Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Kan du inte förklara för oss vilka individer som är er målgrupp? Koppla gärna detta svar till era sakfrågor.

Partiets målgrupp är alla svenskar av vitt västerländskt ursprung som har tröttnat på den mångkulturella utvecklingen i Sverige. Framförallt vänder sig partiet såvitt jag förstår lite extra till de människor som har en viss insikt i vad som håller på att hända. Människor som tex har förstått att något är fundamentalt fel i samhället men inser att Sverigedemokraterna som dom tidigare givit sin röst har börjat sälja ut sig och gått från att ha varit ett nationalistiskt parti till att bli ett populistiskt dito. Men som sagt alla svenskar är välkomna
Citera
2013-10-22, 16:04
Medlem
Kommer det att läggas upp fler utav talen och föreläsningarna från höstkonferensen på youtube?
Citera
2013-10-22, 20:39
Medlem
Apelsiners avatar
Angående killen i Mora som ville genomföra en genetisk kartläggning av kommunstyrelsen.

Varför måste ras konkretiseras? Vilka gener gör en svensk? Vi har identifierat oss som folk i flera tusen år utan att ha någon kunskap alls om våra mitokondriehapovafan är av typ U eller I.

Det känns som att SVP anstränger sig för att kunna bemöta den dumdryga frågan "men vem är svensk då?" utan att lyckas och på så vis undergräver sin egen trovärdighet. Att tro att folk behöver sin atomuppbyggnad på papper för att kunna avgöra huruvida man är svensk eller inte är att underskatta människors intellekt, det är bara dumdrygt vänsterfolk som gör sken av att det skulle vara så.
Citera
2013-10-22, 21:53
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1NKL

http://www.dn.se/debatt/ny-dna-tekni...e-finns-raser/
Naturligtvis finns det olika människoraser om man använder en vettig definition, däremot så är det svårare att klassifisera människor i olika arter just pga avsaknaden av skarpa gränser även om det genitiska gapet mellan homo africans/homo sapiens africans/homo erectus någonting(dagens negrer i afrika) och homo sapiens är större än det genetiska gapet mellan hund och varg http://www.scribd.com/doc/102190687/...s-non-Negroids

Det är sunt att SvP motsätter sig vansinnigheter såsom att blanda ihop svenskar med erectusnegrer eller anse att en invandrad kines kan bli svensk, en varg blir inte hund för att den är uppfostrad och lever bland hundar.
Citera
2013-10-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Angående killen i Mora som ville genomföra en genetisk kartläggning av kommunstyrelsen.

Varför måste ras konkretiseras? Vilka gener gör en svensk? Vi har identifierat oss som folk i flera tusen år utan att ha någon kunskap alls om våra mitokondriehapovafan är av typ U eller I.

Det känns som att SVP anstränger sig för att kunna bemöta den dumdryga frågan "men vem är svensk då?" utan att lyckas och på så vis undergräver sin egen trovärdighet. Att tro att folk behöver sin atomuppbyggnad på papper för att kunna avgöra huruvida man är svensk eller inte är att underskatta människors intellekt, det är bara dumdrygt vänsterfolk som gör sken av att det skulle vara så.

Lyssnade på intervjun och för mig lät just den biten faktiskt ihopklippt på slutet men skit samma. SvP vill och tänker såvitt jag vet aldrig springa runt och DNA testa vita människor i Sverige FÖRUTOM MÖJLIGTVIS I EXTREMT OKLARA FALL (vilket också framgår om man läser på om partiets politik) dvs där det inte går att urskilja vilken etnicitet personen tillhör. Det är intressant att den här debatten ens förekommer bland människor i dagens Sverige över huvudtaget då vem som helst klart och tydligt kans e vem som är svensk i 99% av alla fall. Ingen ifrågasätter någonsin vem som är kongoles, japan, kines, colombian eller dyl det är solklart för de flesta men svensk det kan minsann vem som helst vara. Definitionen av en etnisk svensk som är det begrepp vi nationalister använder är alltså genetiskt sett en vit västerlänning av europeiskt ursprung och med kulturella band till Sverige eller det geografiska närområdet. Alltså har partiet inga som helst problem såvitt jag vet med att finnar, danskar, norrmän, engelsmän, holländare, tyskar och fransmän bosatt sig här då vi alla är ett folk genetiskt sett med en extremt snarlik kultur. Inte heller utgör en och annan italienare, grek, jugoslav eller spanjor några problem heller då även de är närbesläktade med oss. Om någon däremot ser ut som en turk men hävdar sin rätt till Sverige på biologisk grund kan man för att lösa dylika problem dock topsa den personen för att avgöra om det stämmer eller inte. Inga som helst problem, samma teknik som tex rättstekniker använder sig av dagligen för att bestämma etnicitet på en presumtiv gärningsman som lämnat DNA spår på en brottsplats. Man kan fråga sig så här: Vilka byggde upp det här landet och vilkas ättlingar har alltså laglig och moralisk rätt till det ? Varför värnar antirasister om alla andra folk och deras kulturella och nationella rättigheter så länge de är bruna, gula eller svarta men anser att vita människor ej har exklusiv rätt till sina egna länder ?
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-10-22 kl. 22:32.
Citera
2013-10-22, 23:02
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ett meddelande till de cirka 100 asylanterna på Herrgårdens camping i Kristinehamn: Åk hem!
https://pbs.twimg.com/media/BXLcA4_CYAARRZE.jpg:large

