• 3
  • 4
2016-10-16, 20:23
Medlem
arcuswaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Detta kanske; självupptagna personer som tror de är jättelyckade repellerar andra människor. Feta kossor som jobbar i kassan på ICA verkar inte ha några problem att hitta sig en man. "Lyckade", "snygga" kvinnor som har PhD verkar däremot ha det i större utsträckning.

Så är det. Det handlar om vilka krav man ställer på potentiell partner.
Citera
2016-10-17, 07:06
Medlem
cece123s avatar
Får man undra TS ? Men jag får en feeling att du har autistiska drag ?
Det kan ju förklara det hela lite bättre, en kompis syster har asperger
hon förstår sig inte på relationer alls och är man runt 35-40 så kan det
vara en orsak varför det aldrig tar sig.

Systern missuppfattar andras signaler hela tiden.
Hon gick en kurs och fattade tycke för en kille, vi rådde henne att ta det lugnt
och frågade om hon kunde höra sig för om han hade en flickvän först genom
bekanta som gick på kursen, innan hon gick på honom.
Hon kunde inte läsa honom alls och frågar om han ville komma hem till honom.
Nästa gång kom han på kursen med sin tjej, det visade sig att tjejen varit med
på kursen tidigare , men att min kompis syster tyckte att denna tjej var så
ful att det omöjligtvis kunde vara killens tjej.Paret ska gifta sig i november och
systern fick inga vibbar alls, trots att killen och hans tjej(hon kom på i efterhand
när hon tänkte efter), höll varandra i handen vid flera tillfällen på kursen.

Killar brukar vilja träffa tjejer rätt snabbt på dejtingsidor, det låter som att om du får
chatta i evigheter på dejtingsajter.
När jag läser det du skriver, reagerar jag dels att du skriver vad du tror och tolkar
( övertolkar ? ) tex om killar hjälper dig på gymmet är intresserade.
Många killar brukar älska att hjälpa till, det betyder inte att de alltid är intresserad..
Om killar stirrar kanske det inte beror på samma orsak som du tror.
Du kanske ? har en tendens att fråga saker som man borde veta vid en viss ålder,
kommer in på och ältar om samma grejor - det är ju en big turnoff för många killar.
Du kanske pratar/ skriver mycket om dina intressen eller fokuserar mycket på dig
själv när du chattar ?

Tror nog att du suktar efter fel killar, glöm killar på gymmet, kontorets snygga kille
spana in en man runt 25-40 med lite nördtendenser, då kommer du att hitta rätt.
Vore bra om du hade någon ärlig person som kan coacha dig så att du lär dig mer
om dig själv, för jag upplever det som att du inte riktigt vet vem du är.
Senast redigerad av cece123 2016-10-17 kl. 07:48.
Citera
2016-10-17, 07:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Som jag skrev så har det varit "inledningar" där man ses ofta och gör saker ihop (inkl sex), och som varat några veckor i bästa fall. I de kortare fallen har det inte varit något sex. I exemplet från långt tillbaka i tiden, umgicks vi i princip dagligen i några månader, varav mot slutet 3-4 veckor av dessa var precis som ett "förhållande", förutom att det då framkom att han ville kunna ha andra vid sidan om.
Så som det är nu, med dejtingsidor och Tinder osv, verkar det som att många vill chatta men få vill träffas IRL. Jag själv ser inte poängen med att hålla på och kommunicera i skrift i månader, poängen är ju att man vill träffa nån och varför då inte ses IRL för att se om man har nån kemi. Jag orkar inte hålla på med det där spelet där man bara chattar. Det ger mig inget, och dessutom bygger jag bara upp en bild av nån som kanske inte alls är så som jag tror i verkligen. Bättre då att man träffas irl.
Ja slutsatsen blir nog att det är något allvarligt fel på mig, helt enkelt. Frågan är bara vad. Förutom att jag antagligen är ful då..

När jag dejtade upptäckte jag exakt samma sak om många tjejer, många vill chatta men vågar inte ses. Från dagen man skriver första meddelandet tycker jag man borde försöka ses inom en vecka, absolut inte längre än så. Göra något okomplicerat, bara ses och tjöta i någon timme. En öl eller ett glas gin skadar väl inte, kan spräcka isen också.

