Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-12-20, 20:34
  #22537
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
3. Andra politiska partier har mer kapital genom bland annat partistöd och andra statliga bidrag som nationella inte har. Mer pengar betyder mer putsad fasad. Om man tittar på kommunpolitiker, men även många riksdagspolitiker, är de inte "bättre" eller "smartare" än folk i gemen eller nationella. De är framför allt lite äldre, mer mediavana och mer tillgjorda (både visuellt och intellektuellt genom stylister och förberedelser - det är ju bara att lyssna på politikerna, de upprepar mest samma mantran gång på gång för att hamra in budskap som någon partistrateg vill att de ska få ut).
Det här vill jag betona. Jag har sett välavlönade socialdemokrater och de har en väldigt putsad utsida, men är totalt hjärndöda när man pratar med dem. I socialdemokraternas ungdomsförbund har jag sett en blatte som var så fet att han såg ut som en boll. Komiskt fet värdelös idiot som aldrig har haft ett riktigt jobb och antagligen inte har någon utbildning heller (ska se om jag hittar en bild på honom om han är en offentlig person!). En gissning på hur han fick jobbet! Kvotblattar, kvotkvinnor och rövslickare.
Citera
2014-12-20, 20:42
  #22538
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Naomi Klein myntade begreppet marknadskommunism.
Läs punkt 8 ovh 9 i SvP 10 punktsprogram och återkom om hur förstatligande av privat egendom inte är motsatsen till kapitalism.

Naomi Klein har blivit överkörd flertal gånger i debatterna med det begreppet. Kommunismen innebär ett avskaffande av marknader. Det är i stort sett vad hela kommunismen går ut på så att då hitta på ett ord som marknadskommunismen blir bara en självmotsägelse. Statskapitalismen är det vanliga begreppet som används av ekonomer både på höger- och vänsterkanten när det kommer till Kinas ekonomi.

Punkt 8 säger ingenting om ägarförhållandena. Enbart att de ska vara svenskar så det kommer inte innebära någon förändring överhuvudtaget mer än att alla kapitalister som verkar inom Sverige måste vara svenskar.

Punkt 9 säger klassgemenskap istället för klassplittring. Så alltså kommer de inte avskaffa kapitalismen överhuvudtaget utan snarare kämpa för att bevara den. Vill man inte avskaffa kapitalistklassen så vill man inte avskaffa kapitalismen.

Så din kunskap om vad kapitalismen är, är alldeles för låg. Även din läsförmåga behöver förbättras då det inte står någonstans något alls om ett förstatligande i SvPs punktprogram.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Förvrängt för att passa sina syften är ordet.

Nej, inga av punkterna har blivit omskrivna i artikeln utan de är direkt kopierade från partierna själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Eh, nej, du har inte redovisat någonting. Vad styrelsen är spelar ingen roll (du måste lära dig skilja på partiets ståndpunkt och medlemmarnas åsikter) och punktprogrammet är inte en kopia av NSDAPs (du måste lära dig läsa).

Fast fakta kvarstår hela styrelsen består av gamla nationalsocialister. Hela deras punktprogram är byggt på NSDAPs. Är man dum nog att inte förstå att det är ett nationalsocialistiskt parti så får man skylla sig själv. Att göra som du och påstå utan bevis än så länge att de inte är nationalsocialister längre eller att det handlar om enskilda medlemmar är ganska patetiskt när nationalsocialismen genomsyrar hela partiet.
Citera
2014-12-20, 21:14
  #22539
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänstertroll
Fast fakta kvarstår hela styrelsen består av gamla nationalsocialister. Hela deras punktprogram är byggt på NSDAPs. Är man dum nog att inte förstå att det är ett nationalsocialistiskt parti så får man skylla sig själv. Att göra som du och påstå utan bevis än så länge att de inte är nationalsocialister längre eller att det handlar om enskilda medlemmar är ganska patetiskt när nationalsocialismen genomsyrar hela partiet.
För bevis, googla. Jag har bättre saker för mig under min julledighet än att diskutera saker som jag redan vet är sanna med dig i all oändlighet (som det brukar bli med internetdiskussioner). Gå till www.google.se och sök -- de har uttalat sig om det flera gånger.

