Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-11-07, 15:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
Får man fråga vad som fått dig att fatta beslutet att avveckla ditt "engagemang inom Svenskarnas parti (SvP) och den så kallade rörelsen" ?

Jag har gjort en hel del omvärderingar den senaste tiden och har fattat mitt beslut av pragmatiska skäl. Den här tråden handlar inte om mig dock så har du fler frågor kan du ställa dem via PM.
Citera
2014-11-07, 15:38
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är ganska säker på att en kraftig majoritet av Gyllene Grynings medlemmar och företrädare är kristna, så trots att det partiet är väldigt framgångsrikt tycker jag att alla svenska nationalister tydligt och klart bör gå ut och ta avstånd från dessa dårar!

Nu är ju Nationell.nu en skvallerblogg som mest skriver en massa skit, men om det stämmer att anledningen till hans avhopp är att Jonas De Geer och Magnus Söderman är kristna så tycker inte jag att det är någon större förlust för Svenskarnas parti och svensk nationalism.
Det stämmer inte.
Citera
2014-11-07, 15:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är kul att Expo används som källa av påstådda nationalister. Därmed inte sagt att deras påstående är felaktigt men vill ni veta om det är det bör ni kontakta partiet istället för att utgå från en Expo-artikel.
Skit i källan du, jag är intresserad av faktauppgiften. Om det stämmer att SvP inte skickade med valsedlar är det oerhört korkat oavsett om det är Expo, nationell.nu eller påven som meddelar det.

Jag fick inget utskick, så jag vet inte om det stämmer. Däremot borde väl du veta det? Eller någon annan som fick det. Frågan jag vill ha svar på lyder: Stämmer det att SvP inte skickade ut valsedlar i de 200.000 utskicken?
Senast redigerad av baggebo1 2014-11-07 kl. 15:45.
Citera
2014-11-07, 15:43
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Får man fråga vad som fått dig att fattad beslutet att avveckla ditt "engagemang inom Svenskarnas parti (SvP) och den så kallade rörelsen" ?

Är det det misslyckade valresultatet som får dig att lägga ner eller handlar det mer om alla intriger och icke-konstruktiva konflikter och skitsnack inom rörelsen?

Han har läst en ny bok.

Citat:
Jag ska läsa Alexander Dugins http://www.arktos.com/alexander-dugin-putin-vs-putin-softcover.html inom kort. Den lär knappast vara opartiskt skriven men vi får se om den kan omvända min syn på Putin.
Citera
2014-11-07, 15:49
Bannlyst
Det måste vara kris inom SvP då en person som MrSkargard hoppar av.
Citera
2014-11-07, 15:52
Medlem
Citat:
Det är kul att Expo används som källa av påstådda nationalister. Därmed inte sagt att deras påstående är felaktigt men vill ni veta om det är det bör ni kontakta partiet istället för att utgå från en Expo-artikel.
Det är såklart lite olämpligt, men det är väl värre om det finns nationalister som lämnar känslig information till Expo - förutsatt att Expo inte ljuger eller liknande, vilket är möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är ganska säker på att en kraftig majoritet av Gyllene Grynings medlemmar och företrädare är kristna, så trots att det partiet är väldigt framgångsrikt tycker jag att alla svenska nationalister tydligt och klart bör gå ut och ta avstånd från dessa dårar!
"In a Eurostat – Eurobarometer 2010 poll, 79% of Greek citizens responded that they "believe there is a God"."
http://en.wikipedia.org/wiki/Greece#Religion

"In a Eurostat survey, 23% of Swedish citizens responded that "they believe there is a God", whereas 53% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force" and 23% that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force"."
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweden#Religion

I Grekland tar rätt så många greker kristendomen på allvar. I Sverige tar inte särskilt många svenskar kristendomen på allvar. Runt 67 procent av svenskarna tillhör Svenska kyrkan (de flesta utan att ha gjort ett aktivt val) men bara 2 procent av dessa går i kyrkan på söndagar osv. Antagligen är de som tror på Gud i Sverige också till stor del 1) Gamla människor som snart dör bort och är svåra att nå ut till för nationella, samt 2) Invandrade muslimer, judar och liknande. Det går alltså inte att jämföra Sverige med Grekland här; i Grekland uppfattas man som folklig om man är lite lagomt kulturkristen, i Sverige uppfattas man som lite muppig.

Min uppfattning är inte heller att Gyllene gryning är överdrivet kristna, men i den mån de är det är det en acceptabel anpassning till olyckliga förutsättningar som lyckligtvis inte existerar i Sverige.
Citera
2014-11-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Han har läst en ny bok.
Varför skulle han lämna på grund av det? Putin har inte särskilt mycket med Svenskarnas Parti att göra.
Citera
2014-11-07, 15:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Det måste vara kris inom SvP då en person som MrSkargard hoppar av.

Haha, du överskattar mig något enormt om du inbillar dig det. Jag har aldrig varit något annat än en helt vanlig medlem utan stort inflytande.
Citera
2014-11-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Stämmer Expos uppgifter?
Jag tror att jag fick två utskick och har ett svagt minne av att det var valsedlar med i nått av utskicken, men kan inte svära på det. Ska kolla om jag hittar det jag fick, men borde finnas någon med bättre minne än mig här på forumet som minns hur det var.
Citera
2014-11-07, 16:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jag tror att jag fick två utskick och har ett svagt minne av att det var valsedlar med i nått av utskicken, men kan inte svära på det. Ska kolla om jag hittar det jag fick, men borde finnas någon med bättre minne än mig här på forumet som minns hur det var.
Men nu pratar jag inte om utskicken av valsedlar man själv kunde beställa från SvP:s hemsida. De tar jag för givet att de innehöll valsedlarna. Jag pratar om de 200.00 reklamutskicken till allmänheten. Jag ser MrSkargards vägran att svara på frågan som en bekräftelse på att Expo har rätt. Oerhört fegt och sjukt av MrSkargard att försöka undvika frågan genom att skjuta budbäraren.
Citera
2014-11-07, 16:34
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag ser MrSkargards vägran att svara på frågan som en bekräftelse på att Expo har rätt. Oerhört fegt och sjukt av MrSkargard att försöka undvika frågan genom att skjuta budbäraren.
Han kanske helt enkelt inte vet?
Citera
2014-11-07, 16:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Han kanske helt enkelt inte vet?
Då hade han säkert svarat det någon av de gångerna jag frågade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in