Sedan är antagligen en stor bov att du redan från början har dålig inställning. Om du inte vågar öppna dig kommer du aldrig heller hitta något vettigt. Killarna som dejtar dig, de dejtar en tjej som "har på känn" att de "antagligen snart kommer dra". Visst, du kommer bli sårad igen om du öppnar dig och en kille drar, men så är livet tyvärr. Tänk om alla killar hade slutat försöka så fort de blivit rejektade, då hade ju för farao mänskligheten gått under.
Citera
2016-10-17, 17:25
Medlem
Flera här har anmärkt på att jag nämnt mitt utseende i 5-6 inlägg osv, samt att det troligtivs är min personlighet eller något jag gör som är anledningen till att ingen vill gå vidare med mig.
Att jag nämnt mitt utseende är pga att i det stora flertalet trådar omnämns tjejers utseende som helt klart avgörande för om en kille intresserar sig eller inte, det nämns ofta även att är tjejen bara snygg så vill han alltid ligga osv. Kan förklara att så enkelt är det inte.
Vidare så är det ju så att de enda som vet "vad det är med mig" som gör att de inte vill vara ihop med mig, är ju killarna - men de har aldrig gett mig någon hint eller ledtråd om vad det var som gjorde att intresset svalnade. Återstår då att skriva flashback-inlägg om saken...
Citera
2016-10-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Flera här har anmärkt på att jag nämnt mitt utseende i 5-6 inlägg osv, samt att det troligtivs är min personlighet eller något jag gör som är anledningen till att ingen vill gå vidare med mig.
Att jag nämnt mitt utseende är pga att i det stora flertalet trådar omnämns tjejers utseende som helt klart avgörande för om en kille intresserar sig eller inte, det nämns ofta även att är tjejen bara snygg så vill han alltid ligga osv. Kan förklara att så enkelt är det inte.
Vidare så är det ju så att de enda som vet "vad det är med mig" som gör att de inte vill vara ihop med mig, är ju killarna - men de har aldrig gett mig någon hint eller ledtråd om vad det var som gjorde att intresset svalnade. Återstår då att skriva flashback-inlägg om saken...
Har du själv ingen som helst aning om vad orsaken kan vara? Du är ju den som vet mest om hur du är, och själv skulle jag nog ganska träffsäkert kunna skriva en lista med anledningar till varför jag skulle kunna bli bortvald. Självkritiskt tänkande och självinsikt är en bra grund för att lösa problem.
Citera
2016-10-17, 23:59
Bannlyst
Det finns inget ironiskt i detta det är det första jag vill säga. Detta med att inte träffa någon 2016 är inte ett dugg konstigt.
När jag slutade att gå på krogen 2008 så såg det inte ut som 1998 och absolut inte som 1988 som jag minns det väldigt väl hade redan blivit pappa på den tiden.

Hade jag varit 35år och har jobb lägenhet bil m.m så dra till Tahiland.
Jag har aldrig varit där för jag har aldrig behövt och var för g.a när det blev en familjeresort.

Det kostar säkert att plocka hem en 24 - 26 åring på många sätt men så många mycket äldre än dig har redan gjort det.
Sitta på nätet är inte lätt med alla frågor och krogen är full av män från andra länder vare sig dom har familj hemma eller inte.

Testa Thailand du behöver inte ens kunna det romantiska snacket. Då slipper du vara ensam.
Citera
2016-10-18, 07:09
Bannlyst
Du är väldigt onormal med tanke på att du säkert är extremt tafatt, handlingsförlamad och viljelös. Med det är många tjejer. De vill ha mycket men allt ska komma till dem.
Citera
2016-10-18, 11:11
Medlem
Du är garanterat inte så snygg som du verkar tro, om du varit det hade man kunnat ursäkta en konstig personlighet under en längre period än några veckor.

Om du mot förmodan verkligen är så snygg som du tror, och de ändå drar, finns det bara en möjlighet: Du luktar riktigt illa.
Citera
2016-10-18, 13:10
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Det finns inget ironiskt i detta det är det första jag vill säga. Detta med att inte träffa någon 2016 är inte ett dugg konstigt.
När jag slutade att gå på krogen 2008 så såg det inte ut som 1998 och absolut inte som 1988 som jag minns det väldigt väl hade redan blivit pappa på den tiden.

Hade jag varit 35år och har jobb lägenhet bil m.m så dra till Tahiland.
Jag har aldrig varit där för jag har aldrig behövt och var för g.a när det blev en familjeresort.

Det kostar säkert att plocka hem en 24 - 26 åring på många sätt men så många mycket äldre än dig har redan gjort det.
Sitta på nätet är inte lätt med alla frågor och krogen är full av män från andra länder vare sig dom har familj hemma eller inte.

Testa Thailand du behöver inte ens kunna det romantiska snacket. Då slipper du vara ensam.
Du har alltså missat att Mekong är precis motsatsen till det du beskriver, dvs anledningen att män måste åka till thailand?

Dvs svensk egofeministisk elitistisk kvinna som inte nöjer sig med män på sin egen nivå, och hellre är ensam.

Ytterligare ett fint tillfälle för frasen:
Humorn är stor
Senast redigerad av Rhesus-Minus 2016-10-18 kl. 13:12.
Citera
2016-10-18, 13:26
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Lägg upp en bild å tysta tvivlarna.
Du kanske till å med får napp.
Citera
2016-10-18, 14:15
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Har du själv ingen som helst aning om vad orsaken kan vara? Du är ju den som vet mest om hur du är, och själv skulle jag nog ganska träffsäkert kunna skriva en lista med anledningar till varför jag skulle kunna bli bortvald. Självkritiskt tänkande och självinsikt är en bra grund för att lösa problem.

Det är ju dessa egenskaper som den som ständigt misslyckas saknar, istället så letas felen hos andra.

Den enda konstanta nämnaren i dessa misslyckade relationsförsök är ju Mekong..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in