Det är inte du, massmedia eller andra rödingar som bestämmer vad vi har för politik. Det är vi som gör det, och det är så vi säger att det är. Jag har varit med i partiet i flera år så jag har nog lite bättre insyn än du. Vi har även medlemmar och sympatisörer som inte är NS.

Det är så här, vilket gör att du och andra i PK-landet blir förvirrade: partiet accepterar nationalsocialister som medlemmar, men är inte nationalsocialistiskt. Vissa saker liknar NS, men andra gör inte det.

Sedan säger jag som Söderman: SvP kommer att bli för Sverige vad NSDAP var för Tyskland. Hell seger!
Citera
2014-12-20, 22:36
  #22540
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Punkt 9 säger klassgemenskap istället för klassplittring. Så alltså kommer de inte avskaffa kapitalismen överhuvudtaget utan snarare kämpa för att bevara den. Vill man inte avskaffa kapitalistklassen så vill man inte avskaffa kapitalismen.

Förklara då hur det skall fungera. Du skall göra en gemensam klass men behålla kapitalismen. Skall alla då tillhöra "kapitalistklassen"?

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Så din kunskap om vad kapitalismen är, är alldeles för låg. Även din läsförmåga behöver förbättras då det inte står någonstans något alls om ett förstatligande i SvPs punktprogram. :

Om du inte förstår att "folket" betyder staten är du ju dum i huvudet. Eller vilka exakt skall äga bankerna t.ex. annars menar du.
__________________
Senast redigerad av Mextreme 2014-12-20 kl. 22:41.
Citera
2014-12-21, 02:03
  #22541
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deluded
Som många andra påpekat nyss och tidigare så har människor med hög lön en del att förlora på att visa sina sympatier för SvP.

Med uttrycket "white trash" utgår jag från att du menar arbetande svenskar, och detta visar i så fall vad du har för inställning till folket som verkligen bär upp samhället. Uttrycket "white trash" är så djävla föraktande mot vita arbetare.

...

Nej, jag syftar på folk som inte arbetar. White trash har ingenting med arbetare att göra.
Citera
2014-12-21, 02:17
  #22542
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Nej, jag syftar på folk som inte arbetar. White trash har ingenting med arbetare att göra.

Då får jag be om ursäkt, men uttrycket white trash är verkligen provocerande för mig.

...
Citera
2014-12-21, 03:18
  #22543
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Nej, jag syftar på folk som inte arbetar. White trash har ingenting med arbetare att göra.
Du kommer inte undan så lätt, "white trash" är fortfarande en klassmarkör eftersom "folk som inte arbetar" rekryteras i huvudsak från de som konkurrerar om okvalificerade jobb.
Att man inte jobbar är inte alltid ens eget fel heller även om det oftast är så.

Jag hoppas att du inte är nationalist som använder ett uttryck som splittrar folket.
De enda som man skulle kunna använda detta fullkomligt onödiga vulgärliberala modeuttryck på är invällingar från Mellanöstern.
De är såväl relativt vita som riktigt skräpfolk.
Citera
2014-12-21, 12:29
  #22544
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag tycker det politiska korrekta är som fascism i slow-motion.

Jag trollar inte. Jag tycker SD trollar. De är fascister. Jag kommer inte rösta på dem.
Jag måste säga att du har en väldigt skev & regimenlig bild av 'fascism'.
Citera
2014-12-21, 17:56
  #22545
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Punkt 9 säger klassgemenskap istället för klassplittring.

Så är det, vi föredrar att se klasserna som delar av en helhet, nämligen det svenska folket. Vår ide är större än att försöka förklara historien med ekonomiska orsaker.

