Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-12-19, 20:49
  #22525
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Nationalism behöver ju inte vara högerextrem den behöver inte heller vara nazistisk. Men jag håller med om att det är svårt att hitta exempel i historien.

Vad jag skulle vilja ha är ett parti som emot invandring men som liksom inte är inhumana som jag tycker nazisterna är. Själv har jag ju också diagnos så jag gillar inte nazismen och dess atityder mot folk med diagnos, men det är en annan sak.

Jag ser inte att det är något fel med en vänster nationalism heller så länge den är emot invandring.

Med tanke på dina meningar om inhumanism skulle jag vilja rekommendera dig att läsa en bok som heter "En tom säck kan inte stå" skriven av Lars Adelskogh. Finns att ladda ner här: http://livskunskap.dyndns.org/veidos/fangelseplaneten/tomsack/En_tom_sack_809.pdf

...
Citera
2014-12-19, 22:24
  #22526
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Det finns inget som heter marknadskommunismen då kommunismen innebär ett avskaffande av just marknader. Kina är statskapitalistiskt och inget annat. Likaså är SvP också inte intresserade av att avskaffa kapitalismen

Naomi Klein myntade begreppet marknadskommunism.
Läs punkt 8 ovh 9 i SvP 10 punktsprogram och återkom om hur förstatligande av privat egendom inte är motsatsen till kapitalism.
Citera
2014-12-19, 23:46
  #22527
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänstertroll
Källkritik? de har citerat NSDAPs punktprogram och SvPs punktprogram.
Förvrängt för att passa sina syften är ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänstertroll
Fast bevisbördan ligger fortfarande på dig din lata jävel. Jag har redovisat om varför SvP är nationalsocialister det är du som inte kan formulera något motargument. Faktum kvarstår hela styrelsen utom en är nationalsocialister och punktprogrammet är en kopia av NSDAPs.
Eh, nej, du har inte redovisat någonting. Vad styrelsen är spelar ingen roll (du måste lära dig skilja på partiets ståndpunkt och medlemmarnas åsikter) och punktprogrammet är inte en kopia av NSDAPs (du måste lära dig läsa).
Citera
2014-12-19, 23:59
  #22528
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag är medveten om att det finns nazister inom Svp-röstarna. Svp ställer inte upp i nyvalet så det går inte att rösta på dem, så att säga.

Jag är emot nazismen. Min fars fars bror var grövelsjö-mårten som hjälpte norska motståndsrörelsen över gränsen till Sverige från Norge under nazist-ockupationen av norge.

Själv ser jag Nazism som något genuint ont som skall motarbetas med alla medel.

Men dagens vänster är ju inte nationalistisk utan snarare typ bjud in så många utlänningar som möjligt i Sverige och gör dem till svenskar med MER rättigheter än de etniska svenskarna.

Så för mig så finns det inget parti att rösta på vad jag vet. Eftersom det enda parti i nyvalet, SD, som är mot invandringen, har element av nazism i sig.

Jag tror på en sorts nationalism där nazismen oskadliggjorts.

Jag förstår fortfarande inte hur du tänker riktigt. Vilka "element av nazism" är det du ser hos Sverigedemokraterna? Konspirationsteoretikerna i det här subforumet ältar ju ständigt om hur judevänligt det partiet är och om hur många judar som sitter i partiets styrande organ. Inte nog med det så är SD riksdagens enda pro-israeliska parti.

Bortsett från det så läggs ju absolut 0 fokus på etnicitet och genetik i SDs politik, utan allt handlar om det kulturella. I kontrast till det så anser ju SvP att människor som inte tillhör det västerländska genetiska arvet ska utvisas ur Sverige. Tycker du inte att det ligger betydligt närmare nazismen, om vi nu ska blanda in det?
__________________
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2014-12-20 kl. 00:01.
Citera
2014-12-20, 14:52
  #22529
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför är det så mycket wt som dras till era verksamheter? Jag menar, om den nationalistiska kampen är så ärofylld så borde ju även intellektuellt och kulturellt drivna människor söka sig till er? Men varje gång jag ser SvP eller annan facistorganisation demonstrera i min stad eller på deras hemsida, ser jag bara unga män och äldre män med keps, hoodie och lantisbyxor. De tjejer som jag sett vara med i SvP/SMR är tatuerade och så trashiga att det inte finns. Har även en polare som röstar på SvP, givetvis har han tribaltatueringar och kör EPA-traktor.

