Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Vill du ha hjälp får du vara ärligt också, så fram med sanningen.
Ha! Men jag ÄR ärlig! Jag är säkert inte snygg i ALLAS ögon för det är väl ingen, men en massa människor tycker att jag är det iaf. Själv har jag aldrig tyckt att jag är snygg men ofta fått höra det. Men jag har aldrig trott på det. Själv misstänker jag att det är min asdåliga självkänsla som på något vis smittar av sig till hur jag "bär upp" mig själv. Ni har säkert alla sett människor som egentligen inte är snygga alls men som har en personlighet och en självkänsla som är så kraftfulla att de "blir" jävligt attraktiva. Jag har egentligen en väldig massa att vara stolt över och många skulle vilja byta till sig min utbildning, min livssituation generellt (bortsett från relationer då...) mm men själv har jag alltid känt mig som mindre värd än andra, mycket pga en sjukt traumatisk barndom. Har aldrig riktigt hämtat mig från de upplevelserna. Det har satt spår i mig som gör att jag liksom aldrig kan riktigt glädjas åt framgångar osv. Antagligen är det väl det som gör att jag inte framstår som så attraktiv som jag skulle kunna göra, om jag "bar upp" mig själv bättre.
Men fattar ändå inte, för det finns ju en massa människor i världen som är både fula och har taskiga bakgrunder och som har dålig självkänsla, och som ändå hittar någon som de vill och kan ha en riktig relation med.
Om någon kille intresserar sig för mig numera så tänker jag bara att äsch det är inte lönt, han kommer ändå snart att säga "...jag vill inte ha något förhållande..." så det är inte lönt att ge sig in i något heller. Jag har hört nästan EXAKT samma repliker säkert 20 gånger i mitt vuxna liv. Det är oerhört förutsägbart! Jag vet precis i vilket skede av "inledningen" som den kommer, jag känner så väl igen stämningen som blir i rummet precis innan han levererar repliken, känner så väl igen ansikttsuttrycken. Det är helt otroligt, det är som att jag dejtar samma kille om och om igen. Och ändå försöker jag välja väldigt olika och varje gång jag träffar nån ny tänker jag glatt att "den här verkar ju vara annorlunda!" Men icke...!