90-tals-neonazzar" som gillar den?

Det är mycket starkt av Jacobsson att stå kvar vid sina sunda, genuint ariska åsikter, trots att han skulle vinna billiga PK-poäng på att "ta avstånd" ifrån dem. Han visar prov på stark integritet. Jag blir mer och mer övertygad om att det är en mycket bra människa som nu styr vårt parti.

Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Jag gillar Daniel Spansks krönika om kvällens Uppdrag Granskning. Den är så där rakt på som Spansk alltid är.

https://www.realisten.se/2013/03/20/svenskar-blir-utan-jobb-dar-akerierna-tvingas-anstalla-utlandska-chaufforer/
Klockrent. Detta visar verkligen vilka som det är som egentligen kämpar för den arbetande klassen. Inte är det någon "revolutionär" front, några socialdemokrater eller något moderat arbetarparti. Svenskarnas Parti är Sveriges enda parti för arbetande svenskar.
__________________
Senast redigerad av Mannus 2013-03-20 kl. 23:10.
Citera
2013-03-20, 23:08
  #5804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag är rätt säker på att en intervju nyligen publicerades där Stefan pratar lite om varför han valde att engagera sig i Free The Order. Någon som har den får gärna länka.

Personligen kan jag förstå om man inte stödjer metoderna, däremot är det ju ändå självklart för mig som nationalist att sympatisera med deras mål och försöka underlätta för dessa herrar och de politiska och vulgärt långa straff de fick. Ska vi låta dessa personer ruttna i fängelse och ta avstånd från dem bara för att vi nödvändigtvis inte kan ställa oss bakom deras metoder?

Det får väl var och en avgöra antar jag, men för mig är det åtminstone otänkbart.


Jättebra förklarat, och något jag tror att de flesta kan skriva under på.

Jag stödjer inte andra med samma åsikter som jag oavsett vad de gör, nej. Är du någon slags relativist, eller?

De kanske hade en glöd men deras taktiska sinne och politiska förståelse måste ha varit nära noll. Att som 50 personer dra igång en terrororganisation och sedan börja utföra våldsdåd av olika slag känns inte direkt som sättet man når ut till folk och sprider en vision på.
Citera
2013-03-20, 23:13
  #5805
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch

De kanske hade en glöd men deras taktiska sinne och politiska förståelse måste ha varit nära noll. Att som 50 personer dra igång en terrororganisation och sedan börja utföra våldsdåd av olika slag känns inte direkt som sättet man når ut till folk och sprider en vision på.

Stefan Jacobsson påstod inte motsatsen i Radio Framåt. Han höll ett längre resonemang där han förklarade syftet med FTO på ett, enligt mig, bra sätt.
Citera
2013-03-20, 23:14
  #5806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Jo, folk bryr sig om vilka personer det är som ska föra deras talan och representerar deras åsikter. Om företrädare eller medlemmar i en viss organisation eller rörelse beter, för sig och ser ut på ett visst sätt så kommer det påverka folkets sätt att se på inte bara organisationen, utan även åsikterna som organisationen uttrycker.

Ja, men det finns ju överdrifter också. Just dem om "våldsamt upplopp" som Dan Eriksson förklarade det eller "hets mot folkgrupp" domar brukar bara vara enstaka händelser av udda rättssystem.
Citat:
Det är skillnad på när Erik Almkvist som ser ut och känns som en typiskt svennig kille kallar en kaxig blatte för blatte och beväpnar sig med ett järnrör han hittade på gatan, än att det i "rörelsen" finns mördare och människor som hyllar mördare, klipper fingrar av folk och är mer främmande för svenskar än högljudda blattar på bussen. Nu handlade kanske det mesta i mitt exempel om SMR, men det verkar ju vara så att en hel del människor springer fram och tillbaks mellan de olika organisationerna. Det ser verkligen inte bra ut och det finns ingen anledning att försvara dessa människor.

Nu vet jag inte vad Skillt gjort och sagt, SvP har jag som utomstående inte märkt av några direkt galningar. Och SMR har inte direkt att göra med SvP heller, så?

Citat:
Jo, det lär de kanske göra, men då måste SvP och den svenska nationalismen framstå som just ett seriöst alternativ.

Jo, men det skadar ju inte att göra båda. Jag är helt övertygad om att det växer fram en helt ny nationalistisk folkrörelse(eller åtminstone en riktigt stor samling) på framför allt internet. Folk som inte har haft med någon nationalistisk rörelse att göra tidigare.

Förstås, även om just kulturskifte och ny "zeitgeist" är viktigare att driva i hamn skulle jag mena. Men samtidigt ju värre situationen blir desto mindre kommer det spela någon roll om någon testosteronfylld snubbe skriver dumheter på nätet.

En Björn Söder, passiv-aggressiv typer är nog värre i flesta fall. Men såklart, en viss disciplin bland medlemmar bör alltid finnas.
Citera
2013-03-20, 23:15
  #5807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Men va? Är du sjuk i huvudet eller något? Låtsas inte du vara någon slags nationalist?

Varför skulle det vara positivt att ha ändrat uppfattning ...
... från: a) att en väpnad grupp som kämpar för vita människors överlevnad ska stödjas;
... till: b) att aktuell organisation är dålig, "våldsbejakande", politiskt inkorrekt och att det bara kan vara sådana där onda "90-tals-neonazzar" som gillar den?

Det är mycket starkt av Jacobsson att stå kvar vid sina sunda, genuint ariska åsikter, trots att han skulle vinna billiga PK-poäng på att "ta avstånd" ifrån dem. Han visar prov på stark integritet. Jag blir mer och mer övertygad om att det är en mycket bra människa som nu styr vårt parti.

Jag är inte sjuk i huvudet. Är du?

Positivt och positivt, man måste ju göra en urskiljning. Finns det en poäng i att stödja en terrororganisation som i slutändan var totalt kontraproduktiv och utförde meningslösa våldsdåd? Jag tycker inte det. Det ligger närmare till hands att säga att The Order skadade den vita nationalismen i USA för en lång tid framåt. Tänk om man hade anslutit till William Pierces organisation och kanaliserat sin glöd där istället?
Citera
2013-03-20, 23:16
  #5808
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag stödjer inte andra med samma åsikter som jag oavsett vad de gör, nej. Är du någon slags relativist, eller?
Kan du göra skillnad på att stödja någons metoder och dess mål? Inte? Kan du förstå att man nödvändigtvis inte tycker att allt de gjorde var så bra eller klokt men ändå inte vill att de ska ruttna i fängelset under sina 300-åriga politiska fängelsestraff och därför försöker underlätta det för dem så mycket som möjligt?

Lyssna på intervjun istället så får du ju anledningen förklarad för dig:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Ffeature%3Dplayer_detailpage%26amp%3Bv%3DUJseeCrvS SA%23t%3D3953s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in