2012-12-22, 21:33
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Hur vet du att snälla killar inte tar initiativ? Och exakt vad är det de ska lära sig?
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De tar inativ men ni kvinnor dummar er och förolämpar killar ni ogillar så de är ju bara skitsnack. Därför tar vi inga inativ. Då är de bättre att låta kvinnorna skött de själva
För att om de skulle göra det så skulle de få ligga.
2012-12-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Kan problemet vara att den snälla killen skapar huvudbry hos den moderna feministiska kvinnan? För dom snälla männen är ju på pappret precis det dom säger sig vilja ha, skapar den snälla-killen en medveten eller omedveten inre konflikt hos kvinnan, eftersom det inte går att erkänna hur sin attraktion fungerar rationaliserar man det för sig själv, "om killen verkligen skulle vara snäll, då skulle han bli glad över att få vara min vän". "om killen verkligen var snäll, så skulle han inte vara ute efter sex", "om han var snäll på riktigt, så skulle han slava för mig i all oändlighet utan att kräva något tillbaka".

Nej. Den snälla killen är nämligen inte alls vad kvinnan vill ha "på pappret". Han är så långt ifrån kvinnans ideala drömkille det går att komma. Han saknar självförtroende, karriär, social kompetens, utseende, ambitioner och låter sig behandlas om en dörrmatta.

Den hon vill ha på pappret existerar inte ens, så hur i helskotta skulle det luddiga begreppet "snäll kille" ens vara i närheten?

Däremot stämmer det naturligtvis att det är lättare att avvisa någon som varit hjälpsam, om man lyckas intala sig själv att mannen ifråga ville ha något i gengäld. Det förekommer att tjejer uttalar sig så ibland. Att han egentligen är en dålig medmänniska som bara är snäll för att han vill ha en relation eller sex, då slipper de ha dåligt samvete över deras iskyla gentemot mannen. Men så fungerar ju precis allt i samhället. Vi försöker alltid rationalisera bort människors goda gärningar genom att anklaga personerna ifråga för att ha en dold agenda.
2012-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
För att om de skulle göra det så skulle de få ligga.

Vad för slags inativ mennar du då?
2012-12-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabelle
Nej. Den snälla killen är nämligen inte alls vad kvinnan vill ha "på pappret". Han är så långt ifrån kvinnans ideala drömkille det går att komma. Han saknar självförtroende, karriär, social kompetens, utseende, ambitioner och låter sig behandlas om en dörrmatta.

Den hon vill ha på pappret existerar inte ens, så hur i helskotta skulle det luddiga begreppet "snäll kille" ens vara i närheten?

Däremot stämmer det naturligtvis att det är lättare att avvisa någon som varit hjälpsam, om man lyckas intala sig själv att mannen ifråga ville ha något i gengäld. Det förekommer att tjejer uttalar sig så ibland. Att han egentligen är en dålig medmänniska som bara är snäll för att han vill ha en relation eller sex, då slipper de ha dåligt samvete över deras iskyla gentemot mannen. Men så fungerar ju precis allt i samhället. Vi försöker alltid rationalisera bort människors goda gärningar genom att anklaga personerna ifråga för att ha en dold agenda.

Snäll typ good guy, det du räknar upp har inget med dom killarna jag syftar på när jag säger snäll. Jag syftar med killar med självförtroende men som är snälla efter vad samhället gett dom för info
2012-12-22, 22:27
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Vad för slags inativ mennar du då?
Ta kontakt IRL och tydligt visa vad man vill
2012-12-22, 22:32
Medlem
Katzyns avatar
Okej, som tjej har jag två teorier om detta.

1. Det är inte att ni är "snälla" som är problemet/felet. Det är något annat fel med er. Förstår att det är skönt för självkänslan att intala sig att det är att ni är "för snälla", men den bistra sanningen är att det är andra drag hos er som är oattraktiva.

2. Ni dras till tjejer inte är schyssta. Av någon anledning föredrar ni tjejer som gillar svin och/eller tjejer som behandlar män illa. Sen generaliserar ni och menar att alla kvinnor är sådana. Fundera över hur det går till när ni väljer vilka tjejer ni raggar på istället.
2012-12-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Grabbar, lär er att våga ta initiativ. Vi vet redan att de allra flesta kvinnor är handlingsförlamade när det gäller initiativ. Tro mig, det börjar hända saker när ni väl tar initiativ. Sen gäller det att lägga korten rätt också. Man kan inte gå fram till någon och bara säga: "hej jag vill knulla", då får ni en smäll på käften, även om det är stans slampigaste tjej.

Skapa kontakt, lär känna, retas med henne, men lägg dig inte som een hund och säg: "jag kan fixa det åt dig" om hon har ett problem, exempelvis pengar osv, då kommer du att bli utnyttjad osv osv = ingen fitta.

