Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-23, 18:21
  #12361
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nej, angående etniciteten så är det ju ömsesidigt, enligt Nils Gustav Labba: "Man kan inte konvertera till same. Det handlar om ursprung och blodslinje. Man måste vara av samisk börd för att vara same."

Det finns ingen "same-fråga" inom svensk nationalism, utan det kommer att fortsätta som det varit tills vidare. Möjligen kan det tas upp vid en framtida nordisk unionsbildning att de får ett eget territorium, men det är för långt fram, det handlar om Sverige först.
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Som du säger, "Expo-hittepå"-varning. Det är självklart att samer inte är etniska svenskar, men att säga att Partiet "önskar att dem inte existerade" är ju ren och skär lögn.

Jag skulle personligen helst se att samerna fick ett reservat i nordligaste Nordsverige - möjligtvis sträckande in i Finland och Norge enligt avtal eller vid potentiell union - som de själva helt och hållet administrerar och bestämmer över.
Jo jag vet hur den nationalistiska ställningen gentemot samer ser ut och håller med om det mesta, men hon tror på allt som står i tidningarna och vägrar lyssna när man försöker förklara att det är fel.
Citera
2013-10-23, 19:19
  #12362
Medlem
f1NKLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Jag hoppas att ni själva spelar in alla intervjuer. Om inte så är det viktigt att ni gör det.

Hur menar du nu ?
Citera
2013-10-23, 20:07
  #12363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Intressant att folk här verkar ge sig på Robert familj vilket är ganska lågt. Ganska tveksamt att den person som började sprida ut diverse rykten om honom här på FB faktiskt känner honom. Om det nu stämmer så vad fasen har det med Robert som person att göra om någon i hans familj skulle ha dålig smak Typiskt trollande med andra ord

Flashback är ju känt för des källkritiska och överlagda slutsatser.

Citera
2013-10-23, 20:19
  #12364
Medlem
Jag så denna videon igår http://www.youtube.com/watch?v=VMlADJ0SGdI
Utmärkt agerande enligt mig men jag funderar på en sak, hade det inte vart bra om dom vakterna eller vad det kallas hade en kamera på sig? T.ex. en gopro eller en sådana mini kameror (kallas också för spionkameror).

Ser absolut inga nackdelar med det förutom kostnaden då men det är ändå en mycket bra investering.

T.ex. denna polisen har en gopro http://www.south-wales.police.uk/wp-content/uploads/2013/09/Pc-Greg-Llloyd-wearing-body-cam.jpg
Går säkert att fixa så att kameran är placerad på axeln om man vill det.
Edit: http://www.oceanenterprises.com/scuba-gear/images/thumbnails/12/700/480/BCD_Shoulder_Gopro.jpg
__________________
Senast redigerad av SweCrime 2013-10-23 kl. 20:34.
Citera
2013-10-23, 20:24
  #12365
Medlem
En liten undran, Är Stefan anställd av partiet eller arbetar han bara politiskt på fritiden?
Citera
2013-10-23, 21:03
  #12366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Som du säger, "Expo-hittepå"-varning. Det är självklart att samer inte är etniska svenskar, men att säga att Partiet "önskar att dem inte existerade" är ju ren och skär lögn.

Jag skulle personligen helst se att samerna fick ett reservat i nordligaste Nordsverige - möjligtvis sträckande in i Finland och Norge enligt avtal eller vid potentiell union - som de själva helt och hållet administrerar och bestämmer över.

Samer är harmlösa och mer eller mindre en ickefråga i dagsläget. Det är knappast så att vi invanderas av 100 000 tals samer som springer runt på gatorna mördar, våldtar, misshandlar folk, langar droger startar upplopp, bränner bilar i bristen på fritidsgårdar eller översvämmar en redan hårt belastad arbetsmarknad. Möjligtvis anser jag att samernas monopol på rennäring bör dras in och att den positiva särbehandlingen av samer upphör men det är ju knappast en prioriterad fråga och det finns nog ingen nationell organisation eller parti som vill köra ut samerna. Däremot skulle dom kunna få en egen bit territorium där dom kan hålla till och ha ett visst självbestämmande över, vilket dom säkert skulle vara mer än nöjda över då dom ofta håller sig på sin kant så som det är redan idag
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-10-23 kl. 21:10.
Citera
2013-10-23, 21:07
  #12367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
En liten undran, Är Stefan anställd av partiet eller arbetar han bara politiskt på fritiden?

Såvitt jag vet arbetar han fortfarande inom byggbranschen som betonghåltagare. Om han jobbar heltid eller deltid med det har jag dock sämre koll på
Citera
2013-10-23, 21:34
  #12368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vad är det du syftar på ? Tyckte själv det var helt ok svar. Precis om jag misstänkte hela tiden vill inte SvP Mora springa runt och DNA testa varenda människa utan endast tillämpa detta för at kunna utröna vem som är svensk eller inte i extremt oklara fall (etnisk svensk utläses här som vit västerlänning med kulturell koppling till Sverige och dess geografiska närområde). Ser du ut som en neger men ändå hävdar att du är en svensk med rätt till Sverige kan detta uteslutas på vetenskapligt vis, inga konstigheter. Förövrigt pratar Robert om vad han vill se SvP verka för i kommunen dvs riva upp avtalet med migrationsverket, verka för lokalproducerad mat inom kommunala institutioner samt försvåra för pedofiler att etablera sig i kommunen

Inget av dessa ämnen hanteras dock på kommunal nivå så att lova att kämpa för dom är som att försöka komma in i kommunfullmäktigen med löften om att kämpa för reducerad svensk militär närvaro i Afghanistan.
Citera
2013-10-23, 22:22
  #12369
Medlem
Bassan1703s avatar
När får man reda på i vilka kommuner SvP ställer upp i valet 2014?
Citera
2013-10-23, 22:26
  #12370
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
När får man reda på i vilka kommuner SvP ställer upp i valet 2014?

Folk kan fortfarande anmäla sig som kandidater (https://www.svenskarnasparti.se/2013/08/26/anmal-ditt-intresse-som-kandidat-for-valet-2014/). Dessa kommer gås igenom och de som blir godkända kommer sedan genomgå en utbildning i januari. Först därefter vet vi med säkerhet.
Citera
2013-10-23, 22:50
  #12371
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassan1703
När får man reda på i vilka kommuner SvP ställer upp i valet 2014?

Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Folk kan fortfarande anmäla sig som kandidater (https://www.svenskarnasparti.se/2013/08/26/anmal-ditt-intresse-som-kandidat-for-valet-2014/). Dessa kommer gås igenom och de som blir godkända kommer sedan genomgå en utbildning i januari. Först därefter vet vi med säkerhet.
Om det nu visar sig att kommunen man bor på inte har eller kommer ha några svp-representanter, är det då meningslöst att rösta SvP även i kommunvalet? Och samma fråga på landstingsvalet...

Känns ju spontant som att endast valet till riksdagen har nån mening
Citera
2013-10-23, 23:15
  #12372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om det nu visar sig att kommunen man bor på inte har eller kommer ha några svp-representanter, är det då meningslöst att rösta SvP även i kommunvalet? Och samma fråga på landstingsvalet...

Känns ju spontant som att endast valet till riksdagen har nån mening
Det här är intressant. Hur anser SvP att man bör göra? Personligen så kommer jag rösta SvP i riksdagsvalet. I kommun-, landsting- och EU-valet så kommer jag förmodligen rösta på SD om inte SvP finns representerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in