Citat:
Så alltså kommer de inte avskaffa kapitalismen överhuvudtaget utan snarare kämpa för att bevara den

Se över din argumentation,

"att inte vilja avskaffa kapitalismen överhuvudtaget" innebär inte "utan snarare kämpa för att bevara den"

Men du har rätt i att vi inte vill avskaffa kapitalismen, utan att istället ställa den i nationens tjänst. Hitler fick frågan en gång om vad han tänkte göra med de rikaste kapitalisterna och svaret var, ingenting förstås, för de har har visat sig vara dugliga i den ekonomiska kampen. Vårt tänkande bygger på evolutionen, inte bara på det genetiska området, utan även det ekonomiska. För övrigt är en sak bättre än att ha pengar, och det är att ha makten över dem som har pengar.

Citat:
Vill man inte avskaffa kapitalistklassen så vill man inte avskaffa kapitalismen

Men vi vill ju avskaffa den judiska kapitalistklassen, det har vi inte varit alls otydliga med. Vi hade hoppats på att du också kunde sälla dig till våra led, när vi har gemensamma fiender, men du har hittills tvekat...
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-12-21 kl. 18:04.
Citera
2014-12-21, 23:14
  #22546
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
För bevis, googla. Jag har bättre saker för mig under min julledighet än att diskutera saker som jag redan vet är sanna med dig i all oändlighet (som det brukar bli med internetdiskussioner). Gå till www.google.se och sök -- de har uttalat sig om det flera gånger.

Det är inte du, massmedia eller andra rödingar som bestämmer vad vi har för politik. Det är vi som gör det, och det är så vi säger att det är. Jag har varit med i partiet i flera år så jag har nog lite bättre insyn än du. Vi har även medlemmar och sympatisörer som inte är NS.

Det är så här, vilket gör att du och andra i PK-landet blir förvirrade: partiet accepterar nationalsocialister som medlemmar, men är inte nationalsocialistiskt. Vissa saker liknar NS, men andra gör inte det.

Sedan säger jag som Söderman: SvP kommer att bli för Sverige vad NSDAP var för Tyskland. Hell seger!

Jag har för fram min åsikt och bevisen som stödjer den. Du har inte orkat göra ett piss för sanningen är att du helt enkelt har fel SvP är ett nationalsocialistisk parti och styrelsen består av nationalsocialister.

Om det nu är så att man bara behöver googla fram det varför gör du inte det då när det ligger på dig att backa upp dina argument med något konkret. Är du för dum för att begripa hur man använder google?

[quote=Mextreme|51562970]Förklara då hur det skall fungera. Du skall göra en gemensam klass men behålla kapitalismen. Skall alla då tillhöra "kapitalistklassen"?

Klassamhället ska avskaffas är det jag förespråkar. Då går det helt enkelt inte dela in folk längre i arbetarklass, kapitalistklass osv... Det innebär ju även att kapitalismen ska avskaffas men din bristande kunskap om kapitalismen och hur ekonomi fungerar så kommer du inte att förstå sammanhanget men det är ju knappast någon överraskning när det kommer till SvP.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Om du inte förstår att "folket" betyder staten är du ju dum i huvudet. Eller vilka exakt skall äga bankerna t.ex. annars menar du.

Nej, svenskarnas parti begriper helt enkelt inte hur ekonomi fungerar därmed lämnar de ett sådant luddigt svar som skapar lika många tolkningar som läsare. De presterar inget konkret överhuvudtaget. Folket kan lika gärna betyda att allt näringsliv är privatiserat av svenskar.

Att de inte kan prestera konkret leder ju som sagt till olika tolkningar. JedemDerSeine i inlägget jag citerar nedan har ju en helt annan åsikt än dig angående vad SvP eftersträvar för samhälle. Hade SvP begripit ekonomi och varit konkreta hade deras anhängare inte haft två olika tolkningar om SvP likt du och JedemDerSeine har.

Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Så är det, vi föredrar att se klasserna som delar av en helhet, nämligen det svenska folket. Vår ide är större än att försöka förklara historien med ekonomiska orsaker.