Frågan är alltså varför det är så? Varför dras trashiga människor till era organisationer? Det finns ingen klass eller elegens. Måste vara svårt att driva kampen i en omgivning av såna människor.

Jag vet att det finns en kille i SvP som klär sig bra och ger ett intellektuellt intryck. Har glömt vad han heter. Men om ni hade haft fler av sånt folk så kanske ni hade avancerat i medlemstal.
Uppenbarligen kan du inte tänka längre än näsan räcker, eller så är du enbart ute efter att provocera, men svaret är tämligen enkelt och självklart...that is, om du använder hjärnan och tänker till lite innan du skriver
Citera
2014-12-20, 15:30
  #22530
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Uppenbarligen kan du inte tänka längre än näsan räcker, eller så är du enbart ute efter att provocera, men svaret är tämligen enkelt och självklart...that is, om du använder hjärnan och tänker till lite innan du skriver

Jag är ute efter att veta varför wt-koncentrationen är så högre i SvP och andra nationella rörelser jämfört med andra svenska partier och organisationer. Det måste ju ändå tyda på att den nationella kampen enbart attraherar folk som besitter väldigt litet kulturellt kapitalt och är socialt utslagna av någon anledning. Frågan är om det är sånt folk den nationella kampen behöver?

Varför gör man inte eftervalsanalys och frågar sig själv varför man är så dåliga på att attrahera intellektuella, akademiker och folk som är socialt kompetenta/är världsvana. Eller skulle det vara omöjligt?
Citera
2014-12-20, 15:57
  #22531
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag är ute efter att veta varför wt-koncentrationen är så högre i SvP och andra nationella rörelser jämfört med andra svenska partier och organisationer. Det måste ju ändå tyda på att den nationella kampen enbart attraherar folk som besitter väldigt litet kulturellt kapitalt och är socialt utslagna av någon anledning. Frågan är om det är sånt folk den nationella kampen behöver?

Varför gör man inte eftervalsanalys och frågar sig själv varför man är så dåliga på att attrahera intellektuella, akademiker och folk som är socialt kompetenta/är världsvana. Eller skulle det vara omöjligt?
De som har mycket att förlora kan inte delta i offentliga sammanhang, de arbetar i bakgrunden, osynliga.
Citera
2014-12-20, 16:05
  #22532
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag är ute efter att veta varför wt-koncentrationen är så högre i SvP och andra nationella rörelser jämfört med andra svenska partier och organisationer. Det måste ju ändå tyda på att den nationella kampen enbart attraherar folk som besitter väldigt litet kulturellt kapitalt och är socialt utslagna av någon anledning. Frågan är om det är sånt folk den nationella kampen behöver?

Varför gör man inte eftervalsanalys och frågar sig själv varför man är så dåliga på att attrahera intellektuella, akademiker och folk som är socialt kompetenta/är världsvana. Eller skulle det vara omöjligt?

Källa på det? Utåt kan det ibland se lite wt ut, men SvP är en folkrörelse och det är inte speciellt konstigt att partiet då attraherar både whitetrash och folk med klass och stil. Anledningen till varför du inte ser speciellt många med de lite dyrare kläderna kan bero på att det kostar en del, vilket oftast betyder att man ska ha ett hyfsat välbetalt arbete. Ska du ha ett välbetalt arbete kan du icke vara offentlig med dina åsikter. Jag känner personligen ett flertal medlemmar klär sig exklusivt och de flesta skulle nog mista dem för att vara moderater eller liknade.

