Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Finns massor av olika orsaker till varför det inte funkar
1 ) En del människor kan säga saker i all välmening och
överdriva saker t e x att du ser skitsnygg ut
2) Med en taskig barndom kan det följa ett problem
med anknytning till andra människor
3)Du kan upplevas som desperat av männen,en tjej blir mindre
och mindre intressant ju äldre de blir
4)Du kanske är tråkig, tar inga initiativ e t c ( även om du skulle vara
snygg)
5) Har du analyserat vilka killar du har dejtat, har de likheter?
Det kan ju vara så att du väljer fel typ helt enkelt
6) Precis som du är inne på så kan taskig självkänsla vara
påfrestande och oattraktivt för andra.
Har du en tendens att vara negativ,slå ner på dig själv inför
andra ?
1. Jag vet, men det har även hänt att jag varit på hemmafester och efteråt fått höra att den och den sagt att jag var jättesnygg osv. Det händer ibland att jag är ute och käkar med jobbet på lunchen, går man då på ställen där det förekommer killar i 35-årsåldern typ bankfolk, kontorsfolk mm så märker jag ju hur de kollar på mig. Är ej inbillning.
2. Ja helt klart. Jag har gått i terapi i flera omgångar, men det har inte hjälpt. Jag har kommit till insikt om en mängd grejer dock, men någon riktigt förändring har inte skett.
3. Måste säga att jag har svårt att tro att jag skulle upplevas som desperat.
4. Jag visar intresse och tar initiativ, men har mkt svårt att tro att det skulle uppfattas som desperat faktiskt. I så fall är de oerhört känsliga och tål inte att kvinnor tar någon som helst initiativ alls. Om de tycker jag är tråkig - ja det kan jag ju inte uttala mig om men de har inte ens varit i kontakt med mig tillräckligt länge för att ens hinna uppfatta om jag är tråkig eller ej! Som sagt är mitt längsta förhållande 3-4 veckor och det var för 13 år sedan (!!!) och det kallades dessutom inte ens för ett "förhållande". Pga den killen var så kallat "polyamorös" och ville inte "definiera" någonting..
5. En likhet de har, är att de alla inledningsvis verkar vara trevlia och sjyssta killar, okomplicerade och icke-störda. De verkar ha ganska gott självförtroende och självkänsla, iaf i sociala sammanhang. Utseendemässigt har de varit allt ifrån 3

r till 10

r.
6. Att upptäcka att någons självkänsla inte är på topp är inget man kan märka på så kort tid som jag pratar om, särskilt inte när man bara skriver till varandra. Jag är dessutom väldigt bra på att täcka över det.
Jag antar att en del av kärnan till mitt problem består i att jag har svårt för att vara "mig själv" med killar jag är intresserad av. Rädslan för att inte duga kickar in rätt tidigt för min del. Blir då kanske tråkig(-are) än jag "egentligen" är.