2016-10-16, 18:51
Medlem
cp-mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Tyvärr är situationen oförändrad! Jag har iofs haft "turen" att inte träffa någon sådär jättesärskild på väldigt länge. Det har varit flörtar men inte av den kaliber som förekom förr. Jag har fått högre murar kring mig, helt klart. Har testat lite dejtingsajter och även tinder.. Har skrivit en tråd som är igång just nu, om varför killar inte kan säga som det är när de inte vill gå vidare med en, och att de ghostar en istället. Bara försvinner utan ett ord. Man känner sig helt värdelös. Antar att alla dessa negativa erfarenheter gjort mig mera reserverad och kanske kyligare med åren, vilket ju inte är så bra direkt..
Men jag kan svära på att om ni hade sett mig hade ni inte kunnat tro att jag har detta problem.

Fast sådär är oerhört många killar och det ska du verkligen försöka att inte ta personligt. Det är bara ett fegare sätt att säga nej och de har/kommer att göra på samma vis med andra tjejer. Inget att lägga energi på!
Senast redigerad av cp-mongo 2016-10-16 kl. 18:58.
Citera
2016-10-16, 18:51
Medlem
Uf0mammuts avatar
5 inlägg har du skrivit denna tråd, och du har lyckats nämna ditt utseende i vartenda ett. Jag ogillar dig redan.
edit: sex stycken nu.
Citera
2016-10-16, 18:58
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Som jag skrev så har det varit "inledningar" där man ses ofta och gör saker ihop (inkl sex), och som varat några veckor i bästa fall. I de kortare fallen har det inte varit något sex. I exemplet från långt tillbaka i tiden, umgicks vi i princip dagligen i några månader, varav mot slutet 3-4 veckor av dessa var precis som ett "förhållande", förutom att det då framkom att han ville kunna ha andra vid sidan om.
Så som det är nu, med dejtingsidor och Tinder osv, verkar det som att många vill chatta men få vill träffas IRL. Jag själv ser inte poängen med att hålla på och kommunicera i skrift i månader, poängen är ju att man vill träffa nån och varför då inte ses IRL för att se om man har nån kemi. Jag orkar inte hålla på med det där spelet där man bara chattar. Det ger mig inget, och dessutom bygger jag bara upp en bild av nån som kanske inte alls är så som jag tror i verkligen. Bättre då att man träffas irl.
Ja slutsatsen blir nog att det är något allvarligt fel på mig, helt enkelt. Frågan är bara vad. Förutom att jag antagligen är ful då..

Behöver inte vara något allvarligt fel, jag har dissat tjejer för bagateller också som man bara inte gillar. Kan ju vara en kombination av flera mindre småsaker som gör att de inte ser någon framtid i dig. Men jag tror inte du är så unik, det finns många tjejer som man snabbt inser att det inte finns någon framtid i.

Det bästa är att blanda, både snabba träffar och långkörare som man kommunicerat med länge. Det är lättare att klicka om man känner att man har en historia ihop, då växer mer tillit och man har en bredare referensram när det kommer till den andra. Mitt internetrekord på att träffa snabbt tror jag är inom 3 meddelanden. Det blev väl dock ganska fail också.
Citera
2016-10-16, 18:58
Medlem
Fast det måste vara något du gör om det nu är som du säger. Att killar kommer fram till dig varje dag och säger att du är snygg.

Du är inne på att du inte kan vara dig själv kanske ligger det där....

Jag är inte snygg men jag är sexig, rolig, bjuder på mig själv.
Har aldrig fått höra att jag är sjukt snygg men då istället sjukt sexig, djurisk, charmig, kul, söt.
Jag har aldrig haft problem att fixa killar.