Se över din argumentation,

"att inte vilja avskaffa kapitalismen överhuvudtaget" innebär inte "utan snarare kämpa för att bevara den"

Men du har rätt i att vi inte vill avskaffa kapitalismen, utan att istället ställa den i nationens tjänst. Hitler fick frågan en gång om vad han tänkte göra med de rikaste kapitalisterna och svaret var, ingenting förstås, för de har har visat sig vara dugliga i den ekonomiska kampen. Vårt tänkande bygger på evolutionen, inte bara på det genetiska området, utan även det ekonomiska. För övrigt är en sak bättre än att ha pengar, och det är att ha makten över dem som har pengar.



Men vi vill ju avskaffa den judiska kapitalistklassen, det har vi inte varit alls otydliga med. Vi hade hoppats på att du också kunde sälla dig till våra led, när vi har gemensamma fiender, men du har hittills tvekat...

I stort sett allt du säger är ju precis samma som jag hävdat om SvP. Vi har ju ungefär samma åsikt om SvP men skillnaden är att du är positivt inställd till SvP medan jag är negativt inställd. Däremot som du ser är det ju många av SvPs anhängare här ovan som säger emot det både du och jag skriver.

Sedan så nej kan inte ställa mig i era led. Vi har helt olika samhällsanalyser och när man skrapar på ytan kan måhända folk få för sig att vi är lika med samma fiende men går man på djupet så är det en avgrund emellan oss.
Citera
2014-12-22, 07:20
  #22547
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Klassamhället ska avskaffas är det jag förespråkar. Då går det helt enkelt inte dela in folk längre i arbetarklass, kapitalistklass osv....

Men det är just det som vi vill med vår folkgemenskap, att inte längre dela in folket i olika klasser, utan skapa ett mer jämlikt samhälle. Det ska ske genom en förnuftig utjämning medelst ett progressivt skattesystem och inte genom att stjälpa hela staten över ända och skicka kapitalisterna till Gulag. Vi är helt enkelt mer måttfulla än vad ni anarkister är och strävar efter folkgemenskap inom ramen för en förnuftig ekonomisk politik. Vi lever i en konkurrensutsatt värld och är beroende av duktiga företagare, för att bygga landet, som IKEA eller Volvo eller Nobel. Säg mig, vem ska egentligen skapa något välstånd i din anarkistiska drömstat, när alla företagare är avrättade och alla har lika mycket eller lika lite? När fattigdomen är jämnt fördelad.


Citat:
Att de inte kan prestera konkret leder ju som sagt till olika tolkningar. JedemDerSeine i inlägget jag citerar nedan har ju en helt annan åsikt än dig angående vad SvP eftersträvar för samhälle. Hade SvP begripit ekonomi och varit konkreta hade deras anhängare inte haft två olika tolkningar om SvP likt du och JedemDerSeine har.

Snyggt försök, men du kan inte skilja en broder från en broder. Vi har självklart inte olika tolkningar, utan vill istället belysa frågan ifrån olika infallsvinklar. Det är möjligt, emedan SvP politik är så snillrikt uttänkt, att man kan närma den från flera håll.
Citera
2014-12-22, 08:27
  #22548
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed

Det innebär ju även att kapitalismen ska avskaffas men din bristande kunskap om kapitalismen och hur ekonomi fungerar så kommer du inte att förstå sammanhanget men det är ju knappast någon överraskning när det kommer till SvP.



Nej, svenskarnas parti begriper helt enkelt inte hur ekonomi fungerar därmed lämnar de ett sådant luddigt svar som skapar lika många tolkningar som läsare. De presterar inget konkret överhuvudtaget. Folket kan lika gärna betyda att allt näringsliv är privatiserat av svenskar.

Jaha. Innan du kallar folk idioter eller klistrar svp på mig kan du ju läsa på:
https://www.svenskarnasparti.se/ekonomi/pdf/flygblad_ekonomi.pdf

"SvP är därför för ett förstatligande av banksystemet för att kunna främja svensk sysselsättning och välfärd. "
Av detta kan man lätt få intrycket att de vill förstatliga bankerna men du kanske har en bättre tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in