Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Snäll typ good guy, det du räknar upp har inget med dom killarna jag syftar på när jag säger snäll. Jag syftar med killar med självförtroende men som är snälla efter vad samhället gett dom för info
Den typen av killar som du syftar på behöver ju bara svara på frågan "känns det här rättvist
för dig?" och sedan ha i bakhuvudet att kolla "är det här något jag verkligen själv vill göra?" när de håller på att smeka någon medhårs.
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
1. Det är något annat fel med er. [...]den bistra sanningen är att det är andra drag hos er som är oattraktiva.
2. Ni dras till tjejer inte är schyssta. [...] Fundera över hur det går till när ni väljer vilka tjejer ni raggar på istället.
Det är säkert båda. Plus att ingen normal människa trivs med att bara ta emot och få hela tiden utan att behöva investera lite själv, så kör man på det spåret sorterar man effektivt fram de mindre schyssta tjejerna. Dessutom tar man fram deras sämsta sidor, även om de kunde varit ok med någon annan. (Och de tjejerna som inte står ut, tja, de framstår ju inte som så klockrena de heller eftersom de lämnar relationen. Skillnaden är att de förmodligen är bra bara relationen är någorlunda jämnställd - men de framstår som elaka i Snäll-Kalles ögon.)
Citat:
Ursprungligen postat av Gostavo
Blommor kan man skippa, men hur får man en brud att känna sig speciell utan komplimanger?
Eller så kan du helt enkelt ha roligt, prata med henne och upptäcka vad hon är för någon. Sedan, när hon säger eller gör något som faktiskt är speciellt, så ger du henne en komplimang för just det.
Citat:
Ursprungligen postat av Gostavo
Och retas tycker jag man lätt kan uppfattas som dryg med.
Du är halvvägs till att misslyckas redan från start, utan att ens veta om det... Eftersom du precis har träffat personen så är det inte hela världen om hon får intrycket att du är lite dryg. Om du oroar dig för det så har du antingen placerat henne alldeles för högt från början, eller så är du alldeles för rädd om ditt rykte som superdupersnäll.
Dessutom får du vara rätt far out om en sansad tjej ska skeva helt på dig för att du retas lite, så det går att reparera. Sen kan man inte vara världens drygaste as hela tiden, men lite kan man allt retas och skoja loss. Skoja som du skojar med dina vänner! (Nåja, kanske inte det bästa tipset just för FBare...

)