Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-05-04, 19:41
  #23125
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
Man har ju släppt flera böcker och anordnat en internationell föreläsning nyligen så.det är ju fel att säga att det är knäpptyst. Några uttalanden på hemsidan har ju också kommit.

Som alltid så håller jag med dig men så är vi också kamrater i kampen .

Självklart kan man påstå att luften gick ur partiet efter den intensiva valrörelsen men att vi kommer att komma in i den andra andningen, när det närmar sig valrörelsen. Det alla glömmer är att SvP är ett bredare parti än vad SMR är, som är uttalat nationalsocialistisk, medan SvP har en bredare politik och därmed har en annan politisk ansats.

Är då verkligen SMR redo att ta på sig den nationalistiska ledartröjan?

Även om jag uppskattar SMR så står ännu mycket skrivet i stjärnorna. Inget politiskt program i den nya rollen som politiskt parti har ännu presenterats, vilket gör att vi inte vet vilka val de har gjort, eller hur de har tvingats kompromissa, när idealen möter verkligheten.

En fråga som ännu väntar på svar är, hur en elitistisk organisation ska anpassa sig till att bli ett parti för allmänheten?

Tänker de låta gamla SvPare få ett inflytande över utformningen av politiken vid en sammanslagning av de båda organisationerna?
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2015-05-04 kl. 19:46.
Citera
2015-05-08, 09:50
  #23126
Bannlyst
Till försvar för vår etniska existens

https://www.svenskarnasparti.se/2015/04/11/till-forsvar-for-var-etniska-existens/

Svensk nationalism måste vara tydlig i sina visioner


https://www.svenskarnasparti.se/2015/04/20/svensk-nationalism-maste-vara-tydlig-i-sina-visioner/
__________________
Senast redigerad av Necrofucker 2015-05-08 kl. 09:56.
Citera
2015-05-09, 18:58
  #23127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofucker
Till försvar för vår etniska existens

https://www.svenskarnasparti.se/2015/04/11/till-forsvar-for-var-etniska-existens/

Svensk nationalism måste vara tydlig i sina visioner


https://www.svenskarnasparti.se/2015/04/20/svensk-nationalism-maste-vara-tydlig-i-sina-visioner/

Okej?

Jag kan också börja posta inlägg som innehåller enbart länkar.

Är det inte dags för Svenskarnas Parti att ge upp snart?

Ni tog inget nytt mandat överhuvudtaget i senaste valet,
trots att högerextrema ideologier varit mer trendiga senaste åren än på väldigt länge.
Citera
2015-05-10, 01:22
  #23128
Bannlyst
Ska SvP medverka på Almedalsveckan i år?
__________________
Senast redigerad av Necrofucker 2015-05-10 kl. 01:24.
Citera
2015-05-10, 03:53
  #23129
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofucker
Ska SvP medverka på Almedalsveckan i år?

Iom att man inte ens körde 1 maj i år så känns det tveksamt. Samtidigt, var egentligen Almedalen i fjol lyckat för SvP?
Citera
2015-05-10, 19:32
  #23130
Medlem
NirvanAs avatar
Officiellt: Svenskarnas parti upplöses. Föga oväntat.

https://www.svenskarnasparti.se/2015/05/10/svenskarnas-parti-upploses/

Tyckte detta var intressant:

Citat:
Det som krävdes var att de som stod och väntade i kulisserna, men som ännu inte riktigt vågat träda fram för att bli en officiell del av partiet, skulle få en bekräftelse i valresultatet som gjorde att de slutligen faktiskt vågade ta steget fram. Tyvärr blev det dock inte så.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2015-05-10 kl. 19:41.
Citera
2015-05-10, 19:42
  #23131
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Officiellt: Svenskarnas parti upplöses. Föga oväntat.

https://www.svenskarnasparti.se/2015/05/10/svenskarnas-parti-upploses/

Vad var det jag sa? Har sagt det hela tiden sen valfiaskot.

För övrigt så märks det att det är dålig kommunikation inom partiet. Det var ju några som delade ut SvPs flygblad i Uppsala för bara någon timme sedan.
Citera
2015-05-10, 19:48
  #23132
Medlem
patriot8s avatar
Så då fick Motståndsrörelsens visioner om en enad rörelse mer luft under vingarna trotsallt.
Citera
2015-05-10, 20:03
  #23133
Medlem
Jag tycker det var väntat, 8000 röster i riksdagsvalet är för lite.
Citera
2015-05-10, 20:10
  #23134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Så då fick Motståndsrörelsens visioner om en enad rörelse mer luft under vingarna trotsallt.
Jo, det här var ny information för oss, så Palmblad får väl ses som lite synsk som förra veckan skrev att SvP borde läggas ner till förmån för Motståndsrörelsen även om nedläggningen nu inte skedde med det uttalade syftet. Det är bara att hoppas att nedläggningen leder till utveckling i form av att Motståndsrörelsen växer och att de bra projekt som drivs av SvP:are kan utvecklas bättre nu. Det vore väldigt tråkigt om detta leder till avveckling och att många bra personer blir helt inaktiva.
Citera
2015-05-10, 20:12
  #23135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jo, det här var ny information för oss, så Palmblad får väl ses som lite synsk som förra veckan skrev att SvP borde läggas ner till förmån för Motståndsrörelsen även om nedläggningen nu inte skedde med det uttalade syftet. Det är bara att hoppas att nedläggningen leder till utveckling i form av att Motståndsrörelsen växer och att de bra projekt som drivs av SvP:are kan utvecklas bättre nu. Det vore väldigt tråkigt om detta leder till avveckling och att många bra personer blir helt inaktiva.

Fast problemet är väl att ni i NMR är för radikala? Dessutom är ni ju uttalade nationalsocialister. SvP hade väl de senaste åren putsat bort just nationalsocialismen för att bara prata om nationalism?
Citera
2015-05-10, 20:15
  #23136
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Officiellt: Svenskarnas parti upplöses. Föga oväntat.

https://www.svenskarnasparti.se/2015/05/10/svenskarnas-parti-upploses/

Tyckte detta var intressant:

Det är uppenbart av texten att utvecklingen i politiken skedde inte som SvP hade trott; det blossade upp ett stöd för SD inför valet av godtrogna och strateger istället för att locka de missnöjda till SvP. Om det var en del av strategin eller marknadsföring av andra, så anser jag inte att det var en bra väg för SvP att bli profilerad som ett ”alternativ till SD” istället för ett starkt parti i sig.

Det är bra att texten tog upp ett av de större problemen hos SvP; ”alltför få som arbetade med allt för mycket”. Jag är osäker på hur mycket de efterfrågade folk till olika projekt för hjälp och på vilket sätt, men onekligen var arbetsbelastning för vissa människor nästintill ohållbart. Det var även konstigt att många/vissa SvP medlemmar valde att länka till andra nyhetssidor än till Realisten, just ett av projekten där människor slet.

Från texten kan man också avläsa att man anser att det är utifrån missnöje mot SD och från deras splittring som nästa organisation/parti kommer växa fram. Uteslutningarna som har skett inom SD kan fortfarande rivas, men kanske när beslutet blir slutgiltig så kommer ett alternativ växa fram. Vem vet.

Oavsett tycker jag att det är synd att SvP upplöstes. Mest för att jag vet hur många som hoppades och arbetade hårt för partiet. Jag hoppas dock att de som orkar, enar sig hos SMR och särskilt de som nu har erfarenhet av partiarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in