Summan av det hela: att initiativ innebär inte att man ska gå och säga: "ska vi knulla ? ". Det handlar om att få tjejen att känna sig speciell på något sätt, men inga jävla komplimanger och blommor!!!!!! skippa den jävla biten.
Blommor kan man skippa, men hur får man en brud att känna sig speciell utan komplimanger?

Och retas tycker jag man lätt kan uppfattas som dryg med.
2012-12-23, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gostavo
Blommor kan man skippa, men hur får man en brud att känna sig speciell utan komplimanger?

Genom att ignorera andra tjejer, brukar funka fint...
2012-12-23, 00:14
Medlem
DingBoxs avatar
Grejen med snälla killar är väl knappast att de är "allt en kvinna kan drömma om", utan snarare att de inte är sig själva.

Jag känner alltför många "snälla killar" som är villiga att ge upp intressen, personlighet och åsikter för tjejer och det är nog snarare där problemet sitter.

Om det gäller ett val på antingen en kille som gör precis allt en tjej säger eller en man som kan ta egna initiativ och har en egen vilja och som vågar säga ifrån och vågar ta första steget tror jag de flesta kvinnor skulle vara överens om att välja den sistnämnda.

Det finns inget "hat" mot "snälla killar", det finns däremot inte mycket till attraktion med en kille utan självförtroende.
2012-12-23, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Snäll typ good guy, det du räknar upp har inget med dom killarna jag syftar på när jag säger snäll. Jag syftar med killar med självförtroende men som är snälla efter vad samhället gett dom för info

Den typen av killar som du syftar på behöver ju bara svara på frågan "känns det här rättvist för dig?" och sedan ha i bakhuvudet att kolla "är det här något jag verkligen själv vill göra?" när de håller på att smeka någon medhårs.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
1. Det är något annat fel med er. [...]den bistra sanningen är att det är andra drag hos er som är oattraktiva.
2. Ni dras till tjejer inte är schyssta. [...] Fundera över hur det går till när ni väljer vilka tjejer ni raggar på istället.

Det är säkert båda. Plus att ingen normal människa trivs med att bara ta emot och få hela tiden utan att behöva investera lite själv, så kör man på det spåret sorterar man effektivt fram de mindre schyssta tjejerna. Dessutom tar man fram deras sämsta sidor, även om de kunde varit ok med någon annan. (Och de tjejerna som inte står ut, tja, de framstår ju inte som så klockrena de heller eftersom de lämnar relationen. Skillnaden är att de förmodligen är bra bara relationen är någorlunda jämnställd - men de framstår som elaka i Snäll-Kalles ögon.)

Citat:

Eller så kan du helt enkelt ha roligt, prata med henne och upptäcka vad hon är för någon. Sedan, när hon säger eller gör något som faktiskt är speciellt, så ger du henne en komplimang för just det.

Citat:

Du är halvvägs till att misslyckas redan från start, utan att ens veta om det... Eftersom du precis har träffat personen så är det inte hela världen om hon får intrycket att du är lite dryg. Om du oroar dig för det så har du antingen placerat henne alldeles för högt från början, eller så är du alldeles för rädd om ditt rykte som superdupersnäll.

Dessutom får du vara rätt far out om en sansad tjej ska skeva helt på dig för att du retas lite, så det går att reparera. Sen kan man inte vara världens drygaste as hela tiden, men lite kan man allt retas och skoja loss. Skoja som du skojar med dina vänner! (Nåja, kanske inte det bästa tipset just för FBare... )
2012-12-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Ta kontakt IRL och tydligt visa vad man vill

De där har jag redan gjort och blivit nobbad ex antal gånger plus att jag näst intill blivit bortgift med någon jag inte vill va med av mina konpisar hörde snack om de långt efteråt så jag har inte mycket till övers för kvinnor de kan skötta de själv lika gärna i mina ögon verkar de som kvinnan bestämmt hur hon vill ha de så frågan är vad de kännar till om jag gör något överhuvudtaget för de blir inte som jag vill varefall. De läskiga att jag ser ett mönster när de gäller partner val kvinnor gör vet inte hur många killar som man ser med en partner de inte vill va med de är helt knäppt.
2012-12-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, som tjej har jag två teorier om detta.

1. Det är inte att ni är "snälla" som är problemet/felet. Det är något annat fel med er. Förstår att det är skönt för självkänslan att intala sig att det är att ni är "för snälla", men den bistra sanningen är att det är andra drag hos er som är oattraktiva.

2. Ni dras till tjejer inte är schyssta. Av någon anledning föredrar ni tjejer som gillar svin och/eller tjejer som behandlar män illa. Sen generaliserar ni och menar att alla kvinnor är sådana. Fundera över hur det går till när ni väljer vilka tjejer ni raggar på istället.

Är inte en snäll kille men denna tråden handlar ej om detta.

1. Det handlar om just det exempel du säger här, rätt upp och ner, se klippet jag länka till
2. kan stämma. Tråden handlar dock om exakt vad du gör här.

näääää, dom är inte snälla, något annat är fel haha, vem är det som behöver skydda självbilden här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in