Du verkar stänga av när du träffar någon intressant för som du säger det är ändå inte lönt, med den inställningen funkar ju inget.
Du borde ha mer fokus och se din roll istället för att undra varför killarna är problemet.
Citera
2016-10-16, 19:00
Medlem
Citat:
Som rubriken säger: Jag är alltså 35 och har aldrig haft ett förhållande. Det blir bara "inledningar", sen drar sig killen ur, oftast pga att han "inte vill ha ett förhållande", inte är "redo" för ett förhållande, behöver "tid", eller nåt annat tjafs. Min längsta "inledning" varade 4 veckor, men det hette aldrig att vi var pojkvän/flickvän. Har aldrig varit med någon som velat att det ska kallas för det.
Har pratat med några nära vänner om det här och de kan inte fatta att jag har så svårt att få till en relation. De tycker att jag är skitsnygg och intressant. Jag förstår inte varför jag inte lyckas få till det. Försöker verkligen att undvika rötäggen till killar men av någon anledning hittar jag dem ändå, och de hittar mig.
Börjar verkligen tro att det är kört nu, 35 och har ALDRIG haft en relation mer än några veckor?!?!?!

Så, var som den vanliga svenska kvinnan då....knulla runt. Män tackar ej nej.
Citera
2016-10-16, 19:02
Medlem
Om du granskar dig själv och ditt sätt kritiskt, vad tror du är anledningen till att männen tappar intresset när de lärt känna dig lite mer?

Med tanke på att samma sak upprepar sig gång på gång med olika män så är det sannolikt hos dig själv som problemet ligger, och för att kunna lösa det så måste du först identifiera problemet.
Citera
2016-10-16, 19:14
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Som rubriken säger: Jag är alltså 35 och har aldrig haft ett förhållande. Det blir bara "inledningar", sen drar sig killen ur, oftast pga att han "inte vill ha ett förhållande", inte är "redo" för ett förhållande, behöver "tid", eller nåt annat tjafs. Min längsta "inledning" varade 4 veckor, men det hette aldrig att vi var pojkvän/flickvän. Har aldrig varit med någon som velat att det ska kallas för det.
Har pratat med några nära vänner om det här och de kan inte fatta att jag har så svårt att få till en relation. De tycker att jag är skitsnygg och intressant. Jag förstår inte varför jag inte lyckas få till det. Försöker verkligen att undvika rötäggen till killar men av någon anledning hittar jag dem ändå, och de hittar mig.
Börjar verkligen tro att det är kört nu, 35 och har ALDRIG haft en relation mer än några veckor?!?!?!

Hur går du tillväga? Håller du på och försöker provocera fram ev svartsjuka hos din ev kille?
Var ärlig nu! Väldigt många tjejer kör med detta. Det är något som inte är speciellt sexigt eller tändande.
En vettig kille går förmodligen om han är smart nog.

Vi grabbar vill känna oss speciella också, lika som ni, så att du driver på
är inget ont. Drivande tjejer är bra. Vi grabbar vill inte släpa på en zombie, dvs en tjej
som inte har vilja, vill ingenting, likgiltig i sättet osv. Sitter och leker med mobilen
på dejten eller så. Big no no!

Var alltid ärlig, var dig själv, spela inte spel, det är skitlätt att genomskåda.
Lycka till!
Citera
2016-10-16, 19:16
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Träffa mig så ska jag berätta för dig vad som är felet med dig.
Citera
2016-10-16, 19:20
Medlem
Fawfuls avatar
Ts, här har du ett boktips. http://www.bokus.com/bok/97891271152...ktig-relation/
Citera
2016-10-16, 19:23
Medlem
Detta kanske; självupptagna personer som tror de är jättelyckade repellerar andra människor. Feta kossor som jobbar i kassan på ICA verkar inte ha några problem att hitta sig en man. "Lyckade", "snygga" kvinnor som har PhD verkar däremot ha det i större utsträckning.
Citera
2016-10-16, 19:26
Medlem
PsychoChillers avatar
Ännu en brud som skapar en tråd som ska ge henne en orsak att nämna hur snygg hon är i varje inlägg. Det är så genomskinligt.
Citera
2016-10-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Ännu en brud som skapar en tråd som ska ge henne en orsak att nämna hur snygg hon är i varje inlägg. Det är så genomskinligt.

Det är mycket möjligt att dessa personer är snygga men det hjälper dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in