Är det inte ganska så stor risk att ett sånt medelande blir fel? Nån asylsökande kanske tänker skitsamma om jag mördar, misshandlar, våldtar nån svensk med tanke på att ingen vill mig här?
Citera
2013-10-22, 23:23
Medlem
Nordfront har intervjuat Robin Olsén angående hans intervju med Sveriges Radio:

https://www.nordfront.se/sveriges-ra...med-svpare.smr

Bland annat framkommer det i Nordfront-artikeln att SR-intervjun var 1,5 timme lång (i radion klipptes materialet ner till mindre än en och en halv minut) samt att journalisten var dålig på att låta den intervjuade tala till punkt och hela tiden avbröt med nya korkade frågor:

Citat:
– När jag svarade på hennes frågor avbröt hon mig hela tiden och gav mig nya frågor i svaren så det blev ju väldigt rörigt. Det var ju mycket det här om etniciteten och vem som är svensk och hur man ska göra i oklara fall. Och det var där DNA-testen kom fram och det kommer ju inte tas någon hänsyn till vilka toppar man sitter på. Den dagen vi kommer till makten, det är ju då – vid oklara fall – som det kommer ske DNA-tester. Så det spelar ingen roll vilken samhällsklass, social status eller liknande som man har, det kommer inte ske några särbehandlingar. Det är ju inget vi på lokalt plan tagit fram, utan det kommer ju från riksledningen.

Inte helt oväntat kan man alltså konstatera att regimmedia som vanligt förmedlade en grovt snedvriden bild av vad som sagts.
Citera
2013-10-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det inte ganska så stor risk att ett sånt medelande blir fel? Nån asylsökande kanske tänker skitsamma om jag mördar, misshandlar, våldtar nån svensk med tanke på att ingen vill mig här?
Det gör de ju redan idag, trots att allt de får höra är "ni är frälsningen, ni är våra pensionsräddare, ni är mer civiliserade än Svenskarna, ni är bäst i hela Sverige!"
Citera
2013-10-23, 00:58
Medlem
trtrtrtrs avatar
Eftersom jag följer många olika slags medier dagligen kunde jag inte undgå en minst sagt märklig grej. Både Nordfront och Nationell.nu har skrivit om intervjun med Robin (ja, hör och häpna, det var till och med Nordfront som intervjuade honom), som i skrivande stund är en kokhet potatis, medan Realisten inte skrivit en rad. Hur kan detta komma sig?
Citera
2013-10-23, 09:27
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Det roliga är att denna Robin Olsen själv ser ut att ha spagge-DNA. Kolla på den stora näsan buskiga ögonbrynen och mörka ögon. Tror nog att de lägst utbildade i SD bildade SVP. Deras ledare speglar iallafall väljarkåren.

En sak som också är väldigt rolig är att hans morsa är gift med en turk. Visserligen är det inte hans biologiska farsa men det tyder ju på att hans morsa inte har något emot rasblandning så man blir ju inte förvånad om hans skulle ha en utländsk farsa. Vi får helt enkelt vänta på att han är ett gott föredöme och gör sitt DNA-test som visar vart han hör hemma på denna jord.
Citera
2013-10-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Eftersom jag följer många olika slags medier dagligen kunde jag inte undgå en minst sagt märklig grej. Både Nordfront och Nationell.nu har skrivit om intervjun med Robin (ja, hör och häpna, det var till och med Nordfront som intervjuade honom), som i skrivande stund är en kokhet potatis, medan Realisten inte skrivit en rad. Hur kan detta komma sig?

Dom var väl etta på bollen den här gången helt enkelt. Dyker säkert upp på realisten med
Citera
2013-10-23, 13:19
Medlem
Hur ser du ut på kommunfronten i Bohuslän?

Vilka kommuner har representanter för valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in