Edit: Det ska väl också poängteras att på demonstrationer och liknade tillställningar använder man inte kostymer etc av rent praktiska skäl.
__________________
Senast redigerad av SvinFullGrek 2014-12-20 kl. 16:07.
Citera
2014-12-20, 16:20
  #22533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag är ute efter att veta varför wt-koncentrationen är så högre i SvP och andra nationella rörelser jämfört med andra svenska partier och organisationer. Det måste ju ändå tyda på att den nationella kampen enbart attraherar folk som besitter väldigt litet kulturellt kapitalt och är socialt utslagna av någon anledning.
1. Medelåldern i rörelsen är lägre än i andra politiska rörelser. Yngre människor är generellt fattigare än äldre. Det finns nog flera olika anledningar till att medelåldern är lägre i rörelsen.

2. Den nationella rörelsen är mindre än andra politiska rörelser, därför har man färre personer att välja att lyfta fram och det innebär fler misstag av olika grad i offentliga sammanhang.

3. Andra politiska partier har mer kapital genom bland annat partistöd och andra statliga bidrag som nationella inte har. Mer pengar betyder mer putsad fasad. Om man tittar på kommunpolitiker, men även många riksdagspolitiker, är de inte "bättre" eller "smartare" än folk i gemen eller nationella. De är framför allt lite äldre, mer mediavana och mer tillgjorda (både visuellt och intellektuellt genom stylister och förberedelser - det är ju bara att lyssna på politikerna, de upprepar mest samma mantran gång på gång för att hamra in budskap som någon partistrateg vill att de ska få ut).

4. De flesta människor bildar sin uppfattning om nationella inte genom personliga erfarenheter, utan genom vad de ser eller läser i etablerad media. Media ägs främst av liberaler och de anställda är i stor utsträckning kulturmarxister och man låtsas inte ens längre att man är objektiv (man är öppna med att man sysslar med "agendasättande journalistik"). Därför tystas allt som är positivt för nationella ner så mycket det går och allt som är negativt förstoras upp. Saker som framställer nationella som normala tonas bort till förmån för sådant som framställer oss som osympatiska eller frånstötande.
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför gör man inte eftervalsanalys och frågar sig själv varför man är så dåliga på att attrahera intellektuella, akademiker och folk som är socialt kompetenta/är världsvana. Eller skulle det vara omöjligt?
Akademiker och liknande är nog inte en stor väljargrupp i Sverige om man inte använder ordet i väldigt bred bemärkelse.
Citera
2014-12-20, 17:10
  #22534
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag ser SD som fascister. Gillar inte fascister.

Jag vill rösta med själen och jag ser inte fascism som en del av min själ.

Jo jag skulle rösta på Svp om de ställde upp i nyvalet, men det gör de inte.

Du har fortfarande inte förklarat ditt minst sagt förvirrade resonemang, så jag utgår helt enkelt från att du trollar.
__________________
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2014-12-20 kl. 17:38.
Citera
2014-12-20, 17:11
  #22535
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag är ute efter att veta varför wt-koncentrationen är så högre i SvP och andra nationella rörelser jämfört med andra svenska partier och organisationer. Det måste ju ändå tyda på att den nationella kampen enbart attraherar folk som besitter väldigt litet kulturellt kapitalt och är socialt utslagna av någon anledning. Frågan är om det är sånt folk den nationella kampen behöver?

Varför gör man inte eftervalsanalys och frågar sig själv varför man är så dåliga på att attrahera intellektuella, akademiker och folk som är socialt kompetenta/är världsvana. Eller skulle det vara omöjligt?

Som många andra påpekat nyss och tidigare så har människor med hög lön en del att förlora på att visa sina sympatier för SvP.

Med uttrycket "white trash" utgår jag från att du menar arbetande svenskar, och detta visar i så fall vad du har för inställning till folket som verkligen bär upp samhället. Uttrycket "white trash" är så djävla föraktande mot vita arbetare.

...
Citera
2014-12-20, 19:05
  #22536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Har du PK-brillorna på dig eller vad är det frågan om?

Jag tycker det politiska korrekta är som fascism i slow-motion.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Du har fortfarande inte förklarat ditt minst sagt förvirrade resonemang, så jag utgår helt enkelt från att du trollar.

Jag trollar inte. Jag tycker SD trollar. De är fascister. Jag kommer inte rösta på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in