2012-12-22, 15:43
Medlem
IGrundOchBottens avatar
hahaha, grisen söker svinen!!

No offence, jag älskar grisar!
2012-12-22, 15:54
Bannlyst
Jag är också väldigt intresserad av att veta exakt vilka tankegångar som rör sig i huvudet på en kvinna när hon pissar på en man som köpt blombuketter till henne och suger av en som behandlar henne som en dörrmatta. Kan inte någon tjej försöka sätta ord på dessa tankar och känslor hos er?

Känn er fria att göra detta utan att känna någon som helst illvilja mot er. Fram med det bara.
Senast redigerad av SamMelo 2012-12-22 kl. 15:57.
2012-12-22, 16:51
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Jag är också väldigt intresserad av att veta exakt vilka tankegångar som rör sig i huvudet på en kvinna när hon pissar på en man som köpt blombuketter till henne och suger av en som behandlar henne som en dörrmatta. Kan inte någon tjej försöka sätta ord på dessa tankar och känslor hos er?

Nu är inte jag tjej men det är väl ganska lätt att översätta situationen till oss killar. Tänk dig själv om en tjej, snäll men fet som en flodhäst, smörar för dig och ger dig presenter vs. en en bitchig modelltjej som behandlar dig som luft. Vem har du mest intresse av?

Jag tycker denna länk som någon postade i en annan tråd här förklarar saken rätt bra. Om någon har något du verkligen vill ha så är du villigare att gå igenom skit för att få det. Snällhet som enskild egenskap är knappast något som står speciellt högt på personers vill-ha-lista. Det är en positiv egenskap men inte något som personer specifikt eftersöker och är villiga att gå igenom skit för.
2012-12-22, 17:27
Medlem
adays avatar
Förstår inte riktigt teorin menmen..

Jag tycker dock att det känns mer som att dessa "snälla-killar" känner mer frustration gentemot kvinnan, än vad kvinnan gör mot den "snälla-killen". "Snälla-killen" tycker sig inte få den uppskattning de vill ha (de vill uppskattning för att de är snälla). Medan kvinnan blir bara frusterad på grund av de aldrig hittar den "snälla-killen". Alltså de har ICKE hat mot den "Snälla-killen". Utan "hat" mot att aldrig få lyckan att hitta honom.

(Gillar dock inte använda orden "snälla-killar" och "snälla-tjejer", för de är väl ändå lite upp till en hur man drar den gränsen på en person när man vill avgöra om den är "Snäll" eller inte.)
2012-12-22, 17:36
Medlem
adays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo

Känn er fria att göra detta utan att känna någon som helst illvilja mot er. Fram med det bara.

Samhället tror så på grund av att det är de kvinnor som uppmärksammas ju!!! Alltså de som låter sig behandlas som en dörrmatta! Blir så ledsen när killar tror att alla tjejer dras till skitstövlar, för det stämmer inte. Om killar sluta sukta efter alla dessa "Vackra Instagram-flickorna och deras ljuvliga vardag" så kanske de ser att det finns MÅNGA tjejer som skulle kappa av sin högra hand för att hitta en pojkvän som ger blommor på ens födelsedag!

Samtidigt som de "snälla-killarna" inte alltid syns hos tjejerna då skitstövlarna tar förstår plats!
Senast redigerad av aday 2012-12-22 kl. 17:48.
2012-12-22, 17:51
Medlem
Katzyns avatar
Jag gillar att ligga med killar som är snälla mot mig. Förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget faktiskt.
2012-12-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag gillar att ligga med killar som är snälla mot mig. Förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget faktiskt.

För att få igång en ett samtal om ämnet kan det vara nödvändigt att generalisera, ingen regel utan undantag.
2012-12-22, 18:29
Medlem
MGWs avatar
Blanda inte ihop snäll med mesig. "Snälla" killar är oftast mesiga till skillnad från "bad boys" som är motsatsen. Genom att vara "bad boy" medföljer en hel del attribut som kvinnor attraheras av, självsäkerhet, självförtroende, vågar ta i tjejer, vågar visa att han vill ha sex, med mycket mera. Finns sjukt många trådar om det här redan.
2012-12-22, 19:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Nej men vem tycker om en rövslickare utan egen vilja?

Tänka dig ha någon runt dig som aldrig säger emot dig, alltid ställer upp och säger det du vill höra. Tillslut tappar du respekten för personen eftersom personen helt enkelt är meningslös och därmed inte tillför något med sin närvaro, precis lika mycket som Ja-sägare som brukar omringa högt uppsatta män i filmer (och i verkligheten? ).

Det blir nog ännu mer irriterande för kvinnor eftersom de är såpass emotionella att de behöver någon som kan ryta till när de beter sig som idioter.

Tyvärr är ju folk desinformerade eftersom vissa uppenbarligen baseras sin världsbild på hur protagonister i litteratur och film beter sig. Dessa Niceguys som alltid vinner den vackra underbara kvinnan på slutet. En fullständigt felaktig bild utav verkligheten helt enkelt och ju tidigare man upptäcker detta desto bättre för en själv.

Sedan är det självklart att man skall vara snäll och ärlig men bara för det behöver man inte vara en mes/tönt.
2012-12-22, 19:21
Medlem
twoeggss avatar
Är skillnad på att vara snäll och vara mesig. Mesiga killar vågar aldrig ta lite initiativ och sätter tjejen på pidestal istället för att visa att de vill knulla henne(på ett snyggt sätt). Visst är det inte alltid läge att ta initiativ, men definitivt är det inte det om man snackat med en tjej som ens bästa vän i x antal månader.

Sen tror jag utseendet har en viss betydelse i sammanhanget också. Lite fulare killar tenderar att bli mesiga för att de har svårt att skaffa uppmärksamhet på annat sätt. Men finns givetvis fula killar som är riktiga svin också, och de brukar få ligga desto mer.
2012-12-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Är skillnad på att vara snäll och vara mesig. Mesiga killar vågar aldrig ta lite initiativ och sätter tjejen på pidestal istället för att visa att de vill knulla henne(på ett snyggt sätt). Visst är det inte alltid läge att ta initiativ, men definitivt är det inte det om man snackat med en tjej som ens bästa vän i x antal månader.

Sen tror jag utseendet har en viss betydelse i sammanhanget också. Lite fulare killar tenderar att bli mesiga för att de har svårt att skaffa uppmärksamhet på annat sätt. Men finns givetvis fula killar som är riktiga svin också, och de brukar få ligga desto mer.

Så är det. Killar som inte kan visa lite driv genom att initativ får stå vid sidan om och se på. Man behöver f.ö knappast vara badboy för att kunna ta initativ och ta för sig.
2012-12-22, 20:15
Bannlyst
Grabbar, lär er att våga ta initiativ. Vi vet redan att de allra flesta kvinnor är handlingsförlamade när det gäller initiativ. Tro mig, det börjar hända saker när ni väl tar initiativ. Sen gäller det att lägga korten rätt också. Man kan inte gå fram till någon och bara säga: "hej jag vill knulla", då får ni en smäll på käften, även om det är stans slampigaste tjej.

Skapa kontakt, lär känna, retas med henne, men lägg dig inte som een hund och säg: "jag kan fixa det åt dig" om hon har ett problem, exempelvis pengar osv, då kommer du att bli utnyttjad osv osv = ingen fitta.

Summan av det hela: att initiativ innebär inte att man ska gå och säga: "ska vi knulla ? ". Det handlar om att få tjejen att känna sig speciell på något sätt, men inga jävla komplimanger och blommor!!!!!! skippa den jävla biten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in